Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 jan 2009 18:46
In februari kunnen mensen die een Porsche bestellen als extra optie een speciaal uitlaat pakket bestellen. Porsche heeft deze speciaal ontwikkeld om meer emotie te krijgen in het geluid van de zescilinder en 911 een lekkere individuele sound te geven
Via een knop in het interieur van de 911 kan de eigenaar het geluidssysteem activeren wat zichzelf aanpast aan de rijstijl en de hoeveelheid vermogen die van de motor wordt gevraagd. De uitlaten zijn gemaakt van roestvrij staal en werken met een speciale klep. Op de foto zijn de speciale pijpjes duidelijk zichbaar.
26 jan 2009 18:48
Ik zal nog even nadenken of ik deze optie erbij neem.
26 jan 2009 18:48
Betekent deze foto dat de heeele mooie lichtbalk ook weer terug komt bij de 4S???
[ IS NU VOLGENS MIJ NIET HET GEVAL, TOCH? ]
26 jan 2009 19:06
leander schreef:Betekent deze foto dat de heeele mooie lichtbalk ook weer terug komt bij de 4S???
Yep
26 jan 2009 20:25
De uitlaat kan mij niet bekoren, de lichtbak overigens zoals eerder gemeld ook niet , maakt de mooie kont wat onrustig , soort goedkope string van hunkemuller
26 jan 2009 21:05
amandus schreef:soort goedkope string van hunkemuller
Fantastische vergelijking! Maar ik hou er wel van! Van beide dan...
26 jan 2009 21:07
deze lichtbalk (stuk smaller) vind ik een stuk minder mooi dan bij de 996 4S.
On topic, kan je die uitlaten ook alsnog bestellen voor een 964?
26 jan 2009 21:12
Eerst eens horen hoe een standaard uitlaat klinkt, dan kan ik pas een mening geven of zo'n sportuitlaat zin heeft
Ben het met Amandus eens, de streep tussen de achterlichten is naar mijn mening te smal. Past op deze manier niet boij de achterlichten.
26 jan 2009 21:22
Wimpie77 schreef:amandus schreef:soort goedkope string van hunkemuller
Fantastische vergelijking! Maar ik hou er wel van! Van beide dan...
alletwee weg graag
26 jan 2009 21:46
Puh..Zo'n knop heb ik ook
26 jan 2009 22:03
Mag die knop weg...was bij de 996 al een lachertje, van deze ga ik echt onder de tafel. Master-truttigheid.
Nog even en het is alleen een extra programmering voor de PCM, zodat het voor de berijder net lijkt of hij echt lawaai maakt.
Het lijkt me simpel. Je koopt een sportwagen om hem te horen, niet om in de bar stoer en groen (dit schijnt tegenwoordig samen te moeten, zie er zelf niets in, maar ala) te kunnen zijn en dan te zeggen dat je hem ook zachter zetten kan hoor.
26 jan 2009 22:10
Mn buren zijn wel blij als ik hem niet op uber sportgeluid zet
26 jan 2009 22:26
Geloof ook niet dat dat knopje hem "groener" maakt
En wat betreft dat geluid, er zijn tegenwoordig nog meer heeeeeeeeeel weinig auto's waar wat je hoort ook echt van de motor vandaan komt
26 jan 2009 22:29
horn schreef:deze lichtbalk (stuk smaller) vind ik een stuk minder mooi dan bij de 996 4S.
On topic, kan je die uitlaten ook alsnog bestellen voor een 964?
Geen probleem. Gebaseerd op de waarschijnlijke kosten zal de waarde van je auto zal dan wel meteen verdubbelen Porsche kennende
26 jan 2009 23:18
amandus schreef:Mn buren zijn wel blij als ik hem niet op uber sportgeluid zet
Het is maar net wat je leuk vindt. Mijn buurman gebruikte mijn 993 TT met uberklangpakket als wekker...
Blijft truttig een sportauto met 'mute' knop.
Ik moet ineens terugdenken aan een conference met Freek de Jonge, waarin hij zegt:
'Ik hoop dat deze beschaving niet wordt opgegraven, want stel je voor dat ze de ... zouden terugvinden'
Het 'mute' knopje kan op mijn lijstje bij de bovenstaande puntjes.
26 jan 2009 23:28
Iets heel nieuws wordt er uiteraard niet verteld, hetzelfde was voor de 996 ook al net zo leverbaar.
Voor de 997 MKII zou de uitlaat eind vorig jaar leverbaar zijn, daarom hadden wij met levering gewacht tot december. Maar bij levering (al) in november ontbrak dit deel helaas nog
Gaat nog wel komen in de loop van dit jaar voor ons.
Bedankt voor de foto Stijn, want de looks zijn wel nieuw. En het lijkt me heel mooi te passen bij de diffuser stijl achterkant rond de uitlaatpijpen.
27 jan 2009 0:50
Hmm, ik vind ze op de foto een beetje lijken op die potten die je onder een civic ziet hangen weet je wel, van die expansie-uitlaten. Porsche kennende zal het dat echt niet zijn, dus wellicht een rare foto.
Terzijde, kwam een tijdje terug een 997-mk2-4S tegen, met die rode balk dus. Ik vind het AFGRIJSELIJK, lijkt wel alsof er een reflectorstrip op de achterklep geplakt is. Getsie! Absoluut niet te vergelijken met de prachtige strip zoals op de 996-4S!
27 jan 2009 11:44
Jajoh ik weet wat ie bedoeld, van die sjonniepotten.......
Bij een expansie denk ik niet meteen aan de werking ervan, maar meer een joekel van een pot met een pijp eruitstekend....
27 jan 2009 15:17
Als ik zou mogen kiezen qua uitlaat, en ook het geld klaar heb liggen,
zou ik altijd deze uitlaat aanschaffen:
http://nl.youtube.com/watch?v=-UsTVYz0m6I
(kreissieg exhaust)
Betaal je misschien wat, maar dan heb je ook wat
edit: hij jankt misschien net iets minder op zijn top dan bij een gt3(rs) ivm toeren, toch?
03 feb 2009 22:08
paSCal schreef:Terzijde, kwam een tijdje terug een 997-mk2-4S tegen, met die rode balk dus. Ik vind het AFGRIJSELIJK, lijkt wel alsof er een reflectorstrip op de achterklep geplakt is. Getsie!
DAT is ook de echte reden waarom we geen 4 gekocht hebben
03 feb 2009 22:49
Ga ik je nu vertellen dat je hem ook zonder die strip kunt bestellen
03 feb 2009 23:03
Paul van Engelen schreef:paSCal schreef:Terzijde, kwam een tijdje terug een 997-mk2-4S tegen, met die rode balk dus. Ik vind het AFGRIJSELIJK, lijkt wel alsof er een reflectorstrip op de achterklep geplakt is. Getsie!
DAT is ook de echte reden waarom we geen 4 gekocht hebben
Ik hoop niet dat de enige reden is Paul
En inderdaad zoals Maurice schrijft , net als een patatje met ook patatje zonder te verkrijgen