08 maart 2009 11:46
08 maart 2009 12:49
08 maart 2009 14:08
08 maart 2009 14:11
08 maart 2009 14:36
08 maart 2009 15:18
08 maart 2009 15:19
Jos993 schreef:Wellicht dat het goed is dat je bij 911&porscheworld de back issue met de buyersguide en de ownersguide bestelt. Daarin staat een schat aan info over de 968. Ik weet niet precies welke het was maar zal zelf nog eens even zoeken.
Jos993
09 maart 2009 11:38
esgigt schreef:Hoi Herky,
Om jouw vragen maar even vanuit mijn kennis en ervaring te beantwoorden:
1) Ball-joints: nog niets over gehoord.
2) Vliegwiel: nog niets over gehoord.
3) Koppeling : Is beter te vervangen dan bij 944 dmv een apart luikje.
4) Olielekken nokkenas : niets over gehoord
5) Tandwielen nokkenas: dit is een issue van preventief onderhoud. De ketting over deze tandwielen moet om ca. 160k km vervangen worden anders slijten tanden door speling. Ik weet van twee mensen waar de nokkenassen aangepakt zijn.
6) Pinion bearing : niets over gehoord
7) Kofferdeksel: zelfde als 944. zelf geen probleem met afdichting of klapperen. Afdichting: rubber vervangen. Klepperen: afstellen/vervangen sloten.
Bij 170K moet de distributieriem onlangs vervangen zijn. ( 80K km of 5 jaar) glijplaatjes etc. moeten dan meegenomen zijn. De ketting van de nokkenassen moet dus ook vervangen zijn. Geloof nooit dat deze GEEN onderhoud nodig heeft.
Mijn 968 is ongeveer vergelijkbaar (160K) en ik had als in het ooglopende storing een afgebroken bout van de Aircocompressor (rare rammel bij sommige toerentallen en als airco aan staat). Dit kan lastig zijn omdat bout uitgeboord moet worden en daarna de hele airco weer aangesloten moet worden, hetgeen een hoop gepriegel kan zijn met afsluitringen (nieuw bestellen), om maar niet te spreken van de aircovloeistof.
Voor mij is de 968 een heerlijke wagen: krachtig, snel en ligt als een blok op de weg. Bovendien is het een praktische wagen in het allerdaagse gebruik. Vrouw en kind kunnen mee, zelfs op lange afstanden. De bagageruimte is groter dan je denkt. Topsnelheid heb ik nog nooit uitgeprobeerd, maar 230 (autobahn) op de navigatie was een koud kunstje.
10 maart 2009 10:45
10 maart 2009 14:03
11 maart 2009 0:27
11 maart 2009 9:55