10 jan 2009 11:09
10 jan 2009 11:21
10 jan 2009 12:03
10 jan 2009 12:23
10 jan 2009 12:39
wolf schreef:1,2,3: neen
4: 21-25K
10 jan 2009 12:51
10 jan 2009 13:08
WillemB schreef:Aangezien de invoerkeuring niks anders dan een APK is, zal je de catalysator toch moeten monteren.
10 jan 2009 13:12
Jaco schreef:Vraag me wel af: wat als de auto vanuit Nl naar GB is gegaan en daarna weer terug, moet er dan weer BPM betaald worden?
10 jan 2009 13:12
10 jan 2009 13:31
10 jan 2009 13:40
Airhead schreef:Ik vind het vreemd dat iemand die 3 Porsches heeft staan, daarvan ééntje 4 jaar met dezelfde olie laat staan.
MS964 schreef:Imho is 25k stukken te hoog voor dat jaartal, km-stand en onderhoudshistorie (van een particuliere verkoper). Eerder 18k-20k.
Jaco schreef:Zou alleen wel opheldering vragen betreffende de onderhouds intervallen, koplampen en kat.
Devils son schreef:Mijn 91-er komt zonder kat zonder problemen door de APK.
horn schreef:LHD zijn over het algemeen in de UK goedkoper dan hier. Minder courant. 91'er heeft volgens mij amper meer bpm om af te tikken. Gewoon een goede akk laten doen. Geen idee of de huidige olie er al lang in zit of dat de laatste beurt niet is opgenomen in het lijstje...
FreudeamFahren schreef:Het aanbod LHD in Engeland is beperkt en ze staan zelden lang te koop, zeker bij de huidige wisselkoers. Een aantal handelaren op het vaste land koopt er fanatiek in (oa Target, maar ook Auto's Dekens), een aantal zelfs met agenten ter plekke.
10 jan 2009 13:54
horn schreef:LHD zijn over het algemeen in de UK goedkoper dan hier. Minder courant.
10 jan 2009 14:51
FreudeamFahren schreef:MS964 schreef:Imho is 25k stukken te hoog voor dat jaartal, km-stand en onderhoudshistorie (van een particuliere verkoper). Eerder 18k-20k.
Ik zou 18 in Nederland als een koopje beschouwen... Of ligt dat aan mij? Ik heb een beetje rond gezocht op de verschillende sites en 964s bij een particulier zijn zeldzaam, dus een echt prijsbeeld kan ik me niet vormen. Meer input is welkom!
10 jan 2009 15:18
10 jan 2009 15:22
FreudeamFahren schreef:Staat er wel een katalysator op je kenteken?
10 jan 2009 15:28
Devils son schreef:FreudeamFahren schreef:Staat er wel een katalysator op je kenteken?
Uiteraard.
Maarre, het heeft alles te maken met de datum 1-1-1992. Vanaf dat moment moet er een viergasmeting worden gedaan. Daarvoor alleen CO.
10 jan 2009 15:39
FreudeamFahren schreef:dan moet er ook visueel één aanwezig zijn.
10 jan 2009 18:08
FreudeamFahren schreef:Alle wijsheid, raad & antwoorden zijn van harte welkom!
11 jan 2009 12:00
Bertroex schreef:Ik woon in GB en ken de markt een beetje.
even een aanmerking: mistlicht staat rechts achter in de UK, Europa links achter. Dus dat kan een beetje aanpassing vragen. Bovendien, normaal gezien dicteert de keuring dat de lichten moeten worden vervangen. Maar sommige keuringsstations aanvaarden de plakkertjes op de lichten zodat de lichtstraal naar de juiste kant straalt. Het zou dus kunnen dan de 964 nog de europese lichten heeft.
Bertroex schreef:Tweedens: een 964 met de gegevens die je opgeeft kost hier tussen 11500 en 14000 pond. Met 1.1 euro voor 1 pond (optimistisch) maak maar je sommetje!
