Er is ook nog een andere oplossing. hetgeen ze bij de interne aanpassing (cfr Cargraphic doen, is een aantal kamers intern overslaan en het geluid dus sneller naar de uitgang laten lopen.
als je een opengewerkte tekening van de uitlaat beziet zie je dat je hetzelfde kan bereiken door in de twee uitlaatpijpjes achteraan, ongeveer 10 cm in de buis , rechts en links van de binnenkant naar de buitenzijde toe, een extra gaatje te boren van ong.18mm schuinn naar buiten en naar de voorkant van de auto toe. zo maak je een directe bypass. Ik ga eens ergens het volledige schema opzoeken, heb het nog ergens in het digitale archief, compleet met voor en na youtube filmpjes etc. Deze 10c mod geeft een iets luider (10-20pct), maar vooral lager en voller geluid, maar zonder te dreunen bij bepaalde toerentallen. Eventueel kan je zelfs met inschroefbare afsluitdoppen werken zodat je kan afwisselen met of zonder sportuitlaat.
Nu is het natuurlijk gruwelijk om je mooie P met zo'n grote boor te lijf te gaan, maar in feite is het net hetzelfde als de omgebouwde uitlaten.
En hier de link naar het andere forum met de volledig uitleg, foto's , filmpjes en testimonials.
http://www.boxsterforum.com/forums/showthread.php?t=19770&page=1&pp=20