Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 mei 2009 23:13
Guys!
Zoals enkelen van jullie weten ben ik nu 1,5 week eigenaar van een prachtige 964 uit '93.
Het geluid van de cuprohr is fantastisch!! Maar een K&N luchtfilter erbij lijkt me helemaal gaaf.
Nou heb ik met diverse specialisten, dealers gesproken. De een zegt dat zo'n filter wel goed is, de ander weer van niet.
Ik weet het niet. Een ding weet ik wel: ik wil geen schade toebrengen aan de techniek in o.a. de motor.
Heeft iemand ervaring? Tips voor me?
p.s. 1: ik zoek nog een witte (transparante knipperlichtenset)
p.s. 2: ik zoek een stuurslot (je weet wel, zo'n foute gele of rode arm om het stuur)
p.s. 3: ik zoek nog een specialist die mij kan helpen bij een probleempje met het alarm SCM klasse 3(die gaat soms ineens af terwijl ingeschakeld)
Hoop graag van jullie te horen!!
Wanneer kan ik aanhaken bij zo'n toerrit?
Ciao,
Daan
26 mei 2009 23:15
Ik heb sinds vorig jaar oktober een K&N insert in mijn luchtfilter, ik kan me niet voorstellen dat het de motor slecht bevalt, hij is electronisch geregeld, ook bij jou.
Ik kan me voorstellen dat dat bij mechanische injectie wat anders is...
26 mei 2009 23:21
Ha, die Daan;
Je hoort inderdaad tegenstrijdige verhalen over K&N en andere soortgelijke powerfilters. Een van de belangrijkste dingen om op te letten is dat het ding niet nog druipt van de olie als de boel wordt gemonteerd; dit kan bij sommige injectiesystemen voor vervuiling van de luchtmassameter zorgen met alle problemen van dien. Dit probleem hebben de filters van Pipercross niet, want die zijn van een soort schuim en worden droog gemonteerd. Ook wordt er nogal eens getwijfeld aan de reinigende eigenschappen van dit soort filters, maar of je daarbij echt bang moet zijn voor wereldschokkende verschillen betwijfel ik. Misschien dat zoiets in droge, stoffige omgevingen een rol speelt, maar hier toch niet echt, lijkt me.
27 mei 2009 0:09
I love 964 schreef:Heeft iemand ervaring? Tips voor me?
p.s. 1: ik zoek nog een witte (transparante knipperlichtenset)
p.s. 2: ik zoek een stuurslot (je weet wel, zo'n foute gele of rode arm om het stuur)
p.s. 3: ik zoek nog een specialist die mij kan helpen bij een probleempje met het alarm SCM klasse 3(die gaat soms ineens af terwijl ingeschakeld)
K&N inlegfilter nemen, past gewoon in je airbox en kan echt geen kwaad. Heb het bij alle drie mijn 964 coupe's gehad tot volle tevredenheid.
ps 1: neem de goede! Er is veel zooi op de markt. Alles is aftermarket want Porsche heeft nooit witte knippers voor de 964 uitgebracht. Velen verkleuren tot geel binnen een jaar. Ik weet dat Renntech iig de goede verkoopt.
http://www.renntech.info/product_info.p ... cts_id=156ps 2: brezan?
ps 3: alarm inbouw bedrijf? Bel eens met een goede specialist bij je in de buurt
Waalgarage in Broek in Waterland bijv. of Hans Bos in Uithoorn.
27 mei 2009 0:14
Was ook een van de eerste dingen die ik heb gedaan, een K&N luchtfilter geplaatst in mijn 964. Ik heb nooit problemen gehad met het filter, maar eerlijk gezegd ook geen enkel verschil met de papieren versie gemerkt
Volgens mij is het een grote hoax, het enige voordeel is dat je het filter niet meer hoeft te vervangen (voor wat dat waard is).
