Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

wel of geen nikasil cylinders?

02 jul 2009 12:58

Ik had een discussie met iemand over de nikasil cylinders; Ik heb natuurlijk hier de zoekfunctie gebruikt maar vond tegenstrijdige antwoorden. Heeft een 3.2 motor 930/25 met katalysator, in Duitsland geleverd wel of geen nikasil cylinders? En in hoe ver merk je tijdens het rijden verschillen tov een motor zonder katalysator? Heb verhalen hier gezien dat alleen de Amerikaanse versies een kans hadden hierop maar is de katalysatormotor hier (002; Duitsland) geleverd dan verschillend met de Amerikaanse?

Re: wel of geen nikasil cylinders?

02 jul 2009 14:12

zonder kat was een (betaalde) optie destijds, ik meen hier in NL hfl. 500,=

Re: wel of geen nikasil cylinders?

02 jul 2009 17:30

Volgens de literatuur die ik heb,zijn alle 930/25 motoren geleverd met Mahle cilinders.
De 09, 16, 17 en 21 zijn in en mix van Mahle en Kolbenschmid geleverd.
Kolbenschmid zijn Alusil cilinders, Mahle vrijwel geheel Nikasil (zeer klein aantal Alusil).

Grote kans dat je goed zit (met Nikasil dus).

Katalysator scheelt een 15 pK, zal je alleen merken als je hard gaat trappen.

Re: wel of geen nikasil cylinders?

02 jul 2009 19:43

Lindemans, thanks voor de info alvast. Blijft heel mooi klinken zo'n 3,2! Ja was pas bij iemand die er een had en vond het toch wel echt lekker puur om eerlijk te zijn iets wat ik bij 964 toch wel een beetje mis eigenlijk.

Re: wel of geen nikasil cylinders?

03 jul 2009 22:38

Oh ja nog een vraag, al heeft de katalysatormotor een lagere compressieverhouding; wat is de vermogenstoenamen wanneer je de katalysator vervangt door een kat-vervanger?
Plaats een reactie