Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 feb 2009 21:20
Heb er vandaag mee mogen rijden.
Je merkt niet eens dat het een diesel is.
Wat een super auto.
24 feb 2009 21:23
Ja dat gaat als de brandweer die diesels..
24 feb 2009 21:27
Erick schreef:Je merkt niet eens dat het een diesel is.
wacht maar tot je gaat tanken, moet je daarna eens aan je handen ruiken
24 feb 2009 21:31
Leuk om deze praktijkervaring te horen; klinkt goed!
Ik rijd sinds kort een xc60 T6. Staat na ruim 2.000 km op gemiddeld 14,2L/100km
. Ik mis mijn vorige diesel D5 dus wel. En een Cayenne diesel met 240pk lijkt mij als daily driver een heerlijke keuze: snel en toch nog een redelijke actieradius (ja, want los van de kosten is ook dat een vervelend gevolg van een hoog verbruik
).
24 feb 2009 21:44
Tanken was gelukkig niet aan de orde.
Stond pas 98 kilometer op.
Heb maar een klein blokje om gereden, maar was erg leuk.
240 PK is ruim voldoende.
24 feb 2009 21:44
Kan allemaal zijn, maar het blijft een Porsche met diesel. eenheidsworst
24 feb 2009 21:46
Wordt toch verwacht dat 80% van de Cayenne's een diesel gaat worden...
(Aldus W.W.)
24 feb 2009 22:01
En dan, dan blijft het nog altijd een Porsche met een Diesel, en nog meer eenheidsworst
24 feb 2009 22:53
autovisie was ook behoorlijk positief...
tja Diesel...............zou wel passen voor de NL. ondernemers......lekker tanken op de zaak met ut pasje, valt niet op voor de fiscus met de vrachtauto's en de busjes die allemaal ook op diesel rijden...
huub huub barbatruuk
24 feb 2009 23:04
Is nog maar de eerste diesel............ las ergens dat ze ook plannen hebben om de V10 en/of V12 van VW/Audi in de Cayenne te lepelen. Lijkt me dan toch echt wel een machtige wagen te worden, ondanks de stinkende handen na het tanken.........
Mss wel een eenheidsworst
vaktaal... maar laat maar komen.
25 feb 2009 0:08
Verbazend hoe snel meningen kunnen veranderen.
Een goede 13jaar geleden was een Porsche met waterkoeling geen echte Porsche, en nu is zelfs een Diesel al een echte Porsche
Blijven goede en vaak mooie wagens, maar met de stap naar hun Diesel zijn ze nu echt toegetreden tot de merken als BMW, Mercedes, Audi enz.
Goede wagens, maar karakter, passie en exclusiviteit bye bye
25 feb 2009 0:14
Ze zijn dan misschien bij Audi de weg kwijt, door twee cilinders uit de nieuwe S4 te slopen; Lamborghini spant de kroon. De nieuwe Lamborghini Estoque - een vierdeurs saloon, dat was nog tot daar aan toe - krijgt een dieselmotor. DIESEL!
Het is heus waar en geen grap. De Estoque wordt - naast de bekende V10 - uitgerust met een V8 dieselmotor. Daarmee is het exotische automerk in één klap weer de tractorproductent die de markt in 1948 leerde kennen. Volgens de laatste geruchten wordt de Estoque bovendien standaard geleverd met trekhaak, schuifdeuren, verende bestuurdersstoel, dubbele claxon (met trekmechanisme) en vier verstralers op het dak.
Vond ik onder google: Lamborghini diesel...
25 feb 2009 0:18
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee.
Ze hebben ze immers al eerder gehad.
25 feb 2009 0:22
gast schreef:diesel is maar een brandstof heren
Net als water maar een koelmiddel is
En zoals Porsche bijna enkel maar een wagen is.
Misschien wat kort door de bocht, maar daar gaat het wel naartoe.
25 feb 2009 0:23
Erick schreef: Lamborghini spant de kroon. De nieuwe Lamborghini Estoque - een vierdeurs saloon, dat was nog tot daar aan toe - krijgt een dieselmotor. DIESEL!
