Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 apr 2009 10:15
Heb de kleurcode tegoed weg gelegd en kan hem nu niet meer vinden.
Weet iemand misschien de benaming / code van mijn kleur.
ik weet dat het metallic silber is, maar welke.
Ik dacht zelf Diamant silber, maar weet het niet zeker. (
lomp hè)
27 apr 2009 10:26
http://www.911c1.de/porsche/Technik/far ... silber.htm Kijk naar je bouwjaar,dan volgt de kleur vanzelf. Geen kleurplaatje meer in de deuropening?
Laatst bijgewerkt door
André op 27 apr 2009 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.
27 apr 2009 10:36
L97M diamant-silber-metallic 1974-1991
Z4 diamant-silber-metallic 1974-1991
980 silber-metallic 1986-1991
982 silber-metallic 1986-1990
S7 silber-metallic 1986-1991
92A zermatt-silber-metallic 1983-1987
L1 zermatt-silber-metallic 1983-1987
Y7Y zermatt-silber-metallic 1983-1987
27 apr 2009 10:36
Dat zijn de zilvere kleuren die op jouw auto kunnen
27 apr 2009 12:13
Stijn en André, die site heb ik zelf ook.
Maar zie je wat ik bedoel, er zijn zoveel kleuren,
en dacht misschien weet iemand de naam van mijn kleur.
Denk dat ik het dan maar op L97 ga houden.
27 apr 2009 13:40
cabrio wim schreef:Weet iemand misschien de benaming / code van mijn kleur.
ik weet dat het metallic silber is, maar welke.
Stel dezelfde vraag eens aan
Jeroen Sinke met chassisnummer bij de hand
.
27 apr 2009 14:19
Zermatt heeft een tikje goud erin. Dit lijkt op mijn Audi Fox, die is Diamantsilber.
27 apr 2009 14:59
EriC4C schreef:stel dezelfde vraag eens aan Jeroen Sinke met chassisnummer bij de hand
.
Bedankt Eric, maar Jeroen kon mij ook niet verder helpen, daar deze auto eigenlijk voor Amerika bestemd was, zijn er geen gegevens beschikbaar van dit chassisnummer.
27 apr 2009 15:28
De fabrieksaf uitvoering, inclusief chassisnummer, motornummer, en interieur kleur is toch gewoon bij Porsche AG bekend? Mijn ex- 1974 914 is als import uit Californie gekomen en daar heb ik in 2000 gewoon het papiertje van gekregen. Via Pon. Ik snap je verhaal dus niet.
27 apr 2009 17:05
Anton schreef: Ik snap je verhaal dus niet.
Ik dus ook niet.
Heb Jeroen vanmiddag aan de lijn gehad, heeft mijn chassisnummer ingetoetst, en resultaat was geen gegevens.
27 apr 2009 17:14
s o m m i g e 3.2 Cabrio's hebben (b)lijkbaar 'n Chassisnummer-syndroom
27 apr 2009 17:24
cabrio wim schreef:Anton schreef: Ik snap je verhaal dus niet.
Ik dus ook niet.
Heb Jeroen vanmiddag aan de lijn gehad, heeft mijn chassisnummer ingetoetst, en resultaat was geen gegevens.
Mmm... Zou het kunnen zijn dat Jeroen alleen in de database van door Pon in NL geimporteerde Porsches heeft gekeken? In Stuttgart zijn er meer gegevens (zo niet alle) en op zich zou Pon daar toegang tot moeten kunnen krijgen. Mijn 914 verklaring kwam destijds ook uit Stuttgart. Misschien kun je nog eens naar deze mogelijkheid vragen.
27 apr 2009 18:20
cabrio wim schreef:Bedankt Eric, maar Jeroen kon mij ook niet verder helpen, daar deze auto eigenlijk voor Amerika bestemd was, zijn er geen gegevens beschikbaar van dit chassisnummer.
Jammer, maar ook vreemd inderdaad
. De eerste aflevering van mijn 964 was ook niet in NL, maar het verstrekken van gegevens o.b.v. het chassisnummer was destijds geen probleem voor de Pon-medewerk(st)er.
27 apr 2009 18:22
Beste cabrio Wim,
ik denk dat het een modeljaar 1985 is, die in 1986 geleverd is en dat de kleur zinc metallic (code 956) is! In veel van de andere kleuren, zoals zermat zit een tintje beige.
In het kader van de traceerbaarheid moeten je chassisnrs in de volgende reeksen liggen:
1985 : wpozzz91zfs150001-1583 motor: 65f00001 oplopend zinc nog leverbaar
1986 : wpozzz91zgs150001-2358 motor: 63g00001 oplopend zinc NIET leverbaar
succes,
27 apr 2009 19:44
Chassi nummer is > wpozzz91zgs170319.
Is dus iets latere reeks, en kan je er ook bij vertellen dat er bij onze Porsche al een kabelboom van 87 in ligt.
Is op 11 november "86 voor eerste keer op naam gezet.
27 apr 2009 19:53
Het nummer zou slaan op een US versie van 1986. alleen moet ervoor dan een wpoebo91 staan?? Maar goed als de auto wel europeesch is uit modeljaar 1986 dan zou het de kleur zilver metallic nr 936 moeten zijn.
Mijn vermoeden is, dat het mogelijk een US-versie is geweest die later omgebouwd is naar europeesch of een Europeesche auto met motorspecificaties voor de US markt (in Duitsland gelegerde militair?). Het nummer is in ieder geval niet officieel van Porsche. Loont de moeite om het motornummer te bekijken!
27 apr 2009 20:09
Auto was inderdaad bestemt voor Amerika, deze zending is niet door gegaan en Europees kenteken gegeven, maar nog wel met de 7 erin.
Heb het hier al eens eerder op het forum over gehad, maar is toen geen of weinig reactie op geweest.
Motor nummer is 64G0162, wat volgens mij dan weer geen 231 pk is.
27 apr 2009 20:30
Motor klopt bij het bouwjaar; in de nummers wordt inderdaad onderscheid gemaakt tussen de US/Japan en de rest van de wereld. Is hij op US en japan norm/specioficaties afgesteld (start nummer met 64 ipv 63)dan heeft de motor 207 Din Pk bij 5900 toeren en 260 NM bij 4600 toeren. Compressie is 9,5:1 in plaats van de europeesche 10,3:1
27 apr 2009 20:43
Aanvullend:
Motortype : 930/21 (ter vergelijking europa 930/20)
Versnellingsbak : 915/73 (ter vergelijking europa 915/72)
28 apr 2009 9:22
ver boven de 200 schreef:dan heeft de motor 207 Din Pk bij 5900 toeren en 260 NM bij 4600 toeren. Compressie is 9,5:1 in plaats van de europeesche 10,3:1
Niet meer, motor is bij revisie (240000) terug naar 231pk gebouwd.
28 apr 2009 11:17
Olaf schreef:s o m m i g e 3.2 Cabrio's hebben (b)lijkbaar 'n Chassisnummer-syndroom
28 apr 2009 18:22
Ben er uit gekomen hoor, het is en word diamant silber metallic.
Hadden de spiegels nog in de kleur liggen, dus Timo heeft bij zijn vorige baas even de kleur gecheckt.
Bedankt iedereen voor de antwoorden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.