Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 1:13

Hoi,

Ik ga binnenkort een nieuwe 911 Targa 4S aanschaffen, maar heb nog even 2 openstaande vragen:

- Weet iemand de veranderingen van het 2010 model t.o.v. het 2009 model? Ik weet van de heldere achterlichtunits en de versnellings "flippers" achter het stuur. What else??

- Moet ik nou ceramische remschijven nemen? Ik had ze wel op mijn lijstje staan, maar de dealer heeft ze weer geschrapt, "je gaat toch niet racen"? Toch doen, of gewoon luisteren naar de expert?

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 1:17

kijk naar de geschiedenis...waarde van opties....restwaarde....

en maak een keuze.

een p remt altijd zou ik zeggen.. :mrgreen:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 6:29

Als je de egostrelende factor weglaat, kan ik me niet voorstellen dat je op de openbare weg tekort schiet met de "gewone" remmen... ; jouw geld, jouw keuze natuurlijk.

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 8:13

Kars schreef:Moet ik nou ceramische remschijven nemen?


Ja, fantastisch :!: En je velgen worden niet vies van slijpsel :wink:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 8:20

Klopt het ook dat je deze schijven nooit zal hoeven vervangen? Tenminste, onder normale omstandigheden dan :lol:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 8:39

Is het ook niet zo dat ze ECHT warm moeten zijn om goed te kunnen remmen, dus voor straatgebruik niet geschikt zijn?

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 8:59

Zelf nooit ondervonden , koud of warm altijd top . Als de shaggles het toelaten zou ik het altijd doen :!:

Dus heer Kars, gewoon op de optie lijst zetten :!:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 9:53

Kars schreef:
- Moet ik nou ceramische remschijven nemen? Ik had ze wel op mijn lijstje staan, maar de dealer heeft ze weer geschrapt, "je gaat toch niet racen"? Toch doen, of gewoon luisteren naar de expert?


PCCB is overkill voor de openbare weg. Klaar. Dus rationeel gezien: niet doen. Maar als jij het toch wil: doen.

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 10:05

Misschien heeft de verkoper een dubbele agenda. Ik wordt altijd achterdochtig bij dit soort dingen. Is er een leveringsprobleem of zo ? Staan er veel op voorraad in Duitsland met gewone remmen of zo ?

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 10:08

Devils son schreef:
Kars schreef:
- Moet ik nou ceramische remschijven nemen? Ik had ze wel op mijn lijstje staan, maar de dealer heeft ze weer geschrapt, "je gaat toch niet racen"? Toch doen, of gewoon luisteren naar de expert?


PCCB is overkill voor de openbare weg. Klaar. Dus rationeel gezien: niet doen. Maar als jij het toch wil: doen.


En dat stelt een Turbo rijder , hoezo overkill , rationeel gezien dan :wink:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 10:29

Wat betreft de uiterlijke wijzigingen, betwijfel heel sterk of er na 1 jaar nu al weer iets veranderd.
Je bedoelt t.o.v. het 2008 model zeker?

Dus achterlichten in LED design (ook gedeeltelijk voor, o.a. dagrijverlichting) en 'flippers' op het stuur in geval van PDK.

Sluit me aan bij anderen: standaard remmen zijn al helemaal perfect.
De gele klauwen zijn geweldig leuk op circuit, staan apart, geen troep op de velgen is niet te versmaden ( 8) ) maar er is uiteraard een klein meerprijsje zoals je weet :P
Wel vreemd inderdaad dat de dealer ze niet lijkt te willen verkopen... :roll:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 10:38

amandus schreef:
En dat stelt een Turbo rijder , hoezo overkill , rationeel gezien dan :wink:


Rationeel gezien is een turbo ook overkill op de openbare weg, zonder meer. Ik rij er echter ook mee op het cricuit, dus ik kan zelfs de 530pk recht praten. :wink:

Heb overigens heel bewust de PCCB links laten liggen, althans, als ik een turbo met PCCB had gekozen, had ik de schijven vervangen voor stalen schijven. Maar dat is meer omdat gen. 1 PCCB niet geschikt is voor het circuit... (en vanaf 2005 is gen. 2 beschikbaar gekomen).

