Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Meerderheidsbelang Porsche in Volvo...

09 jan 2009 16:30

Schijnbaar neemt Porsche 51% van de Volvo-aandelen over van Ford :D

Als Volvo én Porsche rijder zou me dit heel veel deugt doen :lol:

09 jan 2009 16:32

Krijgen we dan ook van die dikke bumpers :lol:

vilvo

09 jan 2009 16:42

Samen 522 pk hahaha, de ene soepel en de andere bruut.

09 jan 2009 16:48

GijsCarrera'S schreef:Krijgen we dan ook van die dikke bumpers :lol:

Hebben de Amerikaanse Porsches toch al :wink:

Krijgen we misschien wel Volvo's met fatsoenlijke remmen :D

09 jan 2009 16:58

Ik vind het maar een rare keuze. VW kon ik volgen. Maar om nu maar al het geld te steken in het overnemen van autoproducenten die van zichzelf niet bepaald winstgevend zijn...

09 jan 2009 17:08

Devils son schreef:Ik vind het maar een rare keuze. VW kon ik volgen. Maar om nu maar al het geld te steken in het overnemen van autoproducenten die van zichzelf niet bepaald winstgevend zijn...

..maar wel een hoop kennis en mooie stukken techniek in huis hebben....

Ford heeft ook niet voor niks die mooie 5-cilinder turbomotor in de Focus ST gelepeld. Staat dan wel leuk "Duratec" op maar is gewoon een complete Volvomotor met bijbehorende Volvo 6 versnellingsbak...

Zo heeft Volvo ook een hele moderne en compacte V8 die in basis natuurlijk best ook door Porsche kan worden gebruikt. Is altijd goedkoper dan 'van scratch' een nieuwe motor ontwikkelen.

09 jan 2009 17:24

M a r c schreef:
Ford heeft ook niet voor niks die mooie 5-cilinder turbomotor in de Focus ST gelepeld. Staat dan wel leuk "Duratec" op maar is gewoon een complete Volvomotor met bijbehorende Volvo 6 versnellingsbak...

Dat zou voor de goedkope boxster een idee zijn, maar de 2.0 TFSI van VW voldoet ook prima.

Zo heeft Volvo ook een hele moderne en compacte V8 die in basis natuurlijk best ook door Porsche kan worden gebruikt. Is altijd goedkoper dan 'van scratch' een nieuwe motor ontwikkelen.

Porsche heeft een prima V8.

09 jan 2009 17:39

Volvo heeft veel auto's met groene milieulabels. Dan mag Porsche nog meer auto's voor ons maken. Dus die minder rekening houden met groene labels. Het zou me niets verbazen dat dit zo'n strategische keuze is waardoor ze kunnen zeggen dat ze het grootste deel van hun auto's milieu vriendelijk maken als concern.

09 jan 2009 17:45

Het is te hopen dat de Volvowerknemers dan ook zo'n mooie korting krijgen op een P als dat ze van Ford kregen bij aanschaf van een Ford

09 jan 2009 17:46

Devils son schreef:
M a r c schreef:

Dat zou voor de goedkope boxster een idee zijn, maar de 2.0 TFSI van VW voldoet ook prima.

Die motor kan qua prestaties en levensduur niet tippen aan zo'n vijfpitter van Volvo....

Porsche heeft een prima V8.

Klopt, maar al wel een wat ouder design en groter en zwaarder :wink:

Maakt ook allemaal niet uit, ik neem aan dat Porsche een dergelijke "overname" niet in een impuls doet maar dat er terdege over nagedacht is 8)

09 jan 2009 17:47

Waar heb je dit nieuws vandaan? Ik kan er nl. helemaal niets over vinden?

09 jan 2009 17:59

Ik ben ook benieuwd wat hier van waard is.
Ik ben Volvo gek, heb tijden in een 164 en in een 850 T5 gereden. Maar ik vind de combi Volvo en Porsche nog even wennen, zeg maar.
Dat worden waarschijnlijk hele veilige Volvo's :wink:

@ Maarten: was op BNR...

09 jan 2009 18:06

Ok. Volvo staat al lang te koop en ik denk ondertussen voor weinig. Porsche zal toch de volumekaart gaan spelen om sportwagens te kunnen blijven bouwen. Rare combi maar wat boeit het :roll:

09 jan 2009 18:10

M a r c schreef:

Krijgen we misschien wel Volvo's met fatsoenlijke remmen :D

En misschien een betere wegligging! :twisted: :D

09 jan 2009 18:15

Heb ik dus sinds gisteren eigenlijk twee Porsches 8) :wink:

09 jan 2009 18:23

De volvo's hadden al audi motoren oa T5 , rare combi ,

Zweeds met combi Duits geeft een blonde dame met okelhaar :lol:

09 jan 2009 18:29

gaat heel goed samen die combi

kan ik straks 'one stop shopping' :drive: voor mijn onderhoud

:albino:

09 jan 2009 18:39

amandus schreef:De volvo's hadden al audi motoren oa T5 , rare combi ,

Zweeds met combi Duits geeft een blonde dame met okelhaar :lol:

De vijfcilinder is geen Audi motor..... dat fabeltje zwerft al lang rond maar is niks van waar, alleen de diesels waren in het begin VAG motoren. De vijfcilinder benzine is afgeleid van de 6-in-lijn uit de Volvo 960 en S/V90. Een 100% door Volvo ontwikkelde motor.... van deze 3.0 liter 6 cilinder heeft men heel simpel één cilinder afgehaald en de eerste 2.5 liter vijfpitter uit de 850 was geboren. Haal er nog één cilinder af en dan hou je de motor over zoals die altijd in de S/V40 heeft gezeten. Dit zijn allemaal érg betrouwbare en sterke motoren die gemiddeld 500.000 km draaien alvorens een keer open te moeten. Dat gaat mijn 964 bij lange na niet redden :wink:

09 jan 2009 18:49

+1

09 jan 2009 19:10

M a r c schreef:
Devils son schreef:Ik vind het maar een rare keuze. VW kon ik volgen. Maar om nu maar al het geld te steken in het overnemen van autoproducenten die van zichzelf niet bepaald winstgevend zijn...

..maar wel een hoop kennis en mooie stukken techniek in huis hebben....

Audi heeft al een nieuwe 5-cilinder turbomotor liggen, de 2,5L TFSI voor in de TT RS met meer vermogen 340PK en 450NM, verbruik boven de 1:10.
Ik denk dat het niet voor de techniek gaat overgenomen worden.

09 jan 2009 19:35

Whatever.... het zal in ieder geval wel 'n reden hebben :wink:

09 jan 2009 19:36

Maarten schreef:Waar heb je dit nieuws vandaan? Ik kan er nl. helemaal niets over vinden?

Was op Business News Radio gisteren...

09 jan 2009 19:39

Verrassend inderdaad. :)

09 jan 2009 19:54

er zijn iig meerdere forummers met een volvo en een p!

09 jan 2009 20:01

Devils son schreef:Zo heeft Volvo ook een hele moderne en compacte V8 die in basis natuurlijk best ook door Porsche kan worden gebruikt. Is altijd goedkoper dan 'van scratch' een nieuwe motor ontwikkelen.

Die motor is niet van Ford of Volvo maar van Yamaha. Krijgen we straks Porsches op 2 wielen? Of instelbare Ohlins schokbrekers op je Porsche...
Laatst bijgewerkt door PentAr op 09 jan 2009 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie