Jaja afgelopen vrijdag na een dag zweten in de auto mijn race licentie gehaald bij Dillon Koster. De theorie was zoiezo een eitje, dat rijden was toch wat lastiger. Omdat het ik zonde voor de boxster vond had ik een 325 (e30) gehuurd. Afgetrapt apparaat dus....eerste rondje inrijden, regende al enige tijd lees glad en dus voorzichtig opbouwen. Kom ik de luyendijk uit naar het rechte stuk (1ste rondje), gas erop en vliegt zomaar de bestuurdersdeur open: idd wat dan ja: auto stuurloos in de rondte en na 900 graden ofzo tot stilstand. De pits in en het slot was dus stuk (hij zat echt goed dicht!)
Andere auto gekregen, met een beetje schrik erin weer het circuit op en jawel het regende nog steeds. Toch wel glad, iedere bocht voelde ik hem bijna gaan. De tweede ronde met de 2de auto toch maar weer wat gas erop, audi S in, uit en gas erop.......jawel je voelt hem aankomen: dat was de linker voorkant en achterkant afwisselend tegen vangrail: achter viel het mee maar de voorkant had best een soort van schade
Auto naar de pits gereden en toen zat de schrik er echt serieus in, stap uit de auto en toch maar even kijken, das boffen: liggen er slicks met dit weer onder. Geen wonder dat hij iedere bocht bijna uitbrak.
Slot was gerepareerd dus weer de andere 325 in. Instructeur ernaast en dan maar weer rustig zelfvertrouwen opbouwen bij iedere bocht.
Ik heb al vaken met de boxster gereden en dit ging altijd prima en ook nog behoorlijk hard naar mijn idee, nu ging ik echter echt als een slak en durfde gewoon het gas niet meer in te trappen na de 2 ongelukken.
Na een aantal rondes toch maar weer wat meer gas erop scheivlak op gas, gas, uitremmen.....shit glad wegdek, laat remmen en geen abs: rechtuit het grind in. Dat viel mee met de vorige 2 keer.
Gelukkig werd het droog en nam de snelheid evenals het vertrouwen langzaam toe. Na de training gingen we voor het examen nog even sprinten. Vol gas op de tarzan af, terug naar zijn 3, insturen en ja daar gaat het gas er weer op.....kom op gas....gas...hallo gasssssssssss:.....niks dus
Koppeling eruit geblazen, ik dacht dat ik gek werd: deur waait zomaar open, slicks eronder en dan ook nog gewoon even de koppeling eruit: Huur dus gewoon een seat als je dit gaat doen en geen BWM is mijn advies!
Oja moest ook nog een keer de BMW terug brengen vanwege een koelvloeistofslang die gesprongen was en het net leek of de motor in de fik stond.
Gelukkig ging het in auto 6 tijdens het examen hartstikke goed en had ik echt het vertrouwen in de auto of vol op het gas door te rijden en dus geslaagd. Dat is toch wel lekker hoor: vol gas die bochten door, beetje spelen tussen driften en grip houden en dan weer vol het gas erop: heerlijk!
Terugkijkend een enerverende dag die uiteindelijk succesvol is afgesloten. Toch zou ik op een droge dag lekker mijn eigen auto pakken want dat voelt veel vertrouwder en veeeeeeeeeeeeel kwalitatiever aan.
Dus nu op zoek naar een 944 op 968 cs ofzo