Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

dalen de prijzen van 2e hands Porsches?

Denk het wel
84
54%
Geen enkele reden voor
56
36%
Ben nu op zoek naar een koopje
15
10%
 
Totaal aantal stemmen : 155

POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches?

09 feb 2009 19:42

Nav wat berichten en reacties hier op het forum lijkt mij wel aardig om een POLL te open met de vraag of de prijzen van 2e hands Porsches dalen.

Door de economische crisis zijn mensen misschien voorzichtig met een aanschaf van een Porsche of hebben geld nodig door verliezen op investeringen. In deze tijd is het wellicht aantrekkelijk een Porsche aan te schaffen omdat de vraagprijzen lager zijn dan normaal en je Porsche ook kan zien als een investering.

09 feb 2009 19:46

Beetje 'n beperkte keuze :roll: ... heb dus (nog) geen stem uit gebracht ...

Sommige Porsche's zullen inderdaad wel in prijs gaan zakken - maar dat zijn IMO d(i)e Porsches die al (eerder) aan d(i)e tendens onderhevig waren ...

... mss 'n enkeling die wegens "honger" z'n porsche moet verkopen - en daar zou 'n op dit moment zoekende koper mss 'n voordeeltje uit kunnen halen :wink:

09 feb 2009 20:11

Zal per type verschillen. Hoe ouder, hoe waardevaster. Maar dat was al zo... Ook voor de crisis zag je al dat bv de 996 en de Boxster erg snel richting de prijzen van de oudere Porsches zakten. Komt natuurlijk ook omdat er veel meer van gemaakt zijn.

Er zit wellicht ook een positieve kant aan de crisis voor de 'moderne' Porscherijder: als 'ie maar lang genoeg duurt, blijven er steeds minder goede exemplaren over en worden die vanzelf meer waard. :wink:

09 feb 2009 20:16

Ik denk dat de normale vermindering van waarde nu ook wel eens gezien wordt als veroorzaakt door de kredietcrisis. Ik zie zeker geen spectaculaire prijsdalingen;

in mijn optiek

997 Type 1: daalt iets door type II en door het feit dat de oudste onderhand 4 tot 5 jaar zijn
996 met name 3.4: zijn er veel van en zijn wat ouder, dus dalen die nog wel door (behalve de GT3 e.d.)
993 : blijven volgens mij op een goed niveau, zeker 2s en 4s
964 ; blijven op nievau
911 ; afhankelijk van de staat, worden er goede prijzen betaald voor goede kwaliteit
928 ; goede versies tegen een goede prijs
944 ; de goeden gaan in waarde stijgen
924 ; worden zeldzamer, nog geen echt hoge prijzen
356 ; veranderd niets, nog steeds zeer hoge prijzen voor topexemplaren.
Boxster; zijn er veel van, dalen nog iets door, zeker de slechtere
Cayman : zijn er weinig tweede hands, blijven op peil

en, o ja, de Cayenne; type auto zit in moeilijke hoek, zijn er de afgelopen jaren veel van verkocht, zullen nog wat hader dalen in prijs. Binnen dat segment echter primium!

Hooguit gaan de prijzen omlaag bij een handelaar die krap bij kas zit en als je er daar een van koopt ben je spekkoper!
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 09 feb 2009 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2009 20:18

3.2's niet en 993's wel. :mrgreen: Nee, even serieus, ik merk er iig niets van.

09 feb 2009 20:22

@Wdepundert; als je op mijn commentaar doelt; de 3.2's zakken zeker niet!

09 feb 2009 20:24

als het inderdaad hier ook slechter gaat { en die kans is aanwezig } gaan de prijzen altijd naar beneden. er wordt dan meer aan de markt aangeboden en dat drukt de prijs. mobile.de bugatti veyron, staan er zo'n 20 aangeboden, terwijl het een verzamelaarsauto is. dus wie nog een tonnetje of 8 heeft liggen. :wink:

09 feb 2009 20:38

als je er in rijdt dalen ze in prijs. uiteindelijk. als je het ziet als een investering zou ik een waterbron kopen.

09 feb 2009 20:46

Alles hangt af hoe lang die crisis duurt en hoeveel mensen hun job verliezen.

Zolang er in een gezin niemand zijn job verliest is het ook geen crisis voor die mensen en kunnen ze genieten van een Porsche

In ieder geval hangt alles af van vraag en aanbod. als veel mensen 'gedurende een serieuze tijd' geen Porsche willen kopen van dat bepaalde type gaan de prijzen sterk dalen. of dat nu een 3.2 of een Cayenne is. Hetgeen logisch is ook

09 feb 2009 20:55

Geen enkele reden voor?
:bang:

09 feb 2009 21:05

Je weet toch dat Porsche de enige recessiebestendige auto maakt? :roll:

09 feb 2009 21:17

als je in Engeland kijkt daar zijn de waarde van de latere modellen echt ingestort, in de 911 & PW world bij Paragon, grootste specialist een 997S lage km's voor omgerekend 42K ex BPM, gelijk aan een 993 2S/4S met indentieke km's

09 feb 2009 21:31

ver boven de 200 schreef:...
944 ; de goeden gaan in waarde stijgen
..

