Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Prijzen 964: coupe duurder dan cabrio?

23 maart 2009 20:12

Bij het kijken naar 964's (don't ask) viel het me op dat het cabrio's goedkoper lijken te zijn dan coupe's. Vergis ik me of is dit een nieuwe trend?

23 maart 2009 20:28

huh? ik dacht juist het tegenovergestelde. Denk dat de goeie cabrio's t.o.v de goeie coupé's duurder zijn, maar er staan volgens mij best veel 964 cabrio's te koop met hoge km stand. misschien verklaart dat het?

23 maart 2009 20:32

zou een nieuwe ontwikkeling zijn :shock: was anderhalf jaar geleden zéker niet zo!

23 maart 2009 20:35

wie kopt em in.....1......2......3..... :?: :?:

23 maart 2009 21:18

Ik heb me er nog niet in verdiept, maar meestal als de eerste mooi weer dagen is geweest (zie afgelopen week) komt de vraag naar cabrio's gelijk weer los. En gaat de prijs omhoog.
Simpele marktwerking, of zie ik iets bij de (964) cabrio's over het hoofd :D
Laatst bijgewerkt door WillemB op 23 maart 2009 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

23 maart 2009 21:19

lijkt mij ook niet kloppen; cabrio is toch iets zeldzamer, ook bij de 964, lijkt mij..

23 maart 2009 21:36

Toen ik voor de mijne aan het kijken was, waren de cabrio's gemiddeld zo'n 2K duurder dan een vergelijkbare coupe. Waarschijnlijk ligt het aan km-stand, staat van onderhoud, etc. Mij was tot nu toe niets vreemds opgevallen aan de prijzen.

23 maart 2009 22:20

Wij willen FEITEN zien! Kan het me nl. ook niet voorstellen. En met feiten bedoel ik niet uitzonderingen die de regel bevestigen. :wink:

23 maart 2009 22:32

Mobile: 911, 91-93, max. 150k, handbak, max 25k: 13 treffers waarvan 8 cabrio's en 5 coupe's.

linkje

23 maart 2009 22:49

Aantal auto's is te klein om er echt iets over te kunnen zeggen.
Misschien was de wens de vader van de gedachte?
Ik snap overigens best dat je zo nu en dan droomt van zo'n mooie 964 cabrio :wink:

23 maart 2009 22:53

Agreed. Vandaar ook mijn vraag of er meer mensen zijn die het was opgevallen. Cabrio is op zich niet heel reeel. Tenzij met hardtop :mrgreen:

23 maart 2009 22:57

Dus aan het kijken? :wink:

Reden kan ook simpelweg zijn dat cabrio's misschien minder gewaardeerd worden dan coupé's?

23 maart 2009 23:06

tja mobile. alle 3.2's zo 110-130K op de klok :roll: ... qua prijs rond 964.
dat dan weer wel 8)

denk dat als ze ouder worden de coupes relatief duurder worden dan de petjes.

23 maart 2009 23:19

Rad911 schreef:Dus aan het kijken? :wink:


Soms moet je de opties weer eens doornemen zullen we maar zeggen....
Punt waar ik telkens weer tegenaan loop is dat ze niet voor de deur staat. En dat betekent dat er, als ik meer wil rijden, keuzes gemaakt moeten worden. Die hangen van meer dingen af dan alleen de Porsche.

23 maart 2009 23:21

Ewout schreef:Waarschijnlijk ligt het aan km-stand, staat van onderhoud, etc.


+1

23 maart 2009 23:22

Sowieso is kijken altijd leuk! :wink:

23 maart 2009 23:23

Tja. Op zich zou ik ook nuttige dingen kunnen doen :oops:

23 maart 2009 23:29

Je zoekt een nuttige investering voor je geld :wink:

Toch zou ik gewoon je auto houden, gaaf ding man!!!

23 maart 2009 23:46

Tja. Dat wel. En denk ik een sleeper qua prijs maar 2 911's wordt het ook niet. Dus zou het zo kunnen zijn dat etc..

24 maart 2009 0:25

"like for like" is een Cabrio naar mijn observatie ca EUR 2.000 duurder.

Theo Janssen heeft 2 Cabrio's staan in erg incourante kleurstelling voor gelijke prijzen als de Coupes in wel courante kleurstelling. Dat bevestigt dit beeld wel.

Vind de coupe nog steeds mooier om te zien dan de cabrio; ook een perfect nieuw cabrio dak blijft mi wat rommelig aandoen.

Maar open is de cabrio wel erg mooi en erg lekker om mee te rijden; dicht gaat trouwens ook prima. Zelfs 2x met de 3.2 op wintersport geweest met een hele grote grijns :-)

24 maart 2009 10:17

zal grotendeels ook wel zijn omdat de coupes bijna allemaal c4,tjes zijn :idea: :wink:

24 maart 2009 11:15

Gelukkig zijn cabrio's niet allemaal C2's ;).

Natuurlijk ben ik bevooroordeeld 8) , maar ik kan me niet voorstellen dat een coupé even duur laat staan duurder is dan een vergelijkbare cabrio. Niet nu en al helemaal niet de weer komende seizoenen.

24 maart 2009 14:57

Liefhebbers voor een cabrio zullen er altijd zijn al vermoed ik dat de grootste groep toch eerder voor een zo jong mogelijk model zal gaan en de liefhebbers van het oorspronkelijke 911 model zullen het blijven zoeken tot het 964/993 model. Uiteindelijk zal de vraag naar een goede 964 coupe C2 zonder tip groter zijn dan een cabrio, ben ik bang, en dat zul je weer terug zien in de prijs.

24 maart 2009 15:50

Franz met 964C2 schreef:Uiteindelijk zal de vraag naar een goede 964 coupe C2 zonder tip groter zijn dan een cabrio, ben ik bang, en dat zul je weer terug zien in de prijs.

:lol: Ik zet er tenminste bij dat ik bevooroordeeld ben.

24 maart 2009 16:44

Ik denk het niet. Toen ik mijn C4C kocht was er significant verschil in prijs en ik verwacht dat het bij vergelijkbare exemplaren nog steeds zo is. Het maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit. Ik heb gelukkig in het verleden bij lange na niet de nieuwprijs (inderdaad :shock: ) hoeven te betalen en ben niet van plan om mijn C4C te verkopen.
Plaats een reactie