Correctie:
Lamborghini
overweegt zelfs de mogelijkheid van een dieselmotor.
Nuance verschil..
25 feb 2009 0:42
snap het concept diesel-sportwagen niet helemaal. diesel is voor mensen die zuinig willen rijden of die specifiek van het dieselen houden(met name fijn qua vanuit stilstand optrekken vind ik zelf) of je nou 1 op 5 rijdt met benzine of 1 op 7 met diesel. als je een cayenne koopt lijkt het me niet dat je erg bezig bent met verbruikcijfers. overigens denk ik wel dat diesel de toekomst is voor alle cruisers. het rijdt gewoon lekkerder(vind ik dan) en er is meer mogelijk wua doorontwikkeling. ik zie die cayenne v12 tdi wel zitte. net als die Q7 500pk en 1000nm?
25 feb 2009 1:09
Lamborghini overweegt diesel en hybride voor de Estoque vanwege de CO² wetgeving. Expliciet niet/nooit voor haar sportieve 2-zitters overigens.
25 feb 2009 1:11
ik dacht dat merken die minder dan 350.000? auto's maakte op jaarbasis niet aan de strenge norm hoefden te voldoen?
25 feb 2009 10:43
Je merkt niet eens dat het een diesel is
So what?
25 feb 2009 11:06
Weet je wat ik nu niet begrijp? Koop je een Porsche, ga je je daarna druk maken over de brandstofkosten. WTF? Koop dan gewoon een Touareg als je zonodig kostenbewust moet doen. Of een Kia... Of weet ik wat...
Een merk als Porsche wordt zo langzamerhand de mystiek afgenomen die rondom een sportwagenmerk hoort te zitten. Leuk voor de aandeelhouders momenteel, maar het erfgoed gaat door het putje.
25 feb 2009 11:21
ppp 356 schreef:Goede wagens, maar karakter, passie en exclusiviteit bye bye
eens
Devils son schreef:Een merk als Porsche wordt zo langzamerhand de mystiek afgenomen die rondom een sportwagenmerk hoort te zitten. Leuk voor de aandeelhouders momenteel, maar het erfgoed gaat door het putje.
eveneens
snap de hele move ook niet, zet dan een speciale Touareg Diesel op de markt onder de noemer "Tuned by Porsche" of zoiets; daar trapt de goegemeente ook wel in
25 feb 2009 11:41
Kan ie ook op grijs kenteken? Lijkt me interessant worden. 3500kg erachter en gaan!
25 feb 2009 12:37
Porsche/Volkswagen/Seat/Bentley/Lamborghini/Skoda/Audi/Bugatti moet als 1 concern aan de CO2 normen voldoen. Ze kunnen de hoge uitstoot van de sportwagens dus compenseren met de kleine en zuinige auto's.
25 feb 2009 13:11
ja dat snap ik, maar er is toch een grens qua productieaantal waaronder je niet aan die norm hoeft te voldoen. anders kunnen pagani, ferrari , maserati etc hun dueren sluiten
25 feb 2009 13:38
The Commission proposal included a derogation for small volume manufacturers (less than 10,000 registered cars per year). An additional derogation for niche manufacturers (responsible for between 10 000 and 300 000 cars per year) has now been introduced. Manufacturers under this derogation will be required to reduce their average fleet emissions by 25% compared to 2007 (or the equivalent for new entrants)
Maar los van bovenstaande, is het als fabrikant (dus ook voor Lamborghini en VW consorten) interessant om die "schone" auto's in de markt te zetten, ivm individuele wetgeving van landen (denk aan de slurptax), maar ook onzekerheden mbt bovenstaande en evt. toekomstige wetgeving. Daarbij komt dat merken als VW al de handen vol hebben om zelf te voldoen aan de gestelde wetgeving, dus er zal ongetwijfeld druk worden uitgeoefend op haar dochters om ook een steentje, al is het maar een kleine, bij te dragen.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 25 feb 2009 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.