Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Zoektocht 944 ..... met Succes !

15 apr 2009 21:37

*&$%# Martijn..... 23 jaar, student, en een Porschefreak als vader. Resultaat : na 1 jaar pogen hem ervan te weerhouden gaat meneer op zoektocht naar een 944. Het moet zeer goedkoop ivm studenten-crisis, met garantie, maar technisch hoogstaand, bomvol opties, gave wielen, nieuwe banden, gave lak en bekleding, liefst een cabrio, minstens een open dak, kortom een nieuwe :mrgreen:

Ik kan er niet veel van maken, de verschillen in de types 944. ( 1, 2, S, Turbo .... ) Iemand die kort en bondig
de kenmerken/verschillen kan aangeven binnen de 944-serie ? Waar bij aankoop op te letten enzo...
Zoekfunctie geeft veel losse info, maar niet overzichtelijk.
Wil hem langs deze weg een beetje wegwijs maken en helpen bij z'n zoektocht naar het lekkere gebakje.
Alvast dank :wink:
Laatst bijgewerkt door LeoH op 22 apr 2009 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 21:52

Budget? Voordat hij zometeen lekker gemaakt wordt met een 951 turbo etc etc :mrgreen: :wink:

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 21:56

type2 heeft een veel mooier/moderner dashboard, meer weet ik er niet van :wink:

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 21:58

Eerste stap van iemand die twee 944's heeft gehad. Ga zoeken naar een basis type II, geleverd vanaf modeljaar 1986 (dus na de zomer 1985).

Neem geen turbo (te gevoelige techniek en hogere kosten voor een student). Neem er één die in hoge mate origineel is, dus geen 25 inch wielen e.d. Vraag aan de verkoper of hij hem langer dan 3-4 jaar gereden heeft. Neem er een die uit Nederland komt vanwege de NAP gegevens.

Neem zo weinig mogelijk extra's, die gaan namelijk redelijk vaak kapot.

Topper: de 2.7 van modeljaar 1989.

Neem er een waar de leeftijd enigzins zichtbaar is (waskrasjes in de lak, van binnen lichte sporen van gebruik zichtbaar)

extra; er moet gewoon elk jaar bewijsbaar onderhoud aan gepleegd zijn; dus niet bij de kwikfit of andere fitter, maar gewoon bij de specialist of dealer, waar jaarlijks zeker een paar honderd euro aan is besteed.

Als laatste moeten er merkbanden op zitten; degene die slechte banden monteert is geen liefhebber.

Na aanschaf geld apart houden (ca 1500 euro) om distributie en spanrollen te laten doen.

heerlijke auto!

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 22:02

Ouwe vissert, ik heb 'm voor jou al gewaarschuwd. :roll: :wink: als ie daaraan toe is krijg jij hem op bezoek :mrgreen:
budget vrij flexibel...tja ergens tussen 3,5 en 5,5 als ik de ads zo zie. Maar is voor ons meer afhankelijk van de staat.

@Marco, gezien ja. vanaf wanneer type 2 ?

Edit, af 1985 dus. Topper: de 2.7 van modeljaar 1989.
Niet belastingvrij dus....( < 1984 ?) Thanks VB200

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 22:07

Dit is een goed voorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/221552038

Succes!

Type I; >1984 heeft echt meer probleem punteN! belasting vrij scheelt je 32 euro per maand, als het daarom gaat, geen Porsche kopen!
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 15 apr 2009 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 22:07

als deze milesstand klopt...
http://link.marktplaats.nl/229748363

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 22:18

Ach, type 2 zal 't wel worden ja. De marktplp-ads hebben we allemaal ook al gezien.
Zijn er ook nog 2 op het PF in de aanbieding. eerst maar beetje wegwijs worden.

Re: Zoektocht 944

15 apr 2009 22:28

Er staat ook een topper bij Wittebrug, daar in onderhoud geweest, cabrio S2, rood, echt goed, duurdere prijs, ca 12.750 vraag!

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 8:29

Deze staat al tijden bij v.d. Gugten, misschien wil Johan er onderhand wel een keer vanaf.
Afbeelding
Geen idee wat zoiets daar moet kosten, alleen dat Johan betrouwbaar is tot op het bot.

