Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 jul 2009 22:05
Zojuist een bezichtiging van een Porsche 964 C2 Coupé gedaan... Ik wilde graag jullie mening weten, vandaar deze post...
De auto staat op twee plaatsen te koop:
Marktplaats voor € 17.950,-
APK brabant voor € 20.950,-
Wanneer ik de auto uiteindelijk koop zal dat dus wel via Marktplaats zijn. Nu even over de auto:
Type: 964 Carrera 2 Coupé U9
Bouwwjaar: 11-1991
Km stand: 204.200
Kleur: Midnight Blue Metallic
De auto ziet er netjes uit. Is verlaagd en heeft 17 inch cupvelgen. De motor is droog en ziet er netjes onderhouden uit. Interieur is grijs. Stoffen bekleding van de stoelen. Airbag stuur grijs waar de naden loslaten. Verder ziet de auto er van binnen netjes en schoon uit. De klokken hebben witte wijzerplaten... Moet je van houden.
Minpunten; spiegel aan de bestuurderskant heeft twee krassen, waar een witte kunststoflaag onder vandaan komt en roestvorming bij de voorruit zoals op de foto duidelijk te zien is. Mijn vraag aan jullie is; is dit een punt waarop je de auto laat staan?
Overigens laat ik vooraf de auto eerst keuren (Schmidt Oss zit in de buurt).
Bij de verkopende partij kreeg ik wel een goed gevoel. Had meer Porsches staan en de verkoper was ook eerlijk in het aanduiden van de gebreken. Hij liet me zelfs zaken zien die ik zelf niet had ontdekt. Een beetje het gevoel zoals bij
AVS uit Middelharnis.
09 jul 2009 22:09
prijs maakt het mogelijk om wat punten aan te pakken !
09 jul 2009 22:14
Verkijk je niet op de roest..... Dit is wel wat meer dan een blaasje.
09 jul 2009 22:16
Helaas een veel voorkomend probleem bij die luchtkoelers.....
Als je er een goed gevoel over hebt, lekker laten keuren!
Als de uitkomst reden is om aanschaf te overwegen, nog even onderhandelen en karren maar!
09 jul 2009 22:50
ik zou persoonlijk even verder kijken naar een iets duurder exemplaar kiezen met minder kilometers en zeker leren bekleding.
Maar als je niet meer kan uitgeven, tja... Je kan wel extra kosten krijgen.
Succes met eventuele keuze/aankoop.
09 jul 2009 22:59
Sowieso AKK.
En stoffen bekleding
Lijkt me nou niks
09 jul 2009 23:57
lichtgrijze stoffen bekleding is besmettelijk maar best goed te reinigen
blaas bij voorruit is een teken van meer, maar is wel goed te herstellen
kilometerstand is wel een stand waarbij je een revisie kan gaan verwachten - hou iig wat geld achter de hand
stuur is simpel zelf te repareren. leuk klusje voor een winteravond
spiegel kan je altijd bijwerken, anders vervangen. kost niet de wereld.
altijd akk doen idd
oja, ik zou hem idd op marktplaats kopen. scheelt je zomaar 3K
ik vind hem er mooi bij staan. interieur moet je willen, maar ik vind dat lichtgrijs icm nachtblauw mooi. heb het zelf ook gehad. was alleen niet stof maar half-leer.
10 jul 2009 1:40
Roest bij de voorruit is meestal het topje van de ijsberg.
Ruit moet er uit en even goed laten saneren anders vallen de gaten er in.
Is goed te doen hoor, maar probleem is meestal al erger dan het lijkt ... dit is echter nog beperkt zo te zien.
10 jul 2009 16:17
Je wilt niet weten wat je tegenkomt als je de handel open haalt
Bij mij ook beginnend en meteen actie ondernomen, maar achteraf toch meer plaatwerk vervangen dan verwacht. De roestvorming heeft ook te maken met het plaatsen van het raam heb ik me laten vertellen.
Lichtgrijs interieur moet je van houden, mijn vorige had er ook een lichtgrijs interieur, nooit meer.
Het krijgt een vieze kleur als het leer gaat slijten.
Maarrrr jouw centen en jouw keuze, veel wijsheid.
10 jul 2009 17:21
ik zou nooit beginnen met een auto waar je roest ziet. even doorsparen en een 3.2 komt in zicht
10 jul 2009 17:32
Toch zou ik de auto ook niet laten staan, roest is goed te verhelpen en als er toch gespoten moet worden ed. dan gelijk de spiegel meenemen!
Uiteraard als de AKK goed, naar tevredenheid is.
Km-stand.. tja.. revisie komt er aan, maar daarna ben je er voor een hele lange tijd vanaf
Is een investering maar je weet waarin/-voor
Bekleding; moet je van houden, ik zelf zou toch voor leer gaan, maar wellicht in de toekomst eventueel de stoffen verruilen voor een leer-exemplaar? En reinigen is goed te doen zoals Horn al aangegeven heeft.
