Kwam laatst de eigenaar van P Gelderland tegen op Zandvoort en kwamen in gesprek.
Hij bood mij aan een keer in een GT3 te gaan rijden zonder verplichtingen vooraf.
Was daar al eens geweest met de NPC voor een techn. avond en merkte al hoe rustig hij was en de tijd nam om het e.e.a. uit te leggen.
Nou zaterdag j.l. kwam het zo uit, Saskia ging met dochter Sonja shoppen (kassa
) en zoon Bob had een tennis toernooi.
Stond werkelijk in dubio, naar Wim of Heteren en dat laatste maar gedaan.
En ja hoor 1½ uur later stond ik voor de deur, en wist werkelijk niet wat ik zag wat een groot en mooi bedrijf want er was een heel stuk aangebouwd.
Werd mij direct een kopje koffie aangeboden en merkte dat ze er alles aan deden om je op je gemak te stellen.
En jullie moeten toegeven dat is wel eens anders, of zeg ik nu wat verkeerds
Had geen afspraak gemaakt maar er was net een zwarte GT3 binnengekomen met "normale" stoelen, maar deze waren ze aan het poetsen.
Kom een andere keer wel terug zei ik, nee nee niks ervan nog een bakkie en binnen 10 minuten stond hij voor de deur.
Terwijl ik stond te wachten werd een verse afgeleverd en passant werd er een 4S nog ff verkocht.
Tank van de GT3 was helemaal leeg, dus een volle tank en kreeg de sleutel.
Had voor het tanken al even naast de monteur gezeten en dacht al wat gebeurd hier allemaal en vroeg hem alles op de normale stand te zetten, wat soepeler (nou ja) onderstel en het rustiger oppakken van de motor.
Nou jongens daar ging ik, eerst rustig in de buurt tuffen maar je wilt niet weten hoe zo'n ding oppakt wat agressief zeg.
Nam een rotonde en gaf ff gas en ja hoor hoeps hij wou al uitbreken en toen de snelweg op, ben toch heel wat gewend in al die jaren met de Porsche's maar dit is toch wel hééééééééél wat anders, wat een power zeg
Heb nog de 2,2 gereden en nu dit, kan het eigenlijk niet beschrijven wat een vermogen zo'n ding op de weg brengt
Wat mij al verteld werd en ook al bij een 964 RS hij gevoeld, alles rommelt en trilt wat heel erg spartaans maar ook weer errruuuug leuk.
Een nadeel vond ik het gerommel in de bak in zijn versnellingen, in zijn 6 is dat over maar met name in zijn 5 hoor je het gewoon grommen.
Na een half uurtje zette ik hem maar weer rustig neer en nam wat foto's (zal er straks een plaatsen) en gaf de sleutels terug.
Echt waar kreeg een cola aangeboden en stond gewoon nog even stoom af te blazen, heel apart.
Ben er nog niet uit wat te doen ben nog wel even door de Heimat gereden en die (oude) 911 vloog er werkelijk overheen, 260 in zijn 5 en dan naar 6
Laatst bijgewerkt door
molen934 op 14 jun 2009 11:52, in totaal 2 keer bewerkt.