21 jan 2009 23:05
21 jan 2009 23:08
21 jan 2009 23:11
21 jan 2009 23:14
21 jan 2009 23:19
21 jan 2009 23:33
21 jan 2009 23:34
21 jan 2009 23:40
21 jan 2009 23:40
21 jan 2009 23:50
21 jan 2009 23:58
22 jan 2009 9:28
rob964.c4 schreef:ook een matching number kan slecht of maar een deel revisie zijn,
22 jan 2009 10:34
917 schreef:...... is dus niet echt iets bijzonders.
22 jan 2009 18:32
22 jan 2009 18:39
22 jan 2009 18:42
22 jan 2009 20:06
22 jan 2009 21:38
horn schreef:Ik kan me voorstellen dat als je een volledig gerestaureerde of sterker nog - helemaal originele hebt (al dan niet in concoursstaat) matching numbers van 'levensbelang' zijn.
23 jan 2009 1:27
Targa911S1967 schreef: (met Porsche certificaat)
23 jan 2009 14:30
patrick911 schreef: Tja, je weet wel hoe veel van die Porsche COA (Certificate of Authenticity) formulieren een keer terug moeten omdat er fouten instaan....
Verder is het maar net de vraag wanneer iets nog origineel is en wanneer niet. Ik ken verhalen van (waardevolle) historische Porsches waar bij een vervanging van een cruciaal deel een nieuwe code in 't metaal (motorsteun of plaatwerk voor) is geslagen.
Er is zelfs een bepaalde RSR waarvan er 2 (!!) rondrijden die beiden (terecht) aanspraak kunnen maken op 'originaliteit.
Oh, en dan is er dat verhaal nog van die 64-er 911 van Seinfeld....
23 jan 2009 15:42
Targa911S1967 schreef:Geen enkel systeem zal foutloos danwel "waterdicht" zijn, maar het helpt wel....
Targa911S1967 schreef:(...) voor mijn (ongerestaureerde) Porsche(s) vind ik matching nummers erg belangrijk, maar ieder zijn meuk....
23 jan 2009 21:44
patrick911 schreef:Targa911S1967 schreef:maar ieder zijn meuk....
Dus zonder matching numbers is 't "meuk"...?
23 jan 2009 21:54
23 jan 2009 22:00
paSCal schreef:En de jaartal/bak relatie klopt, dus het is niet een bak uit een 3.2 ofzo
24 jan 2009 2:57
horn schreef:"Ieder z'n meuk" is de humoristische afgeleide van "ieder z'n meug" (...)