Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 mei 2009 23:26
De nieuwe generatie Porsches heeft het niet meer, maar de mijne nog wel: een reservewiel.
En ik heb vandaag eindelijk eens de moeite genomen om het bij te vullen. En het was nodig ook: volgens de sticker moet er 4,2 bar in, en er zat nog maar 1,3 bar in volgens de pomp. Je zult het maar nodig hebben en dan merken dat het zo leeg is als het hoofd van
deze dame.
11 mei 2009 23:53
Ik heb gewoon een schuimspuitbus zoals ze ook bij de nieuwe modellen hebben.
12 mei 2009 7:29
mijne hoort leeg te zijn. met een compressortje erbij. overigens ook zo'n spuitbus in het vooronder.
12 mei 2009 8:57
Waarom hoort hij leeg te zijn?
12 mei 2009 9:00
Ruimtegebrek in het vooronder.
12 mei 2009 10:35
Vol of leeg, dat maakt qua ruimte toch niets uit?
12 mei 2009 10:40
GerbenJ schreef:Vol of leeg, dat maakt qua ruimte toch niets uit?
Kijk maar eens een keer goed. Leeg "klapt" de band in de velg... Het is geen gewone band.
12 mei 2009 11:04
Bij mij zat hij er nog gewoon om de velg heen, met 1,3bar er in, dus nou niet bepaald vol. Het is zo'n 80km/u thuisbrengertje. Bij het volpompen werd de band niet volumineuzer.
12 mei 2009 11:06
verschil tussen een boxster en een 964 dus (ook een 3.2 heeft zo'n klapband)
12 mei 2009 11:07
Bij jou moet hij op spanning zijn. Bij andere types niet ivm ruimte.
12 mei 2009 11:07
DS heeft het over het reservewiel voor 'n 911
12 mei 2009 12:58
Zijn er overigens Run Flats beschikbaar voor de 911'jes?
Heb zelf weinig vertrouwen in die oude thuiskomer in het vooronder, bij volgende banden wissel maar eens op zoek gaan naar RF's....
12 mei 2009 13:16
MetalGreen911SC schreef:Zijn er overigens Run Flats beschikbaar voor de 911'jes?
Zou ik niet doen. De auto is er niet op ontworpen en mist ook gewoon de benodigde bandenspanningscontrole.
Bij de 993 en ouder is het reservewiel onderdeel van de kreukelzone, dus je moet het wiel sowieso laten zitten.
Alternatieven voor gebruik van het reservewiel is het bekende spuitbusje en de prop die je zelf in een lek kan stoppen. Vind ik wel een aanrader, want je gewone wiel past niet op de plek van je reservewiel, dus het blijft behelpen...
12 mei 2009 17:20
Mijn reservewiel zit geloof ik al 33 jaar op dezelfde plek.... Zonder compressor...
Als ik een lekke band krijg bel ik gewoon Renntech! Komt Erwin hem wel even maken!
12 mei 2009 17:30
Wimpie77 schreef:
Als ik een lekke band krijg bel ik gewoon Renntech! Komt Erwin hem wel even maken!
Toch jippie als je in Zuid-Frankrijk rond rijdt...
12 mei 2009 17:45
Niet voor Erwin............
12 mei 2009 17:52
Wimpie77 schreef:Mijn reservewiel zit geloof ik al 33 jaar op dezelfde plek.... Zonder compressor...
Als ik een lekke band krijg bel ik gewoon Renntech! Komt Erwin hem wel even maken!
Dan kan je reservewiel toch net zo goed in je garage laten staan.
Oh nee, even vergeten, door een ontwerpfout bij de 911'en zorgt rondrijden met een reservewiel in het vooronder voor een betere verdeling van het gewicht.
Laatst bijgewerkt door
GerbenJ op 12 mei 2009 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
12 mei 2009 17:55
Nee! Het zorgt voor een kreukelzone!
Reed ik maar in Zuid Frankrijk...
12 mei 2009 18:13
Wimpie77 schreef:
Reed ik maar in Zuid Frankrijk...
Dat is ook weer waar...
12 mei 2009 18:20
Zal ook maar eens binnenkort gaan kijken naar de druk in de extra wieletje!
12 mei 2009 19:28
Dan ga ik binnenkort maar eens kijken in Zuid-Frankrijk...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.