27 mei 2009 0:31
bij je alarm staat waarschijnlijk de hellingshoek wat te strak afgestelt....die moet je middels een schroefje lichter of zwaarder kunnen stellen...anders cardelux in almere even bellen...waalgarage bouwt zelf geen alarm in...
27 mei 2009 0:53
Maakt zo'n filter icm een Cuprohr ook geen verschil in geluid?
27 mei 2009 7:21
bij mij wel.
@ Bully - maar ze hebben wel ervaring met goede inbouwers. ik vind het qua alarm altijd een prettig idee om het via Porsche specialisten te doen. Heb teveel verhalen gelezen over alarminbouwers die weinig tot geen ervaring hadden met Porsche en de boel maar ergens in de kabelboom geprikt hadden. Dan maar op voorspraak van een Porschespecialist naar een ervaren partij. Ik ken overigens geen een Porschespecialist die alarmzaken zélf doet.
27 mei 2009 8:48
Ikzelf gebruik een Green filter.
De openingen van dit soort filters zouden iets groter zijn. Ik kan dat zelf niet controleren.
Door die grotere openingen zou iets groter vuil in de cylinders komen.
Het "vuil" dat via het luchtfilter binnen komt, komt uiteindelijk deels in de olie terecht de rest wordt verbrand. Zolang de olie er goed blijft uitzien lijkt mij er niets of niet veel aan de hand te zijn. En als ik kijk naar de weg die de lucht moet afleggen, lijkt het mij wel mee te vallen met vuil, tenzij je gaat terreinrijden.
27 mei 2009 9:41
Als je meer geluid wil uit je airbox zul je een open variant moeten monteren..of de originele openzagen/snijden..heb ik ook gedaan en bevalt erg goed
vooral bij vol gas een heerlijk gebrul achter je.. heb daarnaast een g-bocht gemonteerd..wat mij betreft de winnende combi
27 mei 2009 10:03
Een sport filter laat meer lucht door en dus ook meer vuil.
27 mei 2009 10:09
Ik weet uit eigen ervaring dat een K&N-vervangingselement geen enkel probleem oplevert bij een 964. Minimaal verschil in geluid en gevoelsmatig pakt de motor er net even lekkerder mee op.
Voor € 85 wordt het filter thuis afgeleverd .
27 mei 2009 10:24
K&N filter zorgt voor iets meer geluid, maar niet voor meer vermogen (in sommige gevallen zelfs minder, maar of je 1 a 2 pk gaat missen...).
Stuurslot zou ik niet doen. Helpt niets en het lijkt mij niets om die iedere keer te monteren. Goed alarm is afdoende en als het dat al niet is dan maakt het stuurslot dat niet anders.
27 mei 2009 11:03
Thanks for the tips!
Ik ben al bij Waal garage geweest met dit manko en zij hebben me doorverwezen naar Boyd's Car Audio in Purmerend. Daar konden ze niks raars aan het alarm constateren. Beetje vreemd dus. Het moet echt snel worden opgelost; zonder alarm ben ik gehandicapt! Ik ga door met zoeken, maar tips blijven welkom!!
Ciao,
Daan
horn schreef:bij mij wel.
@ Bully - maar ze hebben wel ervaring met goede inbouwers. ik vind het qua alarm altijd een prettig idee om het via Porsche specialisten te doen. Heb teveel verhalen gelezen over alarminbouwers die weinig tot geen ervaring hadden met Porsche en de boel maar ergens in de kabelboom geprikt hadden. Dan maar op voorspraak van een Porschespecialist naar een ervaren partij. Ik ken overigens geen een Porschespecialist die alarmzaken zélf doet.
27 mei 2009 15:56
Ik ken wel een Porsche specialist die alles zelf doet inclusief alarm. Zo ben ik ooit bij hem terecht gekomen omdat alle andere dealers door verwezen naar een alarm specialist.
William Koen. Zie
http://www.koenexclusief.nl
27 mei 2009 16:49
Ziet er goed uit. Echter wel een mega eind weg!!
