Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
20 jun 2009 15:35
Hallo allemaal,
Na een tijdje te hebben gespaard, heb ik uiteindelijk besloten om van de zomer als alles goed gaat een Porsche te kopen.
Eerst was men oog gevallen op een 930 (911 turbo), maar omdat ik nogal bezorgde ouders heb, mag ik deze niet meer kopen.
Na het internet zo wat te hebben afgelopen, ben ik beginnen denken over een porsche 911, van rond het jaar 1987, 3.2, G50... ( al dan niet targa)
Ik ben eigenlijk op zoek naar een model dat in een goede staat is, met niet te veel km (een goede investering voor de zuurverdiende spaarcentjes)
Het probleem is een beetje dat het aanbod nogal groot is (vooral in Duitsland) en de prijzen nogal variëren... van rond de 19 000 tot boven de 40 000...
Zijn er dingen waar ik zeker moet op letten?
Is het beter om naar een autodealer te zoeken of juist niet?
Rond welke prijs ligt een 911, 3.2, G50 in een goede originele staat?
Is het waar dat je, in een officiële porsche dealer een check-up kan laten doen? Is dit aan de raden?
Wat ik me nog afvroeg was... als je eventueel later een originele Turbo look (de heupjes) zo willen geven aan je 911, verminder het model dan in waarde?
met vriendelijke groeten,
Alexander Coolens
20 jun 2009 15:59
Ja
ligt eraan
16000 tot 25000
Ja > AKK en zeker doen.
Ombouwen verminderen altijd in waarde, zo genaamde gebakjes.
20 jun 2009 16:00
Waarschijnlijk ten overvloede maar altijd een akk doen, plus kijken naar complete onderhouds historie. Gebruik anders eens de zoek functie voor het lijstje van Pascal.
gr Raymond
20 jun 2009 17:11
Een beetje verdachte vloerkleden.........................
Als die schadevrij is en de motor is goed,.............. niet TE duur. Goedkoop is duurkoop in Porscheland.
AKK.
20 jun 2009 17:12
hier klikken bij theo jansen staan er 2....wat is duur...hele goeie zijn moeilijk te vinden...
klik hier voor die andere....
20 jun 2009 17:22
Ik had het liefst een zwarte met zwart interieur... je kan hem altijd laten herspuiten, maar als ik 1 kan vinden die direct zo staat zoveel te beter...
Is Duitsland vrij duur voor porsche?
Hier nog 2 voorbeeldjes, met een groot prijsverschil....
Maar of hij een goede motor enzo heeft is toch niet zo gemakkelijk te zien?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1bestaat dit AKK ook in Duitsland?
Laatst bijgewerkt door
axe op 20 jun 2009 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.
20 jun 2009 17:23
Hoi Axe.
Tsja , tis wat n gek ervoor geeft.
Ik vind m nogal aan de prijs.
Ziet er zo op de foto's iig mooi gepoetst uit.
Maar m.i. kan je hem pas echt beoordelen als je hem zelf ziet.
Redelijke lage km stand <100k, zie je niet meer vaak, maar goed, klopt dat wel?
Ik wens je veel sterkte en succes op je zoektocht.......
Doe maar 'n KKRB -tje
Kijken, keuren, rijden, beslissen!
20 jun 2009 17:33
blijft voor mij een raadsel waarom op mobile ze allemaal 10K duurder zijn dan in nl.
wel allemaal aantrekkelijke km standen daar
20 jun 2009 18:49
Ik zou zeker eens naar deze gaan kijken, niet te duur en als het verhaal van de revisie klopt absoluut de moeite waard lijkt me. Mooie kleur felsengrun. Sonderfarbe van Porsche.
http://link.marktplaats.nl/260131594
20 jun 2009 19:33
Jos Targa schreef:Ik zou zeker eens naar deze gaan kijken
En voorafgaand aan de koop de wagen bij een goede specialist laten keuren
20 jun 2009 19:42
Jos Targa schreef:Ik zou zeker eens naar deze gaan kijken, niet te duur en als het verhaal van de revisie klopt absoluut de moeite waard lijkt me. Mooie kleur felsengrun. Sonderfarbe van Porsche.
http://link.marktplaats.nl/260131594
Lijkt zeker de moeite waard. Kleur is prima. Interieurkleur is minder imho
20 jun 2009 20:32
Eric schreef:En voorafgaand aan de koop de wagen bij een goede specialist laten keuren
Ik ben een jaar of twee geleden bij dit bedrijf naar een 3.2 gaan kijken en aan de onderkant liep over de volle breedte van de wagen een lasnaad...... Het
lijkt dezelfde...