Dit doet me goed :D
Denk wel dat het per type zal verschillen.
De meningen zijn ongeveer 50/50 dus zullen kopers toch wel verwachten dat er wat aan de prijs zal moeten gebeuren. Sommige staan net als huizen vrij lang te koop en je doet je P natuurlijk niet zomeer weer de deur uit als je er na lang sparen en dromen eindelijk 1 gekocht hebt. Denk dat er hier en daar wel een buitenkansje is als je voldoende gedult hebt en niet te hebberig bent. Denk wel dat mijn P944 die in 2010 belastingrij wordt naast plezier ook een goede investering zal zijn. Ooit wil ik overstoppen op 911 van voor 1973.

09 feb 2009 22:53

Als ik zo zie wat er voorbij komt her en der dan zakken de prijzen echt. Topauto's blijven misschien op peil maar alles daaronder gaat omlaag. Zeker de in (echte) grote volumes gebouwde (Boxster en 996).

09 feb 2009 23:13

Maarten schreef:(Boxster en 996).


1 keer op dit forum inloggen - en ook die wil je niet meer, hoe goedkoop ze ook worden aangeboden :mrgreen:

09 feb 2009 23:19

Begint te werken he?

09 feb 2009 23:35

Of prijzen gaan dalen hangt helemaal van de duur van de economische mallaise af. De auto's die nu nog bij de dealer staan zullen niet zo heel hard zakken alhoewel ik (en dat schreef ik al eerder) getuige was van een 993 die voor bijna 20% van de hand ging.

Als je nu je auto wlt inruilen, en dan maakt type niet zoveel uit, dan is de kans groot dat die een stuk minder op gaat brengen dan pakweg een jaar geleden.

Daarnaast gaat er een differentiatie ontstaan. Auto's in de 'juiste' kleurcombi's en met de 'juiste' opties zullen waarde behouden maar alles wat niet aan dat beeld voldoet is zwaar overpriced en zal in de huidige tijd snel in waarde kunnen dalen.

Ach en dat een 996 en 997 wat sneller dalen lig ik niet echt wakker van. Alle producten waar een groot aanbod van is dalen in prijs harder dan waar schaarste van is.
Als je daar bang voor bent kun je beter je geld in iets anders beleggen.

Geniet gewoon van wat je hebt en dat een hobby nu eenmaal geld kost, so what. :!:

10 feb 2009 10:17

maurice schreef:..
Geniet gewoon van wat je hebt en dat een hobby nu eenmaal geld kost, so what. :!:

Dat lijkt me de belangrijkste insteek.
Deze tijd bied voor P-wannabee's wel leuke kansen :D

10 feb 2009 10:32

De meeste (dealers) zitten nog met hun (dure) voorraad :evil:
Maar als jij met je auto komt zal je het wel merken, ze zullen wat minder gaan bieden :oops:
Ook de aantallen van de 997 's die te koop staan is puur stevig :idea:
Zeg maar welke uitvoering en kleur en hij is er :wink:
Ook ik was aan het kijken voor een wat versere, maar heb er zo'n verschrikkleijke hekel aan om duizenden euro's af te schrijven in een paar jaar :twisted:
Bezit de 993 nu 4 jaar en denk er niet teveel op te verliezen :shock:
Als je nu een 997 GT3 zal aanschaffen van pakweg 140.000,-- euro, wat zal je dan afschrijven in 3 jaar :?:

10 feb 2009 10:41

Ach, zolang je 'm niet verkoopt blijft 'ie z'n geld wel waard :mrgreen:

10 feb 2009 10:57

molen934 schreef:
Als je nu een 997 GT3 zal aanschaffen van pakweg 140.000,-- euro, wat zal je dan afschrijven in 3 jaar :?:


Nooit zoveel als een Range rover. Sprak twee weken geleden een Nederlander op wintersport, had een range van 4 jaar oud nieuw gekocht voor 135 k. Nu bij inruil voor een nieuwe range of X5/6 25 k waard en bijna 90 k kilometers verder. :shock:

Dus als je het vanuit dat licht beziet, zal de afschrijving van de GT3 wel meevallen. En ach, heb je de muntjes....... je leeft maar één keer.

10 feb 2009 11:10

ver boven de 200 schreef:@Wdepundert; als je op mijn commentaar doelt; de 3.2's zakken zeker niet!
:thumright:

10 feb 2009 11:14

De prijzen dalen weldegelijk, alleen worden de prijzen in de advertentie´s e.d niet aangepast. Maar ga je naar een dealer, zoals ik nu dan krijg ik 25% korting op een nieuwe Range Rover. Het is net als met huizen de vraagprijzen zakken een beetje, maar de verkoopprijzen zakken hard.

10 feb 2009 12:01

De prijzen van nieuwe en 2hands auto's dalen. Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat dit niet met Porsche's gebeurt (mogelijk met uitzondering van echte verzamelstukken). En inderdaad de vraagprijs is tegenwoordig bij lange na niet de verkoopprijs en inruilprijzen zijn om te huilen.

10 feb 2009 15:07

Peter 993 schreef:En inderdaad de vraagprijs is tegenwoordig bij lange na niet de verkoopprijs en inruilprijzen zijn om te huilen.


Per saldo leg je er (nog) hetzelfde bij :wink:
Plaats een reactie