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 10:41

Moet je toch eens uitleggen: als gen. 1 PCCB niet geschikt is voor het circuit, en overkill is voor gewoon op de weg, waar dient dat keramisch remschijvenpakket dan wel voor? En gen. 2, wat is daar anders aan?

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 11:02

de eerste generatie scheurde bij fors gebruik (circuit), de tweede niet

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 11:04

GerbenJ schreef:Moet je toch eens uitleggen: als gen. 1 PCCB niet geschikt is voor het circuit, en overkill is voor gewoon op de weg, waar dient dat keramisch remschijvenpakket dan wel voor? En gen. 2, wat is daar anders aan?


Gen. 1 is gewoon een mislukking geworden. Ook in de Supercup moest men terug naar staal. Conform Porsche normen heeft men daar alleen geen verantwoordelijkheid voor genomen (eigenlijk zou iedereen extragratis gen. 2 moeten krijgen als je gen. 1 had gekocht, want het werd verkocht met "gaat 150.000 km mee" en vaak was na 15.000 km de koek al op).

Gen. 2 is gewoon de keramische schijf zonder problemen.

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 15:38

Ongelooflijk, betaal je 10 mille voor een stel remmen, zijn ze zo snel al kapot. Wat een aanfluiting. En geen service of vervanging? Wat een afknapper!

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 15:46

GerbenJ schreef:Ongelooflijk, betaal je 10 mille voor een stel remmen, zijn ze zo snel al kapot. Wat een aanfluiting. En geen service of vervanging? Wat een afknapper!


Ik sluit niet uit dat er gevallen zijn dat er wel sprake is geweest van coulance, maar in zijn algemeenheid heb ik het idee dat Porsche hier mee is omgesprongen gelijk de 3.4, enz. watergekoelden...

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 17:11

Devils son schreef:gelijk de 3.4, enz. watergekoelden...


Wat is daar dan mis mee?

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 17:19

Wimpie77 schreef:
Wat is daar dan mis mee?


Motorproblemen?

Je komt toch wel eens op het forum, of niet? :wink:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 17:26

One-cell-Wimpie is een uitzondering. Door Centreparcs ervaringen inmiddels het geheugen van een goudvis. Ik veeg elke ochtend maar weer zijn net gestarte voorsteltopic 'Hallo, nieuw hier, zal me even voorstellen'... :mrgreen:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 17:29

horn schreef:Door Centreparcs ervaringen inmiddels het geheugen van een goudvis.


Dat veklaart dan in ieder geval waarom hij nog steeds denkt dat ajax goed kan voetballen.

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 17:30

@ ALL: Thanx!

T.a.v. model updates:
- Flippers OP het stuur worden vervangen door flipperhendels ACHTER het stuur.
- LED achterlichten zijn vanaf model 2009, deze zijn vanaf volgend jaar HELDER (zie ook Porsche Car Configurator GT3 op http://www.porsche.at). Vanaf 2010 model ook op Targa, zo heet het...

T.a.v. ceramische schijven:
I.d.d. persoonlijke keuze... Gele remklauwen passen natuurlijk wel mooier bij geel kenteken als ik weer terug in NL ben natuurlijk!! ;-) Nog maar eens over denken...

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 18:08

Devils son schreef:
horn schreef:Door Centreparcs ervaringen inmiddels het geheugen van een goudvis.


Dat veklaart dan in ieder geval waarom hij nog steeds denkt dat ajax goed kan voetballen.


AJAX is een bedrijf, een N.V.! Een bedrijf kan niet voetballen!
Het zijn de werknemers op de loonlijst van AJAX die individueel goed kunnen voetballen!!!

Pfff... Je moet hier ook alles uitlegen!

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 18:11

Waar ben jij geweest de afgelopen 5 jaar? :shock: :lol:

Re: Vragen over nieuwe 997-II Targa 4S (2010 model)

12 mei 2009 18:11

Kars schreef:@ ALL: Thanx!

T.a.v. model updates:
- Flippers OP het stuur worden vervangen door flipperhendels ACHTER het stuur.


Dat kan een zeker een verbetering zijn. Op het stuur schakelt het onprettig. Handles achter het stuur is tenslotte wat je ziet bij andere sportautomerken, zoals Fiat, Skoda en Dacia.
Laatst bijgewerkt door GerbenJ op 12 mei 2009 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie