Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:05

Beste forummers,

Ondanks de weinige kilomters die ik maak heb ik toch last van steenslag. Zou dit graag laten spuiten. Misschien kunnen jullie me verder helpen.

Heeft iemand een goed adresje in de regio Wateringen/Den Haag?
Wat moet ik laten spuiten ivm kleurverschil. Is alleen de bumper genoeg of moet ik ook de voorschermen en kofferdeksel mee laten spuiten?
Wat zou dit ongeveer moeten kosten?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:31

als je panelen over laat spuiten zie je altijd kleurverschil. ligt een beetja aan de kleur of je het verschil goed ziet of niet(zilver zie je heel goed). bij vlakke panelen die recht op elkaar aansluiten zie je het ook duidelijker(zoals de deur naar het achterpaneel)
Je zal het nooit zo mooi krijgen als een volledige spuitbeurt, maar het kost dan ook vele malen minden.
Als het enkel de voorbumper is, zou ik gewoon met de kleurcode naar je uitgekozen bedrijf gaan, vragen of ze er wat mee kunnen, en de voorbumper volledig laten overspuiten. kofferdeksel zou ik minder snel aan beginnen(ivm kleurverschil t.o.v zijschermen)(eventeel bijtippen maar dat zie je ook weer)
Weet geen adres, maar bij een goede spuiter zal je voorbumper(incl voorbehandeling) rond de 600-800 euro gaan kosten

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:35

Porsche zonder steenslag is geen Porsche....Als je hem al laat spuiten, onddergrond in zelfde kleur laten doen, heb je er langer plezier van...

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:40

Beetje steenslag is nog nooit iemand minder blij van geworden.

Er bestaan zelfs spuitbussen met nep-modder en stickers van nep-schade om uw bolide een extra agressief of 'outdoorsy' imago te geven. (!)
Je moet het maar mooi vinden... :scratch:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:45

100 km rijden en het zit er weer op :shock:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 10:47

Zeker als je van het type 'handje op de vangrails' bent.
:drive:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 11:04

Je kunt gewoon naar een goede plaatselijke spuiter gaan voor het spuitwerk, er is niks speciaals aan de lak die Porsche gebruikt. Als de wagen zilver is dan is er altijd kans op kleurverschil, zilver is gewoon een moeilijke kleur. De bumper moet er echter wel af en evt. ontdaan worden van allerlei 'beslag', als je dat niet zelf kan doen dan zou ik de klus in z'n geheel uitbesteden aan een specialist/dealer.

En ik zou zo min mogelijk laten spuiten. Dus wanneer de kofferklep nog goed is, niks aan doen.

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 11:08

turbocruiser schreef:Beetje steenslag is nog nooit iemand minder blij van geworden.



...nog nooit iemand minder blij..... :scratch:

Dus iedereen blij..... :wink:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 11:11

drknauf schreef:100 km rijden en het zit er weer op :shock:


Dat is dus niet altijd waar. 10.000 km gelden laten overspuiten, er zitten nu 3 - 4 kleine putjes in. Hangt namelijk nogal van je rijstijl tov je voorganger af. Als je daar altijd bovenop zit, ja, dan gaat het snel.

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 11:44

steenslag houd je volgens mij altijd, bij mij zit het iig er elke keer weer op vlak nadat ik het heb laten spuiten :cry:


er hoeft maar 1 gek voor je effe teveel naar links over de witte streep te gaan ook al zit er genoeg ruimte tussen diegene die voor je rijd en jouw en het is gebeurd :(

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 12:03

U hebt makkelijk praten; even een lik spachtelputz erover en klaar is Klara!

:wink:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 12:09

Als het kleine plekjes zijn kan je misschien nog beter bijwerken

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20370&

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 12:43

Car wrapping al overwogen :?:

Afbeelding

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 13:00

Steenslag. Nergens last van :wink:

Afbeelding

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 13:17

gister in de pc hooft een matzwarte A5... trendy shit dude. helaas :mrgreen:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 13:19

Ik heb liever een auto met eerlijke gebruikssporen dan overgespoten delen.
Alleen de bumper zou je kunnen overwegen, schermen en voorklep zou ik pas wat aan doen als het wel heel erg is (bv bij roestpuntjes). Dan wellicht eerder spot repairtjes, kan heel mooi tegenwoordig, dan hou je de basis onveranderd.

Niet gaan klooien met een lakstiftje of een spuitbus ...

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 16:21

wat een dom geleuter over kleurverschil...
bij een fatsoenlijke spuiter heb je dat niet
die spuit de aangrenzende delen deels mee, zodat de nieuwe en oude lak onzichtbaar in elkaar over gaan
daarna poets-tol er over en niemand die het ooit iets van ziet

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 17:20

drknauf schreef:steenslag houd je volgens mij altijd, bij mij zit het iig er elke keer weer op vlak nadat ik het heb laten spuiten :cry:


er hoeft maar 1 gek voor je effe teveel naar links over de witte streep te gaan ook al zit er genoeg ruimte tussen diegene die voor je rijd en jouw en het is gebeurd :(



Heb ook net mijn motorkap perfect laten herspuiten en 3 weken later had ik het ook al terug zitten :bang:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 17:30

Heb de voorbumper laten doen bij Wittebrug schade. Auto is 8 jaar oud, zag geen kleurverschil. Alleen pumper laten doen. Zaten ook een paar forse krassen op. Totaal 1000 euro inclusief BTW. Motorkap gewoon bijtippen en poetsen!

