POETSCLINIC I
Hi luitjes,
Een tijdje geleden heb ik deze clinic in het leven geroepen en, voor de deelnemers tot nu toe en mijzelf, is dit prima bevallen. Links en rechts kreeg ik ook van hier de vraag om eens zoiets te organiseren. In de praktijk worden namelijk veel lakdefecten gecreëerd door een verkeerde was,- en droogtechniek. Ook het gebruik van de verkeerde accessoires zijn hier de oorzaak van. Daarnaast nemen we kort de verschillende soorten producten en hun eigenschappen door. Wat is nou waxen, wat is een polish, wat doet een cleaner.......en dressings, doe je die niet op de sla? Clayen......pardon?? Juist, allemaal vragen en technieken die we in deze basis clinic doorlopen.
Ik heb gekozen om dit op individuele basis te gaan doen. Zo kunnen we de aandacht goed erbij houden en op deze manier hebben we ook de tijd om het 5 stappenplan los te laten op je eigen Porsche. Naast het feit dat je dus iets opsteekt van de clinic, keer je huiswaarts met een schone en beschermde auto. Een leuke bijkomstigheid dacht ik zo !
INHOUD
In deze eerste clinic gaan we in op de basistechnieken, primaire producten en accessoires van het autodetailen. Ook nemen we kort de verschillende soorten producten en hun eigenschappen door.
Naast bovenstaand stukje theorie, gaan we dit samen toepassen op je eigen auto. Alle handelingen voeren we handmatig uit met producten van Meguiar’s en Smartwax:
1: Reinigen
• De juiste wastechniek
• De juiste afspoel,- en droogtechniek
• Hoe werkt de twee emmermethode
• Reinigen wielkasten, deursponningen en kieren
• Reinigen binnen en buitenzijde van de velgen
• Ontvetten van de banden
2: Clayen
• Nu we zichtbare vuil hebben verwijderd, gaan we kijken naar de contaminaties die zich op de lak hebben gevestigd. Denk hierbij aan industriële neerslag, boomhars, teerspetters etc. Deze gaan we verwijderen met een speciale klei en bijhorend glijmiddel. Aansluitend geven we de auto nogmaals een wasbeurt om eventuele restanten te verwijderen.
3: Cleaner
• Bovenstaande stappen hebben het oppervlakte van de lak gereinigd. Met de cleaner dringen we door in de poriën van de lak. In de cleaner zit een hele lichte polijstkorrel wat in staat is lichte oxidatie van de lak te verwijderen. We verwerken deze cleaner handmatig met een foam applicatorpad.
4: Polish
• Aansluitend werken we een niet schurende polish in om de lak als het ware te voeden. We verwerken deze polish handmatig met een foam applicatorpad.
5: Waxen
• Het frisse lakwerk moet natuurlijk beschermd worden. Dit doen we door een waxlaag aan te brengen. Deze wax brengen we handmatig aan met een foam applicatorpad. Als kers op de taart lopen we het lakwerk na met een detailingspray.
Aanvullende werkzaamheden met bijhorende tips en technieken:
De lichtmetalen velgen gaan we behandelen met een wheelsealant.
De banden behandelen we met een voedende dressing.
De sierstukken van de uitlaten poetsen we met een alu polish.
De ramen worden aan de buitenzijde streeploos behandeld.
WANNEER
In principe ben ik 7 op 7 beschikbaar om te werken, dus als we onze agenda's naast elkaar leggen moet het altijd wel mogelijk zijn om een geschikte dag / datum te vinden
We starten om 10.00 uur en naar verwachting zijn we zo rond 17.00 uur klaar. De clinic vindt plaats in Valkenburg aan de Geul (Lb).
KOSTEN
De kosten voor deze dag bedragen € 175,00 euro.
Gedurende de dag verzorg ik koffie / thee / frisdrank en tussen de middag zijn er broodjes.
AANMELDEN
Aanmelden kan via dit topic. Daarna ontvang je van mij per PM de bevestiging en verdere (contact)gegevens.
Met glanzende groeten,
Bart Philippens
Custom Car Cleaning.nl