Bertroex schreef:Derdens: welke specialist heeft aan de 964 gewerkt? Want er zijn "specialisten" en oplichters. Het is jammer te horen dat de olie er al 4 jaar in zit: mijn SC heeft tussen 2000 en 2008 ongeveer 1200 km gereden, maar kreeg elk jaar een 20 000 km beurt in een porsche Centre!
Bertroex schreef:Vierdens: laat een AKK /PPI (Pre purchase inspection) doen, best in de UK zodat je een overview hebt van de werken die een wagen dat weinig gebruilt is, wellicht nodig heeft. Laat de PPI niet doen bij de specialist die de wagen in onderhoud heeft, maar ergens anders. Zend me een pb als je adressen wil van 964 specialisten in een bepaalde geografische area.
Bertroex schreef:Vijfdens: de beste chips komen van wayne Schofield en AMD, die de chip installeren met de wagen op de rollenbank voor en na. Als je de schofield chip hebt: goed. Andere alternatieven zijn de Ruf Chip (Er was een ruf dealer in Weybridge, Surrey). Laat maar iets weten.
Bertroex schreef:Zesdens: een geboorde airbox is een common "improvement" sinds het artikeltje van Phil Raby in 911 & Porsche world om een beetje brul te hebben in je 964. Kijk eens op http://www.porsche964.co.uk
Bertroex schreef:Groeten uit Nottingham, Bert
11 jan 2009 16:44
FreudeamFahren schreef:Het mistlicht is een goede tip. Een 964 heeft er niet "toevallig" twee af fabriek?
FreudeamFahren schreef:Het werk dat de huidige eigenaar aan de auto heeft laten doen is gedaan door Chelsea Carrera.
FreudeamFahren schreef:Zonder PPI geen deal! Zou je de adressen kunnen emailen? Alvast bedankt! De auto staat ten zuid westen van London: een specialist in de buurt zou mooi zijn. Misschien is JZ Maztech wel een optie: daar heb ik erg veel goede dingen over gelezen.
FreudeamFahren schreef:Wayne Schofield en AMD, die de chip installeren met de wagen op de rollenbank voor en na. Als je de schofield chip hebt: goed. Andere alternatieven zijn de Ruf Chip (Er was een ruf dealer in Weybridge, Surrey). Laat maar iets weten.
Je vergeet *klik* Steve Wong
FreudeamFahren schreef:Er zit nu een volledig open filter op, zo'n cone vormig ding.
11 jan 2009 17:46
Bertroex schreef:Dat ligt eraan van welke markt de Porsche komt. In sommige europese lidstaten heeft de 964 al de kabeltjes in plaats links en rechts, maar is er een plastic klepje zonder lamphouder op de plek waar het mistlicht verboden is.
Bertroex schreef:(...Lijstje specialisten...)
Bertroex schreef:Ik heb graag dat ik mijn Porsche binnenbreng, waar men de wagen op de Rollenbank zet en metingen doet, de chip installeert, de metingen opnieuw doet en de juiste bijstellingen in de fuel/air en wat nog programma's doet zodat je specifieke Porsche optimal presteert. Beetje moeilijk in het gaval van Wong.
Bertroex schreef:K&N filter wellicht? In dat geval: geeft niet noodzakelijk beter vermogen noch geluid!
Bertroex schreef:Laatstens, de Engelse eigenaren weten ook wel dat hun wagen meer opbrengt op het continent maar, een goede prijs in ponden is wat de overgrote meerderheid nastreeft.
Veel succes en keep us posted!
FreudeamFahren schreef:Ik vind het ook raar dat je je 911 bij een specialist neer zet om de koppeling te laten wisselen, dat er niet iemand (specialist of eigenaar) met het idee komt om er meteen even verse olie op te doen...
11 jan 2009 17:57
11 jan 2009 17:59
11 jan 2009 18:33
11 jan 2009 19:48