Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 mei 2009 18:36
Ik heb een GT3 (zwart/zwart) en wil nu ook mn velgen zwart hebben. Heeft iemand hier dat al eens gedaan en wat is dan de beste methode om dit te laten doen? Misschien dat iemand wat bedrijven weet waar dit kan met eventueel een website met wat meer info. En ben ook wel benieuwd naar de prijs per 4 velgen.
Weet trouwens nog niet of ze nou mat of glanzend gaan worden maar mn voorkeur gaat naar een wat matte kleur. Ik heb weleens een auto gezien met glanzend zwarte velgen en dat vind ik iets minder mooi als de banden wat vies/versleten zijn.
Ik ga voor de compleet zwarte look met rode remklauwen (zijn ze al) en misschien zelfs later nog een striping erop in het rood zoals de GT3RS maar dan met de text "911 GT3".
21 mei 2009 19:01
heb mjin ruf velgen destijds in heerde laten doen, lakzwart poedercoaten.. aanrader ; 0578695777
21 mei 2009 21:18
ik heb mijn winter velgen laten poeder coaten Mat zwart.
Gespoten geeft een gladder resultaat maar voor mijn winter velgen vond ik dit prima, poeder coaten zal wat goedkoper uitvallen omdat het wat minder voor bereiding nodig heeft indien de velgen niet nieuw zijn.
robert
21 mei 2009 22:48
ben ik niet met je eens Robert, allleen niet iedere poedercoater levert goed werk, ik laat zeker 5 tot 10 maal per jaar voor de zaak dingen coaten, heb diverse firma,s geprobeert maar ben het meest tevreden over het werk van gerritsen coatings in Nijkerk. ziet er superstrak uit, kan je niet tegenop spuiten. en, je kan ze onbehandeld brengen
prijzen vallen wel mee
21 mei 2009 23:27
ok, ik heb niet zoveel ervaring met dingen laten poedercoaten.
robert
22 mei 2009 8:50
Persoonlijk vind ik poedercoaten een prima oplossing mits het goed gebeurd uiteraard.
Ik heb goede ervaringen en heb al meerdere set laten doen bij velgenalsnieuw.nl. Goede prijs en goede kwaliteit.
Nog een voordeel eigenaar heeft een Boxster.
Veel succes!
22 mei 2009 9:08
Poedercoat laag is harder dan spuiten en beschadigt derhalve minder snel. Spuiten is gladder en vaak strakker. En meestal duurder. Bij gebruikte velgen is de kans groter dat je na het spuiten nog kleine oneffenheden ziet die bij epoxeren minder opvallend zijn. Die jongens in Mijdrecht waar ik het heb laten doen doen heel veel spuit- en epoxeerwerk voor de US tuning scene. Veel velgen ook. Geen aandelen, slechts 1 opdracht door ze laten doen - naar tevredenheid - dus zie maar.
Wat is trouwens het voordeel als de eigenaar een Boxster heeft? Dat hij je haar kan knippen terwijl je op je velgen wacht?
(geintje )
22 mei 2009 9:09
Nee, dat het een verstandig persoon is.
22 mei 2009 9:27
Tja. Dat of een startende ondernemer met een beperkt budget
22 mei 2009 9:35
Die jongens uit mijdrecht leveren zeker goed werk... heb er ook al vele goede verhalen over gehoord mbt poedercoaten of gewoon laten spuiten!
22 mei 2009 10:45
Idd, dit is ook werk van
http://www.renoblastandcoatings.nl/ Beide sets zijn zowel gepoedercoat als gespoten, matzwart resp. seal grey metallic.
Zie verder in mijn album.
21 okt 2009 7:46
Ik heb zeer recent 1 velg laten sluiten bij Velgenservice in Hellevoetsluis, alleen de rand laten doen. Goede kwaliteit, geen kleur verschil en overgang.
21 okt 2009 8:12
Ik heb er vorig jaar 4 velgen (in het geheel) laten doen - (stralen, repareren, spuiten) ... 'n teleurstellend resultaat
21 okt 2009 11:07
Verschil tussen spuiten en poedercoaten precies zoals Horn beschrijft.
Spuiten net als origineel en daarmee voor mij mooier.
Prijs van spuiten (alleen zichtzijde) en poedercoaten (compleet) vrijwel gelijk, iets van 100 Euro/velg.
Had de 993 TT velgen eerst laten poadercoaten en vervolgens de zichtzijde spuiten omdat de binnenkant erg lelijk was.
Heb meerdere prettige ervaringen met Wheeltrim in Nijkerk.
Let op de (juiste) kleur en laat ze bij poedercoaten de aanlegvlakken voor naaf en bouten vrijhouden want dat is dan best een 'dikke' laag die bij montage zorgt dat de velg niet op de naaf wil en er onder de boutkop dus een idem verflaag zit
21 okt 2009 11:42
Klopt, met dat schoonhouden/maken van de aanlegvlakken.
Schijnt een vast probleem te zijn bij Wegenwacht dat de velgen 'vastplakken'.
Krijgen de wielen er dan bijna niet vanaf.
Die aanlegvlakken laat ik gewoon mee poedercoaten en daarna afdraaien.
21 okt 2009 22:28
idd Wheeltrim in Nijkerk ook goede resulaten afgeleverd bij mij.
20 apr 2011 10:25
Deze ervaring deel ik toch maar even met jullie.
In de lak van mijn vorig jaar (winter 2009) gepoedercoate en gespoten wintervelgen is deze winter een craquelé effect ontstaan. Dat ziet er zo uit, met deze specifieke lichtinval erg opvallend, met andere lichtinval minder.
Het zit in twee van de vier velgen (LV en RA). Wat de oorzaak was en hoe het er plotsklaps in is gekomen, weet ik niet. Gelukkig weet ik wel hoe het opgelost gaat worden. Alle vier de velgen gaan terug naar de spuiter en worden onder garantie weer in orde gemaakt. Ook banden eraf en erop doen zij. Zo hoort het natuurlijk ook, maar toch fijn dat dit zonder enige vorm van discussie opgelost wordt.
20 apr 2011 15:12
als het je stoort dat poederlak een minder glad eindresultaat geeft (vergeleken bij natte lak) dan zou ik ze gewoon een extra eindlaag in blanke lak geven.
ik heb vorig jaar voor parelstralen, poederlakken en vernislaag zo'n 55 euro per velg betaald bij Alco in Herentals(B) en ben zeer tevreden van het resultaat.
20 apr 2011 21:02
ik heb ervoor gekozen om 'm velgen te laten spuiten..en blij met het resultaat.
21 apr 2011 8:15
Ik heb begrepen dat de (metallic)kleuren met poedercoaten beperkt zijn.
Ik wil ivm de centercaps(van mijn SL excuses voor het vloeken in de kerk
)exact dezelfde kleur en structuur van de lak hebben dus voor mij wordt het spuiten met een blanke laklaag.
Nu ben ik nog op zoek naar een Nanolaag die ik weer daaroverheen kan doen zodat ik de velgen straks zo schoon kan spoelen.Iemand die dit weet?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.