Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Gaan er bellen af bij APK na 5 jaar schorsen????

12 apr 2009 23:43

Ik hoop dat ik binnenkort in mijn 911 kan rijden na 5 jaar restauratie. Maar dan moet hij natuurlijk eerst weer naar de APK na 5 jaar geschorst te zijn.

Ale je een auto na een paar jaar schorsen weer APK laat keuren, gaan er dan bellen af bij de RDW? M.a.w. krijg je dan zowieso een steekproef? Of is dit niet anders als bij een auto die gewoon elk jaar APK gekeurt wordt?

Hoor graag!

Hessel

Re: Gaan er bellen af bij APK na 5 jaar schorsen????

12 apr 2009 23:49

Lijkt me stug dat er bellen af gaan ... en als ze al af gaan ... waar(om) zou je je (er) dan druk om maken :?:

In het ergste geval moet je 'n uurtje langer wachten :wink:

13 apr 2009 0:09

als jij zorgt dat de auto voldoet aan de apk eisen is er niets aan de hand. je krijgt een gewone apk.

off topic: graag foto's van het project :ba: en uiteraard veel veilige km toegewenst

13 apr 2009 0:17

Hessel schreef:Als je een auto na een paar jaar schorsen weer APK laat keuren, gaan er dan bellen af bij de RDW?

Snap je vraag niet zo. Neem aan de je auto tip top is na 5 jaar restauratie?? In elk geval veel rijplezier!

13 apr 2009 9:39

als je auto na jaar weer gekeurd word heb je geen vergrote kans op een steekproef.

tenzij de auto bij de vorige APK veel foute dingen heeft gehad en daar door afgekeurd is.

dan heb je wel een verhoogde kans.

13 apr 2009 12:12

Reden voor mijn vraag is niet de technische staat van de auto. Is prima in orde na 5 jaar plaat reparatie en motor revisie. Het gaat mij erom dat niet een of andere wise-ass gaat vragen om het laswerk te zien. (Als hij ervan uit gaat dat er na 5 jaar restauratie aan gelast is) Zit natuurlijk nu mijn mooie nieuwe lak overheen.

Dus of ze extra goed gaan kijken of dat het een normale APK is, dat is even de vraag. Anders moet ik even op zoek naar iemand die mijn situatie begrijpt en niet te moeilijk doet....

13 apr 2009 21:58

Een steekproef is volkomen willekeurig, er zit echt niet iemand bij RDW die tijdens het afmelden van jouw auto denkt: "ha, ha, dáár gaan we een controleur op afsturen".

14 apr 2009 15:54

ook destijds geen steekproef gehad, nadat de auto volledig uit elkaar is geweest, hopelijk dit jaar weer een 71er op de weg te brengen die al 19 jaar niet meer op de weg is geweest 8)

14 apr 2009 22:01

Kwaliteit van het laswerk is volgens mij geen APK eis bij personenauto's. Als ie maar hard is :mrgreen:

Heb ooit een MB 608 vrachtauto chassis verlengd door aan een korte wielbasis een lange wielbasis "achterkant" te lassen. Toen moest ie een komplete type goedkeuring ondergaan en werd er dmv rontgen foto's de las gecontroleerd :shock: Had m'n laswerkhuiswerk gelukkig goed voor elkaar :ba:
Plaats een reactie