20 jun 2009 20:43
Heesakker in Oosterhout staat goed bekend als het om oldtimers in het algemeen gaat.. Is alleen geen Porsche specialist. Rennsport in Breda is dat wel. Kun je daar je AKK (aankoopkeuring) laten uitvoeren..
20 jun 2009 21:26
Ik had eens gehoord dat je dit ook kan laten doen bij een officiële porsche dealer? zo een check-up voor een 500 euro ofzo...
Hij heeft toch wel heel veel km's? en de motor is toch niet het enigste die afziet van km's?
om de versnellingsbak, de ophanging...? zijn toch ook geen goedkope grapjes wil je die laten reviseren?
Ben je niet beter af om eerder een duurdere te kopen... met dan minder km's?
of vergis ik mij daar in?
20 jun 2009 21:28
Wat is je totale budget?
20 jun 2009 21:33
Een kleine 30K kwil dan liever iets meer geven zodat ik zeker ben dat ik een goede vast heb...
Daardoor had ik ook die porsche uit duitsland min of meer uitgekozen...
Maar mss is hij toch wat aan de prijzige kant...
Hier is de link waar er nog modellen op staan die hij verkoopt.
http://www.automobile-legner.de/angebote.htm
20 jun 2009 21:44
30K
en dan op zoek naar een 3.2 met G50?
Tja, daar heb ik voor jou de perfecte 3.2 Targa. ( laat ik hem eerst even restaureren en reviseren. Mag jij hem hebben voor 30K
20 jun 2009 21:48
Is dit zoveel toch? Op internet heb ik lijk nog veel duurdere gevonden, die in een mooie originele staat stonden...
20 jun 2009 21:50
Tussen stonden en zijn zit vaak wat verschil.... maar voor 30K moet je een hele goede 3.2 kunnen vinden. En voor wat minder ook.
20 jun 2009 21:56
M.i. moet je voor 20K echt een hele mooie kunnen vinden. Als ik 30K te besteden had ging ik voor een mooie 964 ( ervan uitgaande dat je de 964 natuurlijk ook mooi vind.)
20 jun 2009 22:09
Ik ga men ogen eens open houden naar een iets goedkopere 3.2, de 964 is iets te jong voor mij (tax enzo)
en ik vind persoonlijk de 3.2 iets meer karakter hebben
, maar dat is smaak natuurlijk!
20 jun 2009 23:43
Realiseer je dat ook een late 3.2 inmiddels ouder dan 20 jaar is; daarom altijd door een specialist laten keuren. Zorg dat je echt met een goede auto start als basis, anders loop je er op leeg.
Aan een advertentie alleen zie je echt NIETS.
Ik ben een keer met een erg mooie 3.2 naar een aankoopkeuring geweest, daar bleek dat met het chassisnummer was gerommeld. Een andere die er top uitzag, zelfs toen ik er naast stond, bleek zo rot als wat. Ik prikte met mn voordeursleutel op diverse plekken dwars door de mooie strakke dorpels.
Aankoopkeuring bij een P-kenner laten doen; ik twijfel of dealers de 3.2 nog wel goed genoeg kennen; ik zou eerder een P-specialist (niet-dealer) zoeken die meer ervaring heeft met oudere 911-s. Dealers zien die oude auto's m.i. minder vaak voorbij komen en missen de aandachtspunten van die auto's. Op dit forum staat een link naar specialisten.
Voor 20k moet je echt een goede kunnen vinden, je hebt dan nog lekker wat achter de hand voor eventuele tegenvallers. Dat moet heel relaxed kunnen !
Je zou inderdaad ook een 964 kunnen overwegen binnen je budget, maar ik zou mijn 3.2 niet willen ruilen vor een 964 (wel voor een 993...).
20 jun 2009 23:52
Ik heb zelf nog een tijdje de volgende
donkerrode 3.2 bij the Gallery in de gaten gehouden.
30k met 150k op de teller... Veel foto's en ziet er betrouwbaar uit.. Leuke hieraan is dat deze auto uit 86 zakelijk ook aantrekkelijk kan zijn. Is een BTW auto!
21 jun 2009 9:15
Ik blijf 30K een belachelijke prijs vinden voor een 3.2. Dit bedrag zal deze auto nooit gaan overtreffen m.i.
En hoe goe en mooi de auto ook is, het blijft inderdaad een auto van meer dan 20 jaar oud. En ook bij bij een 3.2 voor 30K loop je echt wel tegen kosten aan. Beter een goede voor 20K en de heerlijke gedachte hebben om nog 10K achter de hand te hebben om de auto de komende jaren in top staat te houden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.