Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 apr 2009 20:45
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt met de Porsche Boxster S (2009) met PDK. Ik moet zeggen dat het geluid van de Boxster helemaal geweldig is...het is wat dieper en gewoon super! Totaal anders dan een 986 (natuurlijk).
De PDK schakelt in normale automaat stand, op PASM in Normal mode zonder dat je het merkt. Dit maakt de auto geschikt voor dagelijks gebruik. Enige nadeel dat ik vond is dat als je de PASM op Sport mode zet en vanuit de '1' vanaf de stoplicht gas geeft dat duur het toch nog 2 seconden voordat ie echt gas geeft....een beetje een lag. Dit merk ik op mijn Boxster S met tiptronic niet.
Voor de rest, het schakelen aan het stuur moest ik eerst aan wennen .... met 40km in z'n een (oops)...maar als je het eenmaal doorhebt is het best goed te doen.
17 apr 2009 22:22
Leuk speelgoed, nietwaar?
Zie hier mijn ervaring met deze autoDat 2 seconden-verhaal herken ik trouwens niet.
17 apr 2009 22:56
Die 'lag' van 2 seconden heb ik ook niet ervaren. De PDK waar ik mee heb gereden ging als een kanon vanuit stilstand weg. Kan je echt niet tegenop schakelen.
Vind het geluid van zowel Boxster S als Cayman S wel erg goed klinken in de nieuwe modellen.
18 apr 2009 8:13
Paulie schreef:Voor de rest, het schakelen aan het stuur moest ik eerst aan wennen .... met 40km in z'n een (oops)...
Als ik voor deze snelheid opschakel zucht mijn auto, zo van "nu al, kan best later hoor"
bij 60 in zijn 1 zou ik weer wel overwegen om door te schakelen
18 apr 2009 8:57
ruud964 schreef:bij 60 ...
... zit de Boxster
of Cayman PDK al in de 7de versnelling
18 apr 2009 9:41
het nieuwe rijden, zeg maar
Ben ik gelukkig van de oude stempel met bijbehorende bak.
O ja, mooie bak hoor die Bosxter
18 apr 2009 9:44
Wat is er mis met het nieuwe rijden...
18 apr 2009 9:47
Helemaal niks en best relaxed. En als je de beest een keer wil uithangen kan dat prima met een PDK bak.
18 apr 2009 10:24
ruud964 schreef:bij 60 in zijn 1 zou ik weer wel overwegen om door te schakelen
Ik bedoelde dat ik ipv 2 --> 3 het verkeerde knopje ingedrukt heb en van 2 --> 1 ging
18 apr 2009 16:30
Een kleine pauze bij volgas vanuit stilstand zou iets met een traction control instelling te maken kunnen hebben. Had de dealer geen antwoord op je commentaar?
18 apr 2009 20:25
Ik had het verteld, hij zei dat de 911 zoiets niet heeft en de Boxster ook niet zou moeten hebben. "Volgens mij is ie verkeerd afgesteld"...dus waarschijnlijk moet ie even goed afgesteld worden
21 apr 2009 17:48
Bij welke garage heb je de proefrit gedaan? Ik ben namelijk ook van plan dezelfde versie eens te gaan uitproberen. Ben zwaar benieuwd....
21 apr 2009 17:57
En mooi dat ie is.......echt serieus mooi met die GT koplampen. Moet je die witte S eens bekijken die bij Theo jansen te koop staat: een plaatje.
21 apr 2009 19:32
robo64 schreef:Bij welke garage heb je de proefrit gedaan?
Bij Wittebrug...staat een zwarte Boxster S met 2000km op de teller als demo wagen. Success
21 apr 2009 20:22
maar...je ging toch naar een Turbo kijken
?
21 apr 2009 22:23
Graaf schreef:maar...je ging toch naar een Turbo kijken
?
Hee, Albert
Was meer een zoethoudertje
Ze hadden hem net gewassen
Trouwens, ga denk ik wat langer van mijn huidige P. genieten. Staat nu bij Wittebrug voor een nieuwe cabrio kap "met glazen ruitje"...
Maar, zo'n 911T....blijft lokken....
21 apr 2009 22:29
Paulie schreef:Staat nu bij Wittebrug voor een nieuwe cabrio kap "met glazen ruitje"...
Mooi
... maar denk je nu (echt) dat ze dat bij De Wittebrug zelf doen
21 apr 2009 22:39
Nope, ze hadden eerst mijn dak ver*&#$# om vervolgens met korting een dakje met glas aan te bieden... *long story* ... maar ik denk dat ze bij Rovako gaan buurten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.