Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Koud he

10 jan 2009 16:52

Vandaag een eindje gaan rijden met kachel aan. Lekker warm maar na 2 uurtjes opeens koude lucht! Thermostaatprobleem?

10 jan 2009 16:59

Wat voor auto?

10 jan 2009 17:10

993

10 jan 2009 17:42

AIRCO aangezet 8)

10 jan 2009 17:57

foto's nicked van het DDK forum:

Marrtin G's Sc met 3.6 varioram

Afbeelding

en zijn 911T 2.8 RSR ish beast

Afbeelding Afbeelding

8)


Bert

10 jan 2009 20:33

De airco stond uit. Da's toch goed?

12 jan 2009 16:31

Servo probleem?? Zie zoekfunctie of inderdaad thermostaat en dan wordt het een duurdere grap. Kan ook het kleine ventilatortje zijn achter je climate control paneel(waar de kleine gleufjes zitten) Die zuigt de lucht aan om de temp. in de P te meten. Dit kan deels worden uitgelezen bij een Porsche specialist. Alleen weten die ook vaak niet precies wat er aan de unit kapot is. Dus (laten)proberen en onderzoeken. Heb soms hetzelfde probleem. Of aan 1 kant koude en en aan de andere kant warme lucht. Ik laat het binnenkort even checken bij de garage.

12 jan 2009 17:17

Onlangs ook geen warmte meer aan de passagierskant.
Servo motor defect.
2e hands servo geplaatst (fluitje van een cent) en alles werkt weer perfect.

Zie: http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm

12 jan 2009 17:28

Was het zowel links als rechts koud?

Indien aan beide kanten: het is een bekend probleem dat de 993 regeling na een tijd rijden ten onrechte teveel terug regelt naar koud.
De temp. gewoon 1 of 2 klikjes hoger gezet, of op max. gezet :?:

Indien slechts aan 1 kant dan kan de voeler of de regelklep naast de voetenruimte kapot zijn... Het eerste is te verhelpen door de sensor af te koppelen. De regeling wordt dan overgenomen door de goed werkende sensor van de andere kant :idea:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 13 jan 2009 12:30, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jan 2009 17:32

Hoi Paul,
Ik heb inderdaad aan 1 kant soms koude lucht. Als ik hem dan weer hoger zet dan wordt hij wel weer warm aan beide kanten. Het grappige(maar ook vervelende) is dat hij wisselt. Dus soms wordt links na verloop van tijd koud en dan weer rechts koud. Ook gaat dan de goede kant knalhard verwarmen. Dus de ene passagier wordt welldone en de andere ingevroren. Ik dacht aan de servo's. Maar zie het binnenkort wel bij de Waalgarage. gr. Ernest

13 jan 2009 12:23

Ernest, baseer me op de 993 techniek. Zijn mogelijk verschillen met de 964!

Links en rechts afwisselend lijkt me dan weer niet de sensoren (voelers die voorin, in de kofferruimte, onder het smalle uitneembare paneeltje zitten bovenop de airco componenten; links en rechts van het midden zitten ze gestoken in de luchtpijpen; klein maar duur die dingetjes).
Lijkt me zo te horen meer te zitten in de regelunit: de radio links van de radio :wink:
Vooral ook omdat de wijzigingen zo extreem lijken uit je beschrijving.

Succes en laat nog eens horen wat het was, beide heren (Lupo?...).

13 jan 2009 14:22

De regelunit daar ben ik ook bang voor. Kost veel Eurotjes? :cry: . We zien het 2 februari wel en bedankt Paul.

13 jan 2009 15:27

Bertroex schreef:Marrtin G's 911T 2.8 RSR ish beast

Afbeelding Afbeelding


De wereld is klein. We hebben naast elkaar op de camping in Le Mans gestaan. Dacht, ik ken die auto...

Afbeelding
Greets,
Rufie.

13 jan 2009 16:22

Ja, wereld is klein :!: :wink:

Maar wat hebben deze foto's en de andere van Bert met dit onderwerp te maken :?: :shock:

13 jan 2009 16:26

volgens mij niks, nada, noppes .


robert

13 jan 2009 16:44

nootjes :o

13 jan 2009 21:52

soepkip 964 schreef:De regelunit daar ben ik ook bang voor. Kost veel Eurotjes? :cry: . We zien het 2 februari wel en bedankt Paul.
kachel moet hoger anders koude lucht links en rechts.

17 jan 2009 22:56

Dat heb ik in mijn 993 ook wel eens meegemaakt. Gisteren was ik bij PCA voor de "wintercheck" en daar meldde men mij desgevraagd dat het te maken kan hebben met het vrij gecompliceerde verwarmingssysteem in een 993. Het zou zelfs al verschil kunnen maken als je een andere, veel koudere, richting op gaat rijden omdat dan een temperatuurverschil wordt gesignaleerd dat dan wordt "aangepast", aldus PCA. Bij mij lost het zichzelf altijd weer op, de tip van Paul (tijdelijk de verwarming paar tikjes hoger) werkt in de praktijk prima. Als er echt iets kapot is, is het natuurlijk een ander verhaal.

17 jan 2009 23:43

Is de temp. voeler op het dashboard (achter dat roostertje) niet gewoon vuil? Is een buisje ventilator ding dat verstopt kan raken en dan geen goede waardes meer door geeft. :wink:

18 jan 2009 0:36

Paul van Engelen schreef:Maar wat hebben deze foto's en de andere van Bert met dit onderwerp te maken :?: :shock:


Niets buiten het feit dat het koud was. Geen kouwe klauwe in de ootoo maar gewoon een kouwe ouwe P.

Sorry voor de hijack van het draadje!

:wink:

Bert
Plaats een reactie