Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

928: motor en automaat?

28 jan 2009 10:25

Sinds november 2008 ben ik in het bezit van een 928S4 automaat bj 1990.
M'n 4e alweer, ik tref het nooit met dirt model maar ik geef niet op. Nu dacht ik weer een toppertje te hebben, totdat de motor gek ging doen. Laag stationair toerental en soms bij een stoplicht afslaan. Na starten loopt ie weer prima. Je raakt eraan gewent maar nu schakelt me bak niet. Je kan rijden tot wel 3000 toeren maar overschakelen hoo maar, gas loslaten en er volgt wel een schakeling. Dit bij elkaar maak het rijden wat ongemakkelijk. Weet iemand wat deze problemen kunnen zijn? Ik hoor het graag want ik blijf een 928 liefhebber.
PS, er komt ook nog vocht binnen, bij de achterklep zie je tijdens het rijden in de regen druppels naar beneden vallen. Is het vervangen van het rubber de oplossing.

28 jan 2009 11:50

Welkom Kikkeroog :!: Vasthoudend typje. :wink:

Succes met de auto, er zijn vast wel techneuten die een antwoord voor je hebben.
Ik niet, maar ben wel benieuwd. (het lijkt me een electronica probleem waar 928-jes nogal last van schijnen te hebben. Behalve je vochtprobleem dan, maar misschien is dat wel de oorzaak...)

28 jan 2009 12:54

Lager stationair toerental in combi met afslaan auto.........Starten en weer fatsoenlijk lopen van de motor........Schakelen van automaatbak alleen mogelijk bij gas loslaten ? :scratch:
Dit lijkt mij een vacuĆ¼mprobleem,en niet direct een electronica-probleem.
Ik zou eerst alle luchtslangen en vertakkingen nakijken. :idea:
Succes ermee.

28 jan 2009 13:30

Mbt het toerental: het kan zo simpel zijn als de verkeerde luchtfilter!
Mn pa kocht een 928 GT van iemand en die had ook een te laag stationair toerental. Bleek dat die kerel zn luchtfilter verkeerdom had :shock: Verder kwam mn pa erachter dat het filter van een oudere 928 ook gewoon past. Maar die is gewoon vlak en zal vergelijkbare problemen geven.
De versies met een MAF hebben namelijk een bol luchtfilter, zet je die verkeerdom dan komt ie te dicht op de MAF opening en beperkt dat de instroom. Met het platte filter heb je dat ook maar iets minder extreem.
Het schakelen lijkt mij idd puur een vacuum probleem (lek, of verstopt).
Dit lijken mij beiden geen verschrikkelijke problemen en je auto hierom wegdoen is gewoon dom!

28 jan 2009 13:44

Beste Kikkeroog...

Weet je wanneer de LH unit is gereviseerd.. ik bied je tegen verzendkosten een check aan, dat is binnen 2 minuten gedaan op de testbench...(www.928-ecu-repair.com)


MvG
Plaats een reactie