Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 blok inbouwen in pre-996 chassis

17 feb 2009 18:32

Uiteraard alleen in de US. Zie: Pelican. Opvallend punt vind ik dat hier wordt beweerd dat nieuwe 996 motoren (nog steeds) USD 12k kosten. Dacht dat ze toch ondertussen wel wat meer kosten?
Afbeelding

22 feb 2009 0:21

Blijven toch rare jongens die Amerikanen. Je moet volgens mij toch behoorlijk wat aan chasis of motor/versnelingsbak aanpassen aangezien de 996 en voorgaande bodies hele andere maten hebben en je dus volgens mij een ernstig ruimteprobleem hebt om alles kwijt te kunnen.
Ik vind die US$ 12k ook wel wat aan de lage kant.

22 feb 2009 1:29

Kortom, zonde van al het werk om het blok dan in te bouwen :lol:
Maar gezien de problemen in de VS zal het er inderdaad niet ver naast zitten.

22 feb 2009 1:37

maurice schreef:Blijven toch rare jongens die Amerikanen.


... en dan post er nog 'n ander het volgende in dat zelfde topic :arrow:

have a friend who is putting a GT3 cup motor in a 912 chassis with 993 6 speed.


:shock:

22 feb 2009 3:53

Olaf schreef:
have a friend who is putting a GT3 cup motor in a 912 chassis with 993 6 speed.


:shock:

af en toe zie ik daar wat fotootjes van voorbij komen...
vet aparaat 8)

22 feb 2009 11:06

Lijkt mij ook wel ja. Lichte auto met een hoop PK's :mrgreen:

23 feb 2009 12:48

hopelijk blijven de voorwieltjes nog een beetje op de grond danm, of hadden ze daar met vooruitziende blik al de stukken lood in de voorbumper gedaan :wink:

23 feb 2009 15:21

Ik denk in ieder geval dat je maar niet te veel meer moet verwachten van je WA dekking. Dit heeft dus alleen zin als je heeel vel geld hebt, of juist helemaal niet.

23 feb 2009 15:26

lindemans schreef:Ik denk in ieder geval dat je maar niet te veel meer moet verwachten van je WA dekking.
Wa's dat nou weer voor idioot argument :bang:

24 feb 2009 3:13

Jeroen914 schreef:
lindemans schreef:Ik denk in ieder geval dat je maar niet te veel meer moet verwachten van je WA dekking.
Wa's dat nou weer voor idioot argument :bang:


Rij jij zonder dan ?
Kzout-nie-durven

24 feb 2009 3:20

ga lekker in een ander draadje zevenzeiken (d'r zijn er genoeg die helemaal nergens over gaan)

24 feb 2009 3:44

Ipv zinloos geneuzel over verzekeringen: Back on topic

De 912 met 2006 GT3 cup motor en 6-bak build by Wevo... 8)

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

24 feb 2009 4:26

Ik hou meer van origineel... 8)

24 feb 2009 5:13

ik nie :mrgreen:

24 feb 2009 8:51

Dat moet toch wel heel serieus hard gaan...

24 feb 2009 10:42

ziet er ook heel serieus uit, geen knutselgebeuren 8)

24 feb 2009 10:47

.. ff meerijden kan jammergenoeg niet :|

Heb je er(gens) meer info over dit 'THING' Jeroen :?:
Volgens is het dak ook vervangen voor .... :?:

24 feb 2009 10:54

alles kan :wink:
denk carbon/kevlar dak als ik het zo zie

24 feb 2009 18:33

zal wel effe kijken of ik wat meer details kan vinden...

een andere dakplaat zetten ze er meestal in omdat ze dan de rolkooi ook aan de bovenkant goed kunnen aflassen

24 feb 2009 19:22

nog effe zitten neuzen, maar er is niet zo heel veel aanvullende info

zoals gezegd, een 2006 GT3 Cup motor, naar schatting 450pk
aangepaste 993 6-bak

banden wordt iets van 275x17 voor en 315x17 achter

Zoals je op de fotootjes kan zien: 935 draagarmen voor, met coilover veerpoten. E.e.a. aangepast om de 'scrub radius' te verminderen (vanwege de brede voorvelgen)
Smart-racing verstelbare stabi's
Er zijn voor camber-boxes ingelast voor het monteren van verstelbare camber-plates
Achter zie ik (volgens mij) 935 steunen voor de draagarmen

veel meer weet ik er op dit moment niet over...
Plaats een reactie