Prijs is onderhandelbaar naar mijn inziens... wordt via marktplaats aangeboden dus vaak valt over de prijs goed te praten.. (was bij mijn auto ook zo, heb er toch 2500,00 euro vanaf gehannes
)
10 jul 2009 18:15
Zoals hierboven al gezegd, dat roestplekje is vaak maar het topje van de ijsberg. Ook mijn 964 C2 had het en ik heb met verbazing staan kijken toen de voorruit er uit lag. Onder de rubbers was het nog effe een tikkie erger. Er hoefde bij mij gelukkig geen plaatwerkdelen vernieuwd te worden dus laten stralen en opnieuw spuiten, was ongeveer € 850,-- kwijt.
Verder maar even afwachten wat de AKK nog aan het licht brengt.
Mijn C2 heeft een complete koprevisie (+ nog een paar zaken toen toch alles los lag) ondergaan bij 205.000 Km omdat het een nog niet gemodificeerde motor was en een paar pakkingen van de cylinderkoppen lekten, maar draait verder als een zonnetje. En ja de bekleding, ik heb liever leer, maar ja ieder z'n meuk.
10 jul 2009 19:14
Jongens, jullie zijn toch niet bang van een beetje roest onder een voorruit?
Ik heb veel recentere automobielen gezien met deze kwaal, komt vaak ook door het slecht vervangen (CARGLASS EN FRIENDS) van de voorruit.
Remedie: ruit eruit, als hij per ongeluk breekt dekt de verzekering dat, gat goed afplakken, sponning stralen, in de zinkverf zetten, zichtwerk strakmaken met lood en filler , paravan en raamlijsten spuiten.
In de morgen beginnen, in de middag klaar, volgende dag nieuwe ruit erin door een VAKMAN, en rijden maar.
10 jul 2009 19:20
Niet bang maar het kost dus wel 1.000-1.500E!
10 jul 2009 19:59
Voorruit ook laten doen, is allemaal niet zo spannend en moet je verder geen drama van maken. Ze komen allemaal aan de beurt. Ook de achterruit
Kosten tussen de € 600 a € 800 inclusief rubbers, exclusief ruit. Ik heb deze laten zitten.
10 jul 2009 20:07
Ik ben ook niet zo snel bang als het om auto's gaat. Ik post alleen mijn ervaring zodat Sharky_80 een beetje weet wat hij aan kosten kan verwachten. Wellicht handig voor de onderhandelingen
en mi is daar juist (ook) een forum voor.
10 jul 2009 20:07
ik heb het ook laten doen, voor en achter rubbers vervangen en er was voor slechts minimaal roest in een hoekje.. ruit was er dan ook nog nooit uit geweest.
11 jul 2009 8:28
Maarten schreef:Niet bang maar het kost dus wel 1.000-1.500E!
Ruit wordt door de verzekering betaald, rest kan je voor een deel zelf doen, stralen € 50, spuitwerk € 300-400 en Klaar is Kees.
11 jul 2009 13:14
felix bahama 912 schreef:Maarten schreef:Niet bang maar het kost dus wel 1.000-1.500E!
Ruit wordt door de verzekering betaald, rest kan je voor een deel zelf doen, stralen € 50, spuitwerk € 300-400 en Klaar is Kees.
Pas op met dat soort bedragen. Voor dat bedrag is het misschien wel haalbaar, MAAR voor een grondige longlasting reparatie zou ik toch van de eerder genoemde 1000-1500 uitgaan. De ruit wordt slechts gedeeltelijk vergoedt als je m bij de specialist ipv carglass laat vervangen. Bovendien komt er waarschijnlijk veel meer roest tevoorschijn zodra de ruit eruit gaat. Ik heb het zelfde geintje vorig jaar bij een specialist laten doen en was ongeveer 1200 euro kwijt. Alje toch bezig bent zou ik meteen de achterruit laten checken voor roest.
11 jul 2009 14:04
Heb het ook bij specialist laten doen en was EUR 600 kwijt (ruit stukgaan te vermijden door rubber door te snijden)
11 jul 2009 23:58
Die van mij moet ook gedaan worden maar ik denk dat ik dat mooi in de winter ga aanpakken. Gelukkig heb ik connecties dus dat worden gelukkig geen hoge kosten.
13 jul 2009 14:39
Ik heb deze P twee weken geleden bekeken en laten staan vanwege het blaasje, interieur en nog een paar zaken. De prijs is natuurlijk in het geheel niet gek. Maar alles hangt af van wat je wilt uitgeven versus hoe mooi/goed je wilt dat je P wordt.
Grtjs,
Marnix GSR
13 jul 2009 15:11
De prijs verraadt natuurlijk al dat het niet een supergoed exemplaar betreft....
13 jul 2009 16:19
Gewoon gaan met die banaan...technisch onderhoud plegen en af en toe een beetje loodplamuren ...en over een jaar of 5 gewoon doorverkopen voor 10-12k...Porscherijden made easy....
13 jul 2009 16:29
Captain 911 schreef: De ruit wordt slechts gedeeltelijk vergoedt als je m bij de specialist ipv carglass laat vervangen.
Heb laatst de ruit van mijn Audi A8 laten vervangen, met voorruit verwarming, warmtewerend, getint,nieuwe regensensor, rubbers, lijsten en parafan lijst door een specialist, auto is volledig casco verzekerd bij interpolis met max. schadevrije jaren Eigen bijdrage op de ruit €0.00. Geen terugval in jaren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.