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 9:00

Dan moet leoh wel een heel flex budget hebben, ik denk niet dat je deze voor onder de 10k hebt.

De S2 is langzamerhand ook aan het zakken dus misschien komen de eerste hiervan ook in zicht.
De mijn staat op termijn ook op de nominatie, beetje afhankelijk wat de regering doet mbt bijtelling
Technisch helemaal goed, hier een daar is de lak minder, recent getaxeerd op 7.5 met de opmerking dat je tevreden
mag zijn wanneer je er 6k voor vangt op dit moment. Als je een dergelijk exemplaat voor 6k zou vinden,
zou ik niet twijfelen over andere typen. Heerlijke motor, net even wat meer vermogen en imho mooier uitelrijk.

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 9:22

Denis, jou 944 ken ik, is netjes.
Budget....tja is meer "welwillendheid" dan strak begrensd..... :mrgreen:
belangrijker is een betrouwbare te vinden.

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 9:36

anders ook nog even de topic bij het 944 forum bekijken

check of de matjes achter de achterstoelen vochtig zijn og zijn geweest evenals de zij bekleding dak bekleding

wanneer is de koppeling vervangen zit een rubber hart in welke kan scheuren dan doet de auto klak klak bij schakelen, hij rijdt dan wel maar de kopeling is dan defect

voor bij de pendalen checken op lekkage en bij de accu bak

altijd een extra DME relais mee nemen is gelijk aan 993 kost iets van 40 tientjes, jippie om hiermee te blijven staan

homikineten eens in de zoveeltijd opnieuw invetten, linker loop over de uitlaat (de aandrijf as dan) hierdoor wil de homokineten.

maar voor de rest fijne auto mosten tot nu toe in 2 jaar 1000 euro incl 2 nieuwe achterbanden 17 inch 245

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 9:38

LeoH schreef:belangrijker is een betrouwbare te vinden.


Dan zou ik g e e n eens hier gaan kijken :mrgreen:

Er staan er momenteel 26 op Autotrader - maar ik neem aan dat die bij jullie de revue al gepasseerd hebben :roll:

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 10:17

300K km .... tja. :roll:
oeps kleine lettertjes geven de verklaring van je post. :mrgreen:

Had zelf deze gevonden : 944-120K km met 3mnd garantie.... leek ons wel wat.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=155849559

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 11:29

LeoH schreef:oeps kleine lettertjes geven de verklaring van je post. :mrgreen:


Als Super Junkie zou je toch moeten weten dat je bij De Groot niet eens de moeite hoeft te nemen om te gaan kijken :wink:

... helemaal goed, die rode op Fuchs :thumleft: ... of ze hebben 'm net, of ze hebben 'm al ruim 8 jaar :idea:

KRKB'tje :D

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 14:38

Niet de goedkoopste en wellicht zit daar onderhandelingsruimte in. Als het recente foto's betreffen (ivm oude kentekenplaten) vind ik dit een mooi exemplaar :arrow: http://link.marktplaats.nl/243400910

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 15:44

Hier ben ik dan! :mrgreen:

LeoH schreef:300K km .... tja. :roll:
oeps kleine lettertjes geven de verklaring van je post. :mrgreen:

Had zelf deze gevonden : 944-120K km met 3mnd garantie.... leek ons wel wat.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=155849559


Deze werd om 1200 uur vanmiddag verkocht, vlak voordat we een kijkje wilden nemen!

At all: Bedankt voor het meespeuren en de tips! 8)

Persoonlijk vind ik de witte 944 uit Hellevoetsluis erg positief overkomen, vooral omdat bepaalde zaken recent zijn vervangen. Wellicht dat de komende kilometers grote reparaties, zoals b.v. vervanging distributieriem, remschijven, uitlaat, om die reden niet nodig zijn. Zou er graag eens een kijkje willen nemen!

ver boven de 200 schreef:Eerste stap van iemand die twee 944's heeft gehad. Ga zoeken naar een basis type II, geleverd vanaf modeljaar 1986 (dus na de zomer 1985).


