Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 apr 2009 0:51
Mijn 911 3.2 1996 is gestolen. Geen verzekering. Op zoek naar een nieuwe auto. Ik begrijp maar niet waarom die 911 uit de eind 90er jaren relatief zoveel goedkoper zijn.
Kan iemand zo vriendelijk zijn dat me uit te leggen?
groet jeroen
01 apr 2009 0:58
Daar was laatst een mooi topic over, toen heb ik de 4 aangedragen redenen mooi onder elk gezet. Maar ik kan nog niet goed met de zoekfunctie overweg, en kan dat topic dus even niet vinden. Heeft iig te maken met plofmotor, looks, grote aantallen geproduceerd en nog iets.
01 apr 2009 1:04
zoeken lukte mij ook niet dus vandaar. maar dank
01 apr 2009 7:43
jervanwee schreef:Mijn 911 3.2 1996 is gestolen.
Een 3.2 van 1996, kan jij mij dat uitleggen
01 apr 2009 8:29
Moet 1986 zijn.
01 apr 2009 8:59
Overigens vind ik dat je je niet te snel moet laten afschrikken door de 3.4 motors zonder dat je je er in verdiept hebt. Er wordt een hoop geroepen en niet alles is correct.
Ik ga niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar er rijden er voldoende rond met een hoge Km stand. Vooral de tips schijnen redelijk 'veilig' te zijn.
Hier op dit forum is er veel over geschreven en ook elders op het net is veel info te vinden.
01 apr 2009 12:07
De eerste generatie 996 jes werden gekenmerkt met aanloopproblemen op motorisch gebied. De 3.4 had wat problemen. Om dan nu te stellen dat deze auto''s allemaal slecht zijn
vind ik ver gaan. Echter deze problemen zie je terug in de vraagprijzen. Een vroeg exemplaar is inmiddels goedkoper dan een 993 en gaat qua prijs richting een 964 (die ook niet allemaal perfect waren)
Daarnaast spelen productie aantallen ook een rol. Een hedendaagse porsche zal nooit meer zijn waarde behouden zoals de vroeger exemplaar.
Je kan het ook omdraaien, doe er je voordeel mee als je zoekende bent. Voor een nette prijs kun je een 996 bemachtigen.
01 apr 2009 13:49
Da's balen, jervanwee. Snel een andere kopen en snel vergeten.
01 apr 2009 16:05
+1 gast
Daarnaast waren de eerste 3.4 motoren tot midden 2000 ook veel problematischer dan de latere motoren. In de motoren voor productiejaar 2001 zijn een fiks aantal modificaties verwerkt.
01 apr 2009 16:12
Dan zou ik er liever 5000 meer uitgeven aan een snelle zwarte pool.
01 apr 2009 16:16
+1
01 apr 2009 16:32
En jij lacht het laatst. Dus het best.
01 apr 2009 17:07
zal toch niet, mooi ding hoor,lampje al weer uit ?
01 apr 2009 17:07
gast schreef:Mmm, of die Pool lacht het laatst
Dat weten we over een poosje pas
dat meen je niet
01 apr 2009 21:59
jervanwee schreef: Ik begrijp maar niet waarom die 911 uit de eind 90er jaren relatief zoveel goedkoper zijn.
Kan iemand zo vriendelijk zijn dat me uit te leggen?
groet jeroen
Is heel simpel .
De 996 mk1 is orgineel met oranje pinkers , en dat is volgens velen niet mooi .
Ik vind het zelf een beetje saai , maar mijn 996 mk1 uit '98 met 185k op de teller , is de beste /mooiste auto die ik ooit gehad heb .
Zijn de handelaars slecht /of niet goed op de hoogte
01 apr 2009 22:10
Wat denk je zelf? Veel aanbod, minder vraag...
02 apr 2009 10:26
Nou weet ik het niet meer. een 996 tip met 80.000 op de teller voor 32k
Hij is nog mooi zwart ook.
Maar dat is dus te weinig geld en ik moet dus uitkijken.
Maar veel dank voor de adviezen
02 apr 2009 10:44
Hoeft helemaal niet te weinig te zijn. Het verhaal van gast klopt maar die 35.000 is natuurlijk niet keihard.
Gewoon gaan kijken, rijden, onderhandelen en als je overweegt om hem te kopen een aankoop keuring om meer zekerheid te hebben.
Maar 100% zekerheid krijg je nooit. Enig budget overhouden is wenselijk.
02 apr 2009 13:30
Er moet wel iest aan de hand zij dat lastig voorspelbaar is maar wel hardnekkig.
Tuurlijk zullen tevreden rijders van zo'n exemplaar roepen dat je niet moet overdrijven; eigenaren die een klapper hebben gehad zullen juist wel geneigd zijn te overdrijven.
Opvallend blijft dat gerenommeerde handelaren zoals Theo Janssen bepaalde 996 modellen zonder garantie verkopen.
Kennelijk is er op basis van statistiek en ervaring genoeg reden om niet voor die machientjes in te kunnen staan.
Het lijkt er op dat ook de daar aanwezige technische kennis om een auto te beoordelen en waar nodig correctief / preventief actie te nemen niet voldoende is om zo'n garantie af te geven.
Ik sla de 996 tzt zeker over .....
02 apr 2009 14:00
Dan hebben ze of heel veel km of schade gehad (en dat zegt hij er dan ook bij)
02 apr 2009 14:06
gast schreef:het lijkt me beter dat jij dan ook enkele andere modellen overslaat waar wel eens iets mee is......
TJ heeft/had ook een 993 staan zonder garantie
Waar wel eens iets mee is of waar vaak wel eens iets mee is zijn 2 verschillende dingen.
Met mijn 3.2 is ook wel eens iets. De volgende wordt absoluut zeker een 993.....
02 apr 2009 16:23
Ik reageer alleen op wat ik wel zie:
Theo biedt 996-en aan > 135.000 km zonder garantie (meeneemprijs).
Oudere 993-s en 964-s met 170.000 of zelfs 190.000+ kms wel met garantie.
Ik heb zojuist persoonlijk met Theo gesproken:
"Wij willen met de oude 996 geen risico lopen dat de motor tijdens de garantieperiode ploft; dat risico vinden we te groot voor dit type motor i.c.m. de hoge kosten van een nieuwe motor. Daarom bieden we die modellen relatief voordelig aan maar zonder garantieverplichtingen. Bij andere modellen zien we dat risico niet en die bieden we daarom wel met garantie aan".
Dus als je DAT niet wil zien, gewoon kopen zo'n ding.
02 apr 2009 16:53
ik denk niet dat dit ene berichtje van lindemans een direct effect heeft op de markt
hoe is het met dat zwarte beest, al gele platen erop?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.