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 17:36

Rijden jullie achteruit dan :?:
Motorkap........... :scratch:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 17:37

Jeroen914 schreef:wat een dom geleuter over kleurverschil...
bij een fatsoenlijke spuiter heb je dat niet
die spuit de aangrenzende delen deels mee, zodat de nieuwe en oude lak onzichtbaar in elkaar over gaan
daarna poets-tol er over en niemand die het ooit iets van ziet


Inderdaad zo is dat, buiten mijn motorkap ook putjes in linker spatbord, deze laatste werden netjes bijgewerkt, deels herspoten op kleur en de rest van het spatbord mee volledig vernist. Totaal geen kleurverschil te merken niettegenstaande de moeilijkste kleur arctic silver.
Of wat doe je: stel je koopt jezelf een nagelnieuwe 997 turbo cabriolet van 150000 €, verlaat trots het porsche center en even later na nauwelijks 10 km op je teller aan de eerste verkeerslichten wordt je per ongeluk achteraan je bumper lichtjes getoucheerd.
Je bumper is beschadigd en moet ziezo herspoten worden! Ga je dan je hele auto laten herspuiten?
Of hoe vaak kopen we geen nieuwe auto die al her of der is bijgewerkt na een ongevalletje per abuis in de garage zelf, of opgedaan tijdens transport.
Hallo, we zijn wel 2009 en bij een goede spuiter heb je dat inderdaad NIET :!:
Laatst bijgewerkt door domibal op 20 jun 2009 19:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

20 jun 2009 17:41

In januari mijn Ferrari F355 GTS het hele front laten spuiten.Bumper,voorklep.spiegels.spatborden en ook maar gelijk de velgen laten doen.Hij is rood en heb totaal geen kleurverschil.Alleen jammer dat de steenslag er weer zo snel opzit,maar ja,als je dat niet wilt moet je hem in de garage laten staan he.Wel keurig gedaan bij een bedrijf van een kennis van me die ook een Ferrari heeft.Als je meer informatie over dat bedrijf wilt ,kun je me een privepostje sturen.Maar ze zitten in ieder geval bij jou in de buurt.M.vr.Gr Jos

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

21 jun 2009 0:08

@metalgreen911sc; Ik begrijp het ook niet, maar achterin zit ie ook niet?? :oops: :roll: :wink:

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

21 jun 2009 9:40

domibal schreef:
Jeroen914 schreef:wat een dom geleuter over kleurverschil...
bij een fatsoenlijke spuiter heb je dat niet
die spuit de aangrenzende delen deels mee, zodat de nieuwe en oude lak onzichtbaar in elkaar over gaan
daarna poets-tol er over en niemand die het ooit iets van ziet


Inderdaad zo is dat, buiten mijn motorkap ook putjes in linker spatbord, deze laatste werden netjes bijgewerkt, deels herspoten op kleur en de rest van het spatbord mee volledig vernist. Totaal geen kleurverschil te merken niettegenstaande de moeilijkste kleur arctic silver.
Of wat doe je: stel je koopt jezelf een nagelnieuwe 997 turbo cabriolet van 150000 €, verlaat trots het porsche center en even later na nauwelijks 10 km op je teller aan de eerste verkeerslichten wordt je per ongeluk achteraan je bumper lichtjes getoucheerd.
Je bumper is beschadigd en moet ziezo herspoten worden! Ga je dan je hele auto laten herspuiten?
Of hoe vaak kopen we geen nieuwe auto die al her of der is bijgewerkt na een ongevalletje per abuis in de garage zelf, of opgedaan tijdens transport.
Hallo, we zijn wel 2009 en bij een goede spuiter heb je dat inderdaad NIET :!:


een ding dat je over het hoofd ziet, een nagelnieuwe 997 turbo is zoals je schrijft nieuw. de kleurcode zal dan nog precies overeen komen met de werkelijke kleur. een auto van 5 of 10 of 15 jaar oud heeft een andere kleur dan de kleurcode. de tijd doet nogal wat met de kleur van je auto. zon, regen, poetsen, etc etc. Dat je aangrenzende platen deels moet laten meespuiten is ook weer zo iets. Klopt inderdaad dat je het dan minder ziet, maar als je zegt dat je er NIETS van ziet ben je misschien toch een beetje te enthausiast, Liefde maakt blind, niet?
Ik zeg niet dat je het meteen zien, maar als een kenner er naar gaat kijken, vooral in bepaald licht, zal die het zeker zien

Re: Steenslag, neusje laten spuiten

21 jun 2009 11:51

ralf996 schreef:een ding dat je over het hoofd ziet, een nagelnieuwe 997 turbo is zoals je schrijft nieuw. de kleurcode zal dan nog precies overeen komen met de werkelijke kleur. een auto van 5 of 10 of 15 jaar oud heeft een andere kleur dan de kleurcode. de tijd doet nogal wat met de kleur van je auto. zon, regen, poetsen, etc etc.


Precies, daarom dat er uiteraard van het te herspuiten oppervlak een verf staal wordt uitgelezen en op basis daarvan de nieuwe kleurcode volautomatisch aangemaakt, vervolgens spuiten die handel.
Dit is toch al meer dan 20 jaar zo of vergis ik mij?
Plaats een reactie