Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Afslaan/niet starten 993

14 jul 2009 13:04

Ben ten einde raad! Hoop dat iemand van jullie mij een advies kan geven of hebben een dergelijk probleem zelf ervaren!!??
Gebeurt met name zeer korte stukjes, koude motor.
1ste start vanuit de garage, probleemloos, lange rit (zonder te stoppen) probleemloos. Naar het tankstation (300 mtr) weer willen starten, vergeet het maar, motor draait maar geen vonk. Elke keer dus de korte stukjes. Alles gecheckt en bijna alles (rond en om ontsteking) vervangen. Als spanning wordt gemeten is er niets bijzonders te constateren. 1x Bij meting werd aangegeven eindtrap ontsteking, is vervangen maar probleem niet opgelost. Kort stukje (dus 2de maal gestart) tijdens rijden gaspedaal "dood" alle rode lampjes aan en stopt met draaien. Soms na eerste start gemerkt dat bij het geven van gas de auto inhoudt, herstelt vrijwel direct. Warme motor, euvel niet aanwezig. Ik word er inmiddels stapel van, staat wederom bij de garage voor onderzoek! Herkent iemand dit probleem??
Misschien spoel bobine, draadbreuk, soldeerpunten???????

Re: Afslaan/niet starten 993

14 jul 2009 13:39

stappenmotor :roll: ... of de aansluiting daarvan :idea:

14 jul 2009 15:48

Vervelend probleem! Had precies het zelfde probleem bij een alfa 156. vandaar ook de vraag: heeft een 993 een BDP Sensor?

14 jul 2009 17:19

Misschien micro schakelaartje die het stationair en volgas regelt stuk??? Was bij mij het geval. Hield in start slecht en liep onregelmatig.!!

14 jul 2009 18:02

Yvonne,

Je hebt zelf het antwoord al gegeven. Je rijdt extreem korte stukjes. Dat is echt reteslecht voor een motor. Haal je bougies er maar eens uit, zie je gelijk hoe vet ze geworden zijn. Dan krijg je iinderdaad problemen met de ontsteking. Een Porsche motor moet goed warm worden en dat is meestal na minimaal een kwartier-half uur rijden of na ca 35 km. :!:

14 jul 2009 18:37

Vervelend probleem! Had precies het zelfde probleem bij een alfa 156. vandaar ook de vraag: heeft een 993 een BDP Sensor?

Ja die sensor moet er zijn. Ik had het zelfde probleem met een Saab Viggen (ook Bosch injectie), vervangen bdp-sensor loste de problemen definitief op, overigens nadat de Lambda sonde 2 keer vervangen was, zonder veel resultaat.

14 jul 2009 21:24

3bdl schreef:Yvonne,

Je hebt zelf het antwoord al gegeven. Je rijdt extreem korte stukjes. Dat is echt reteslecht voor een motor. Haal je bougies er maar eens uit, zie je gelijk hoe vet ze geworden zijn. Dan krijg je iinderdaad problemen met de ontsteking. Een Porsche motor moet goed warm worden en dat is meestal na minimaal een kwartier-half uur rijden of na ca 35 km. :!:

Rij nooit korte stukjes! Was de enige manier om "het euvel de kop op te laten steken". Van huis vertrekken en dan tanken om vervolgens weg te vervolgen of bandenspanning te checken is toch vrij normaal!

14 jul 2009 21:36

renetrzes schreef:Misschien micro schakelaartje die het stationair en volgas regelt stuk??? Was bij mij het geval. Hield in start slecht en liep onregelmatig.!!

Niet relevant voor 993, die heeft deze twee schakelaartjes niet. :D

3bdl schreef:Haal je bougies er maar eens uit, zie je gelijk hoe vet ze geworden zijn. Dan krijg je iinderdaad problemen met de ontsteking.

Dat was vroeger wel zo, maar in deze tijd met een standaard motor, Motronic en 3-weg lambdasondes is dat niet meer aan de orde.

Wat het probleem wel is zal via het internet niet eenvoudig op te lossen zijn, zeker als het ook nog zo is dat de auto wederom bij de garage staat voor onderzoek.
Plaats een reactie