Wat veranderde er aan het type dan vanaf zomer 85? De 944 die TD(zonderI) aanhaalt is bijvoorbeeld van maart 85.

Ik heb ook ergens gelezen dat de 2.7 motor al snel vervangen werd door de 3.0 vanwege bepaalde gebreken.

mvg,

Martijn

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 16:16

De 2.7 en 3.0 werden in het begin naast elkaar verkocht. Er doet een verhaal de ronde dat er betrouwbaarheidsproblemen optraden bij een aantal 2.7 motoren, waarbij deze door de fabriek naderhand zijn vervangen door 3.0 motoren. Anderen zeggen juist dat het om de 2.5 16V motor ging, waarbij soms problemen optraden. Geen van deze geruchten is ooit officieel bevestigd. Wél is bekend dat er een aantal "normale" type II auto's door de fabriek zijn voorzien van een 3.0 motor.
Echter, bij de nu nog rondrijdende 2.7 en 2.5 16V motoren zijn geen problemen m.b.t. de betrouwbaarheid bekend. M.a.w., geen reden tot extra zorg.

Voor verschillen tussen type I en II zie o.a.: http://www.944forum.com/types.php

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 16:18

Hallo Martijn,

Mooie naam en een goede smaak van auto's, wat een start hier :wink:

Heb zelf sinds begin dit jaar een 944 S2 cabrio, heerlijke auto, wel wat kosten aan gehad. Radiateur ging lekken en koppelingshart gescheurd. Is allemaal goed vervangen. Voor een 944 raad ik je idd aan ook een op het 944 forum te kijken, veel kennis van zaken daar.

Succes met je zoektocht!
Martijn

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 16:33

Belangrijke aanvullende punten die mij o.a. te binnen schieten:
- plaatwerk onder en achter de deur moet keihard zijn (bekende probleempunten)
- eventueel targadak moet absoluut lekvrij zijn (nieuwe rubbers zijn erg prijzig)
- pas op met grote geluidsinstallaties in de achterbak (achterruit heeft de neiging daardoor los te trillen)
- uitlijning voorschermen, koplampen en overig plaatwerk neusstuk (bijna allemaal wel een tikje gehad, maar sterk verschillende naden duidt op grotere schade en het wederom perfect krijgen is vaak schier onmogelijk)
- rubberachtig gevoel bij koppelen duidt waarschijnlijk op gescheurd hart van diezelfde koppeling (vaak lang voordat de koppeling versleten is) door o.a. uitdroging, het begin van het einde, dus liefst recent vervangen
- distributie liefst recent vervangen voor veilige kilometers
- extra grote wielen zorgt meestal voor extra slijtage fusees, nieuwe draagarmen prijzig (dus liefst standaard maten wielen)
- relatief veel trillingen duidt waarschijnlijk op kapotte motorsteun(en), normaal gesproken is de motor aardig trillingsvrij
- specifiek bij de S2: glijplaatjes en kettingspanner liefst redelijk recent (bijv. <60k km) vervangen, anders een tijdbom
- bij vervanging distributie liefst aantoonbaar ook spanrollen en riemen v/d balansassen meegenomen. Laatstgenoemde willen het anders nog wel eens begeven en kunnen bij loskomen de rest van de distributie ook in de soep draaien..
Laatst bijgewerkt door Jort op 16 apr 2009 17:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 16:37

Al eens aan een 924 S gedacht :roll:

Was mijn eerste porsche, een witte 924 S, veel lol aan beleefd, erg goede auto met een heerlijk porsche blok er in. Deze bijv ? :arrow: http://link.marktplaats.nl/195784142

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 17:50

dreamer schreef:Hallo Martijn,

.. en een goede smaak van auto's ..


Is hem met de paplepel ingegoten :mrgreen:

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 17:53

Ja, of met de mattenklopper erin geramd... :cheesy:

Re: Zoektocht 944

16 apr 2009 18:13

Tja... Je kunt je afvragen in hoeverre het "verstandig opvoeden" geslaagd of mislukt is... :mrgreen:
Plaats een reactie