Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 apr 2009 17:44
Hallo mensen,
Ik heb een probleempje. Mijn auto heeft een lekke koppakking. Nu wil ik de motor in mijn garage eruit halen, maar ik heb geen brug. Hoe kan ik in vredesnaam die auto ongeveer 60 cm de lucht in krijgen? Ik heb het al geprobeerd met een normale krik en een paar assteunen, maar dat is niet genoeg. Ik weet ook niet of dit haalbaar is met een grotere krik. Heeft er iemand een goed idee of dit zelf al een keer gedaan? Ik zie graag jullie reacties.
(ik wil de motor er zelf uithalen, zodat een kennis van mij, die bij een motorrevisie bedrijf werkt hem kan nakijken)
Gr. Robin
27 apr 2009 18:01
Gaat niet meevallen, oprijbokken zijn ook niet hoger dan 30 cm.
27 apr 2009 18:14
In het tijdschrift 911&PW staan geregeld advertenties voor bruggen die relatief goedkoop zijn, genoeg gewicht kunnen dragen en vooral bedoeld zijn voor hobbyisten die willen sleutelen. Komen uit de UK, maar die zullen ze ook echt wel in nederland willen leveren!
Of beter nog:
www.garage-apparatuur.com en
www.internbv.nl en kijk bij 4 koloms hefbrug verrijdbaar!
succes
27 apr 2009 18:16
Het is wel even een investering, maar een gemak wat je er van hebt
Ik heb em nu al een jaar of 2, zo'n brug had ik veel eerder moeten hebben ! M'n blok eronderuit halen heb ik er nog niet mee hoeven doen. Maar er is voldoende ruimte voor.
link
27 apr 2009 18:34
Tom80 schreef:Gaat niet meevallen, oprijbokken zijn ook niet hoger dan 30 cm.
use something like
this then drop the engine. After droping the engine use a engine hoist or a block and tackle to lift the back of the car
27 apr 2009 18:38
zo'n liftje kost 119 euro
[img]http://www.powerplustools.nl/cms/producten/uploads/5pgwmc9riizicw4p0qc0vq6n85buwn7b.jpg
[/img]
27 apr 2009 18:38
Of een aanhanger huren en in een DHZ-garage het blok lichten...
27 apr 2009 18:45
Met 'n grote krik moet het wel lukken
er zijn er genoeg die het hobby-matig thuis zo doen
Mss eerst de voorkant op stevige oprijbeunen rijden - en dan pas de achterzijde omhoog krikken
... zorg wel dat je genoeg materiaal hebt om de auto op te laten rusten.
... de krik kan onder de motor blijven, totdat deze gereed is om te laten zakken.
Succes
27 apr 2009 19:55
Kan deze wel aan je leveren:
http://www.msh-equipment.nl/default.asp?pageid=2&artdetail=AT+680005Is 380 Volt, maar op bestelling ook leverbaar op 220 Volt. Prijs is incl. levering en installatie, maar EX BTW!
27 apr 2009 20:02
Sinds wanneer berekenen wij elkaar hier BTW
27 apr 2009 20:15
Ik heb ooit voor mijn SC de motor eruit gehaald.
Gewoon op goede sterke assteunen zo hoog mogelijk opkrikken, desnoods met een extra blok hout ertussen.
Achterbumper demonteren, hierdoor krijg je de benodigde extra ruimte (en minder kans op beschadigingen).
EN in tegenstelling tot wat de geleerden beweren, motor en bak gelijktijdig demonteren.
Overigens heb ik hier voor op mijn krik i.p.v. het "rondje" een plaat met een tweetal lange (in de lengterichting) steunen gelast zodat deze de motor en bak in 1 keer ondersteunen.
De motor zat na de benodigde werkzaamheden weer in 10 minuutjes op zijn plaats.
27 apr 2009 20:17
Nine-eleven schreef:De motor zat na de benodigde werkzaamheden weer in 10 minuutjes op zijn plaats.
Holy mac, ik ben al langer bezig met het terugleggen van de band op de fiets van mijn zoontje na het plakken...
27 apr 2009 20:18
Vergeten: Op Pelicanparts vind je een compleet artikel met foto's hoe de heren het aan de andere kant van de oceaan doen.
27 apr 2009 20:19
horn schreef: Holy mac, ik ben al langer bezig met het terugleggen van de band op de fiets van mijn zoontje na het plakken...
Zijn ook maar een paar bouten
Het afmonteren kost iets meer tijd.
27 apr 2009 20:27
horn schreef:ik ben al langer bezig met het terugleggen van de band op de fiets van mijn zoontje na het plakken...
dat vind ik al knap
27 apr 2009 20:29
Nine-eleven schreef:Vergeten: Op Pelicanparts vind je een compleet artikel met foto's hoe de heren het aan de andere kant van de oceaan doen.
Al ('ns) op de door mij hierboven geposte plaatjes geklikt
27 apr 2009 20:36
bij mij ------> fietsenspecialist
27 apr 2009 20:37
maar goed. een lekke koppakking in een SC
27 apr 2009 22:56
Wat egyptische wijsheid kan je een heel eind brengen. Koop een fiks aantal gibo-blokken van 10cm dik. Krik onder de auto aan één zijde en dan een rijtje van voor naar achter onder de wielen. Zelfde voor de andere kant.
Dan krik op de eerste rij blokken plaatsen, auto omhoog en tweede rij er onder. En zo bouw je even door.
Voordat ik een brug had heb ik zo mijn eerste auto op ongeveer 50 cm hoog gezet voor de restauratie.
Zorg wel dat je hem goed blokkeerd want je wil hem er niet af laten rijden. (Maar goed dat heb je met een brug ook)
28 apr 2009 2:12
gibo blokken is niet zo'n goed plan (niet erg stevig) maar het idee werkt prima
'k heb zelf een 'motor krik' gefabt
staan motor/bak net wat steviger dan op een gewone krik en makkelijker te manouvreren
28 apr 2009 8:54
dat ziet er wel erg geil uit jeroen, om het maar even plat en duidelijk te omschrijven
Laatst bijgewerkt door
john's Porsches op 28 apr 2009 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.
28 apr 2009 9:19
maurice schreef:Wat egyptische wijsheid kan je een heel eind brengen. Koop een fiks aantal gibo-blokken van 10cm dik.
Ik zou betonnen grindtegels van 40x60 nemen die zijn wat sterker dan gibo blokken.
Op markplaats kan je altijd wel ergens een partij gratis weghalen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.