De geruchten gaan dat Porsche bezig is met een extra-hardcore variant van de GT2, wat natuurlijk al een Porsche is met enorm veel paardenkrachten. De GT2 RS, wat waarschijnlijk de naam gaat worden, krijgt ongeveer 50 pk meer waarmee het totaal uitkomt op minimaal 580 pk. Zoals bij een echte RS wordt ook het gewicht omlaag gebracht. De GT2 RS zou op een heel streng dieet gaan, zodat het leeggewicht zo'n 200 kilo minder zou zijn dan een 'standaard' GT2. Dit willen de mannen van Porsche o.a. bereiken door een perspex-achterruit, centrale wielmoeren en vele andere zaken die aangepakt zullen worden.
Zoals niet iedereen op dit forum zal weten is er van de 996 GT2 ook een RS geweest. Hier zijn er maar een paar van gemaakt, maar vraag me niet precies hoeveel
Ik weet ook nog niet of de GT2 RS een gelimiteerde versie zal gaan worden, maar vanuit een economisch oogpunt zou dat natuurlijk niet slim zijn. Voor zo'n auto zal zeker markt zijn, maar hij zal niet voor de minder bedeelden betaalbaar worden
Een snelle rekensom leert dat de GT2 RS rond de 350.000 zal gaan kosten inclusief het salaris voor onze geliefde ministers
Om even wat verdere technische informatie te geven, hierbij de verwachte gegevens en wat vergelijkingen
De 'standaard' GT2 weegt 1442 kg. Wanneer je daar 200 kilo af zou halen, kom je op een onwaarschijnlijke 1242 kilo uit. Even ter vergelijking: de 964 RS weegt 1220 kg en heeft 'maar' 260 pk. De pk/gewichtsverhouding is ook enorm goed. Die zal namelijk rond de 2,14 kilo/pk uitkomen, ervan uitgaande dat hij 580 pk heeft en 1242 kilo gaat wegen. Een GT3 RS heeft een pk/gewichtsverhouding van 3,31 kilo/pk, een GT3 van 3,36 kilo/pk en een GT2 van 2,72 kilo/pk
Dat gaat een snelle wagen worden, dat is zeker! Porsche gaat weer echte auto's bouwen