Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 apr 2009 21:55
Op de Leander Lente meeting laatst maakte ik in mijn enthousiasme de fout om, bij geopende kap en tonneau erover, de motorklep helemaal te (willen) openen. De 3.2 cabrio is daar destijds niet op voorbereid, met als gevolg dat 2 drukknopjes van het tonneau 2 (erg) kleine (gelukkig) stukjes lak weghaalden op de motorklep.'
Nu heb ik volgens mij in het dashbordkastje een lakflesje liggen (nog van vorige eigenaar). Is het verstandig dit even op beide plekjes aan te brengen? Ik ben erg bang om eerst de gaatjes uit te schuren en ze zo nog groter te maken, alvorens deze lak aan te brengen, maar twijfel of de heching OK is als ik het zo aanbreng. Of beter helemaal van die puntjes afblijven?
03 apr 2009 22:15
Hallo,
Ik zou de putjes niet uitkrabben en/of schuren. Goed ontvetten met wasbenzine is m.i. wel genoeg. Pas el op met een oude lakstift, soms drogen ze niet meer of is de lak te dik geworden, proberen of een onzichtbaar plekje! Als de lakstift o.k. is vooral heel weinig aanbrengen, liever 4 keer dun dan 1 keer (te) dik.
03 apr 2009 22:26
Klinkt goed Rien! Ik denk dat ik het zo maar eens moet proberen (met die 2 linker handen van me
).
03 apr 2009 22:29
Wanneer het een klein plekje is en het penceeltje (of het kwastje van de lakstift) is te grof voor het plekje, dan kun je ook de achterkant van een luciferstokje gebruiken.
03 apr 2009 22:44
Als plekjes niet door de grondlaag zijn, niet schuren maar goed ontvetten, en zeker niet met wasbenzine, maar met echt ontvetter.
Daarna met een apart gekocht fijn haren schilders kwastje meerdere lagen opzetten tot er een bolling van lak ontstaat.
Daarna de bolling met 2000 waterproof (nat) voorzichtig weg schuren en daarna op polijsten.
Is het metallic lak dan er op het laatst een dun laagje vernis erover heen zetten.
Succes.
03 apr 2009 22:50
aha, de meer dan ervaringsdeskundige
. Ik voel me er alleen nog maar meer kluskluns door
. Maar v.w.b. door de grondlaag heen: ik heb een metallic blauwe auto, en zie grijs op de 2 puntjes; dat is neem ik aan ook door de grondlaag heen?
04 apr 2009 7:54
Als je grijs ziet is dit waarschijnlijk de grondlak, dus geen metaal.
04 apr 2009 10:36
Ik was erbij toen het gebeurde, HV. Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad met de 3.2. Dat heb ik toen ook met een luciferstokje gedaan, je blijft het echter altijd wel een beetje zien.
04 apr 2009 19:31
cabrio wim schreef:Daarna de bolling met 2000 waterproof (nat) voorzichtig weg schuren en daarna op polijsten.
Schuur je met dat schuurpapier dan geen doffe plek in je blanke lak? Als je die verse lak hiermee kan wegschuren, dan moet het toch ook iets doen met de oude (blanke) lak?
04 apr 2009 19:34
2000 waterproef is dermate fijn van structuur dat na het schuren een beetje polijsten weer voldoende is om de glans terug te krijgen. (gevolgd door de nodige afwerking voor de hoogglans
)
04 apr 2009 20:47
Rij anders even naar Zeeland en laat het doen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.