Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 jun 2009 14:25
Hoi allen,
ik vroeg mij al een tijdje af wat dat 'heel and toe' gedoe nu eigenlijk is, en ik besloot het op te zoeken op google. makkelijk gevonden, maar als ik het in de praktijk bij mijn SC probeer is het onmogelijk voor mij, het gaspedaal zit gewoon té ver naar achter om tegelijk gas te geven en te remmen
Heeft iemand van jullie hier een truukje voor
?
thx !!!
koen
29 jun 2009 14:26
grotere schoenen........succes.....
29 jun 2009 14:28
Oefenen, oefenen en oefenen...!
29 jun 2009 15:53
Ik moet niet te dicht op de pedalen zitten, anders lukt me het niet.
29 jun 2009 15:55
Pedalen aanpassen?
29 jun 2009 15:59
met aangepaste pedalen oefenen grotere schoenen en niet te dicht op de pedalen zitten moet het lukken......
29 jun 2009 16:02
met de standaard pedalen is het geen doen; mij lukt het ook niet
29 jun 2009 16:32
Waar 'heel en toe' je dan? Gewoon nonchalant bij het stoplicht of wellicht door de McDrive?
29 jun 2009 16:55
bij het terugschakelen
29 jun 2009 17:43
nog even een voorzichtige waarschuwing voor alle "heel & toe" probeerders,
let op dat de auto geen over toeren maakt met terug schakelen dat kan een aardige schade tot gevolg hebben.
robert
29 jun 2009 17:50
Ja joh... Ervaring met hoge toeren?
29 jun 2009 18:20
Koen De Moortel schreef:Heeft iemand van jullie hier een truukje voor
Houten plankje op het gaspedaal schroeven. Heb ik bij mijn 964 gedaan en dat werkt prima.
29 jun 2009 18:23
gas geven zonder te remmen is wel gunstiger voor je verbruik....
29 jun 2009 18:28
Jay911 schreef:Waar 'heel en toe' je dan? Gewoon nonchalant bij het stoplicht of wellicht door de McDrive?
Op de openbare weg gaat het natuurlijk helemaal nergens over. Maar ach, staat wel stoer.......................
29 jun 2009 20:23
ik krijg het in zowel de 993 als de 911 turbo NIET voor elkaar... gaspedaal staat gewoon te ver weg.
in mijn E30 gaat het echter PERFECT! ik gebruik altijd met afremmen op het circuit heel-toe... reden: om de synchromesches te sparen (auto wordt redeijk mishandeld op circuit en heeft 220.000 gelopen).
Bovendien klinkt het gaaf
voor "normaal" straatgebruik niet nodig.
29 jun 2009 20:32
op circuit wordt die bak toch wel afgeragd, dus mijn mening:
heel-and-toe op de openbare weg: sparen van de synchro's
heel-and-toe op het circuit: rust in je auto houden ... ik moet het nog steeds goed onder de knie krijgen
29 jun 2009 20:40
Ach, het kan altijd erger, ik wist niet eens waar het goed voor was..
29 jun 2009 20:43
rob964.c4 schreef:nog even een voorzichtige waarschuwing voor alle "heel & toe" probeerders,
let op dat de auto geen over toeren maakt met terug schakelen
kan niet aan het heel-and-toe liggen, ontkoppeld grijpt de toerenbegrenzer in; als je aansluitend de verkeerde versnelling inlegt gaat het natuurlijk niet goed
29 jun 2009 20:58
Marco schreef:
heel-and-toe op de openbare weg: sparen van de synchro's
Dan moet je wel dubbel klutsen, anders spaar je volgens mij echt geen synchro.
29 jun 2009 21:01
+2......
29 jun 2009 21:07
Het gaat om de combi: dubbel clutchen + tussengas...
29 jun 2009 21:19
Mijn 1e vrachtwaggel was dubbel clutchen + tussengas...
29 jun 2009 21:22
Croqs kopen
hebben brede leest
29 jun 2009 21:28
uiteraard ook altijd dubbelclutchen bij heel-toe tussengas geven met terugschakelen... anders heeft het inderdaad geen nut
edit: geen nut voor de synchromeshes... wél nut voor wat betref de "rust" in de auto. Bovendien voorkom je een blokkerende achterpartij wat op zou kunnen treden wanneer je terugschakeld ZONDER tussengas en de koppeling laat opkomen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.