Niks dichterbij?
barolo schreef:Ik ken wel een Porsche specialist die alles zelf doet inclusief alarm. Zo ben ik ooit bij hem terecht gekomen omdat alle andere dealers door verwezen naar een alarm specialist.
William Koen. Zie
http://www.koenexclusief.nl
27 mei 2009 16:52
die obsessie van jullie met decibellen
je hebt die kar net een week, zou voorlopig eerst maar eens wat km maken.
27 mei 2009 17:17
Maar, een alarm zonder decibellen... dan kun je die km's toch met een beetje pech vergeten?
27 mei 2009 18:04
diggler_911 schreef:Was ook een van de eerste dingen die ik heb gedaan, een K&N luchtfilter geplaatst in mijn 964. Ik heb nooit problemen gehad met het filter, maar eerlijk gezegd ook geen enkel verschil met de papieren versie gemerkt
Volgens mij is het een grote hoax, het enige voordeel is dat je het filter niet meer hoeft te vervangen (voor wat dat waard is).
Je zal ook geen tientallen pk's van een filter krijgen.
Mijn oude papieren filter ligt nog ergens in de garage, ik ga deze goed schoonblazen en als ik mn auto op de bank zet zal ik deze ook even uitwisselen.
Heb qua conditie nog niks gemerkt maar ik gebruik m ook nog maar driekwart jaar.
27 mei 2009 18:39
Ik rij ook rond met een K&N filter geplast door 9M (Ninemeister) in de UK. Wat ik niet weet is, levert het meer pks geluid etc..
more air = more fuel = more horses
27 mei 2009 18:57
My K&N
27 mei 2009 19:10
BTRIII schreef:more air = more fuel = more horses
Daaraan wil ik nog toevoegen cold air = more air.
Het probleem met veel open (kelk) filters, zoals ook de jouwe, is dat ze bij gebrek aan goede koele luchttoevoer, warme lucht staan te happen. Dit is weer nadelig voor het vermogen. Ik heb al veel tests gezien waarbij zo'n open filter juist vermogensverlies oplevert in plaats van vermogenswinst.
Beter is gewoon een verangings/paneelfilter in het originele filterhuis of een echte airbox met koele luchttoevoer er omheen.
28 mei 2009 11:48
Ha, die Frank1977;
Je stelling dat een open, kelk- of trechtervormig filter warmere en dus minder zuurstofrijke lucht aanzuigt is waar voor de meeste auto's, maar dit effect schijnt bij de Porsche 911 niet of nauwelijks voor te komen. Vanwege de plaatsing van de motor wordt deze ruimte immers van nature zeer goed geventileerd met koele rijwind en de warmte die er door de motor en het uitlaatsysteem worden afgegeven vinden een weg onderlangs naar buiten en zullen de aangezogen inlaatlucht dus ook niet negatief beïnvloeden.
28 mei 2009 13:39
Waarom zou je zo'n K&N willen? (idem waarom willen zo velen zo'n ding
)
Meer vermogen kan je vergeten.
Meer FRAAI geluid ook! Aanzuiggeluid is naar mijn mening (993 ervaring) niet mooi. En uitlaatgeluid van een 964 is standaard al top.
Laatste opmerking: hoeft nooit vernieuwd te worden.
Maar onderhoud is dus wel nodig: uitspoelen en impregneren met niet te weinig maar ook niet te veel olie.
Een te vervangen patroon is dan veel aantrekkelijk naar mijn idee, en maakt bovendien standaard onderdeel uit van de (originele) onderhoudsset
28 mei 2009 15:52
I love 964 schreef:Ziet er goed uit. Echter wel een mega eind weg!!
Niks dichterbij?
Op basis van deze post
klik de mijne naar Grootveld in Hilversum gebracht. Tevreden, ervaring met porsche's en dichterbij
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.