Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911rsreplica.com

12 feb 2009 17:35

Hi

dit domein vandaag vast gelegd. wil er een site bouwen met tip's en verhalen van mensen die zelf een rs replica hebben gebouwd of laten bouwen. verder natuurlijk foto's filmpjes etc. Nog andere suggesties?

en mocht er nog iemand zijn die een 964c4 wil ruilen tegen een roestvrije replica? een rs replica uiteraard....

12 feb 2009 17:42

Een perfecte RS replica kost enkele malen een perfecte C4 :wink:

Wel leuk initiatief.. Ik verzamel zeldzamere onderdelen, als ik van de RS spullen heb, die wil ik er ook wel op zetten met foto en uitleg indien gewenst ?

12 feb 2009 18:00

ok super, wil zoveel mogelijk er op hebben. ben zelf een tech leek dus dan kan ik ook wat leren!

en wat duurder betreft ; je hebt gelijk (helaas) maar een goed begin kan ook interessant zijn; een mooie gp witte 3,2 of 3 liter.... ik mis mijn oude 911 toch wel erg nl (911t met 3.0 blok)

12 feb 2009 18:39

dat was deze of niet ?
Afbeelding
stond laatst nog bij de bock te koop

12 feb 2009 22:14

ye dat was um!

14 feb 2009 5:04

Nice. Begrijp dat je 'm mist.
Maar je hebt die toch 1 a 1 1/2 jaar geleden pas verkocht? Nu al spijt?
Succes met de site. Die Engelse RS-tuner ken je wss wel, toch?

15 feb 2009 10:48

ingo schreef:Nu al spijt?


... nu pas .... zou ik zeggen :wink:

20 feb 2009 14:09

nog steeds spijt?
(ook al is dat een rethorische vraag)
;-)

23 feb 2009 11:55

nu ben ik benieuwd waarom jij (ook) spijt hebt ??
- de looks ?
- het rijden ?
- de kostprijs ?
- .....

23 feb 2009 12:15

BS schreef:.... ik mis mijn oude 911 toch wel erg nl (911t met 3.0 blok)


Heeft die auto een tijdje in Borculo rondgereden?? Kon een zelfde auto kopen in 2002 van een jongedame.

Re: 911rsreplica.com

23 feb 2009 16:46

BS schreef:Hi

dit domein vandaag vast gelegd. wil er een site bouwen met tip's en verhalen van mensen die zelf een rs replica hebben gebouwd of laten bouwen. verder natuurlijk foto's filmpjes etc. Nog andere suggesties?

en mocht er nog iemand zijn die een 964c4 wil ruilen tegen een roestvrije replica? een rs replica uiteraard....


Zag een tijdje terug (volgens mij in GT Porsche) een bedrijf dat 964's 'ombouwt' naar (RS-achtige) pre-73 modellen. Moet zeggen dat het er allemaal heel erg cool uitzag....

23 feb 2009 16:54

Heeft ook 1 of 2 jaar geleden een artikel over in de autoweek gestaan. Misschien dat iets hierover te vinden is op de autoweek-website.

23 feb 2009 16:59

kristof schreef:nu ben ik benieuwd waarom jij (ook) spijt hebt ??


Voor mij het rijden - heb ik altijd al gehad sinds verkoop van m'n SC jaren geleden :|

Daarnaast de looks - maar niet in z'n geheel, anders zou ik nu niet 'n 3.2tje aan het back-daten zijn :lol:

23 feb 2009 23:52

Weet niet of je hier iets mee bent. Wel leuke site.

http://www.rennsportclassics.be

24 feb 2009 1:35

Vriend van mij heeft hier ervaring mee :

http://www.asphalte.ch/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Re: 911rsreplica.com

24 feb 2009 2:48

Jay911 schreef:Zag een tijdje terug (volgens mij in GT Porsche) een bedrijf dat 964's 'ombouwt' naar (RS-achtige) pre-73 modellen. Moet zeggen dat het er allemaal heel erg cool uitzag....


Mja,

Paul Stephens....
Ik herinner me zijn eerste "prototypes" op Brands Hatch in begin 2005. Ongeveer £28000 voor een "backdated" 964 gemodelleerd op de 2.4S. Ondertussen heeft ie visueel de modellen anders aangepakt, dat ie het justifieerd door £75000 te vragen.... :roll:

Afbeelding
Afbeelding


Hij heeft ook een RS looksielikey op de markt, gebaseerd op de 3.2 carrera.

http://www.psautoart.com/

Je hebt natuurlijk de legendarische "Autofarm" van Josh Sadler:

Afbeelding

http://www.autofarm.co.uk/projects/about_recreations

Lees ook maar eens even de story van de Beirut RS:
http://www.autofarm.co.uk/projects/beirut

En je hebt Nick Moss van Early 911:

Afbeelding

je kan een paar van zijn projecten zien
http://www.early911.co.uk/html/2_8rsr-recreation.html

Sja en dan heb je Mark Dalby, the welsh Porsche artist van RS911:
Afbeelding

http://www.rs911.com/upd/index.php?category=11

je kan op DDK je wel eens informeren naar recreaties:

Jonathan's backdate van een carrera 2.7 (i know i know!)
Afbeelding

http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12123

Steve's ombouw van 72 T naar RS

Afbeelding

http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16695

Mike, de man die de Targa florio chassis 107 aan het bouwen is, had vroeger een RS replica gebaseerd op een 2.4E, maar zijn bouw is nooit gedocumenteerd geweest. In mijn opinie, de meest anale recreatie ooit, maar niets in vergelijking met de het prototype 2.8 RSR.
Afbeelding

Eigenlijk, het allerbeste referentieboek om je website te schrijven is het Georg Konradsheim/Gruber RS boek: tegen de 1500 euro dezer dagen?
Als iemand het je kan lenen, dan weet je tenminste waar je voor staat.

Groetjes,


Bert

24 feb 2009 9:08

Die Paul Stephens dingen zijn echt een grap. Volgens mij heeft hij er daar echt niet veel van verkocht voor die prijzen!

24 feb 2009 9:54

Ja die waren het....nu herinner ik me het weer...foeilelijke 17 inch funchs replica's en idd die opklapspoiler in een pre-73 model...volgens mij liet-ie het 964-interieur ook nog zitten...verder vind ik m wel stoer, maar wat een prijs :shock:

24 feb 2009 10:06

Wim van Rennsportclassics heeft mijn 2.4E kas gekocht. Hij gaat er een ST replica van bouwen. Al heel mooie dingen gezien van hem !

24 feb 2009 10:13

Als je het artikel over PS leest begrijp je dat het ook nooit de bedoeling is geweest om een diehard '73 RS-rep. te bouwen op basis van de 964. Meer een auto voor dagelijks gebruik met de daarbij behorende gemakken en veiligheidsvoorzieningen maar de looks van een klassieker. Persoonlijk vind ik dat hij daar goed in slaagt. Wat dat dan mag kosten moet ieder voor zich bepalen.

24 feb 2009 11:07

thanks voor de tips en info!

ik mis eigenlijk de looks. aangezien het mijn dagelijkse auto is mis ik niet de afwezigheid van ene goed warmte systeem en airco etc. daarom is een replica op basis van een 3,2 een optie...

24 feb 2009 11:18

BS schreef:ik mis eigenlijk de looks.


... dan zou ik als ik jou was de huidige koets aan laten pakken :idea:

BS schreef:aangezien het mijn dagelijkse auto is mis ik niet de afwezigheid van een goed warmte systeem en airco etc.


Idem ... huidige auto gebruiken ...

BS schreef: ... daarom is een replica op basis van een 3,2 een optie...


'n goede replica op basis van 'n 3.2 heeft IMO 'n hogere waarde dan die van jouw C4 :arrow: of heb je het over 'n 3.2 met alleen 'n paar andere schermen, ducktail en bumpers :?:

Als jij je huidige luxe wilt blijven behouden zou ik echt voor de door mij twee eerder genoemde opties gaan :arrow: de C4 aan uiterlijk backdaten :idea:

Succes met de overpeinzingen :wink:

24 feb 2009 11:28

een 964 backdaten is echt een hele heisa heb ik me laten vertellen?

een 3.2 beginnen met andere bumpers schermen, bumpers , dan geleidelijk aan het interieur etc. is wel een optie toch?

24 feb 2009 11:43

Neem van mij aan dat beide projecten 'n heisa kunnen zijn :idea:

BS schreef:een 3.2 beginnen met andere bumpers schermen, bumpers , dan geleidelijk aan het interieur etc. is wel een optie toch?


... ook bij 'n 3.2 zal je, als je het goed wilt doen, meer moeten vervangen dan alleen de bumpers, schermen en motorkap :arrow: denk hierbij bijv. aan het achterpaneel (waar de reflector zit) en het voorpaneel (waar de kofferdeksel sluit) :idea:

Afbeelding

'n 3.2 rijdt heel erg fijn, maar geeft je zeker niet de(zelfde) luxe als 'n 964 :wink:

24 feb 2009 14:59

wie wil er nu een 911 voor de luxe en comfort ? Ik vind mijn C-3.0 al te luxueus tov de 2.4T vroeger, met z'n elektrische ruiten, elektrische buitenspiegel, koplampsroeiers etc :wink:
Ik vind Olaf z'n project wel goed gezien : betrouwbarheid en degelijkheid van een 3.2 motor en ophanging en de looks van een oude : goed compromis mijn inziens.
Plaats een reactie