Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 jul 2009 14:04
Heeft hier iemand de overstap gemaakt van 993 turbo naar 997s(MKI) en zoja is er (veel) verschil in prestaties?
Of heeft er iemand de acceleratie- en hernemingstijden van deze auto's?
Bedankt
27 jul 2009 14:11
niet te vergelijken die 2 top auto's...
de een is atmosferisch, modern en watergekoeld en de ander geblazen en een icoon in de Porschewereld
27 jul 2009 14:14
Denk er aan mijn 993turbo te verkopen en te vervangen door een 997s of 4s. Maar weet niet of een 997 s met minder pk's en koppel ook echt trager gaat zijn of dit wel meevalt door de nieuwere techniek.
27 jul 2009 14:21
proefritje
27 jul 2009 14:40
Bedankt Jort, proefritje wordt geregeld maar zo te zien ga ik geen verschil merken wat de tijden betreft.
27 jul 2009 14:53
De huidige 997 S is (met handbak) dus precies zo snel als die oude meuk/icoon volgens de cijfers
Met PDK 2 tienden sneller.
27 jul 2009 16:32
Kan me de keuze wel voorstellen ; het zijn wel twee heel verschillende auto's, maar beiden een mooi bezit.
Heb een royaal aantal km's bij Paul in zijn S gezeten en mis dan wel die douw in de rug, maar eigenlijk gaat dat nergens over ; de auto loopt probleemloos naar de 300 op de teller en is eigenlijk snel zát, alleen mis je wat snelheidssensatie omdat alles zo "vloeiend" loopt. Zeker in vergelijk met de mijne mis je het geweld, maar toch vind ik dat niet iets dat te zwaar mag wegen.
Wat weggedrag betreft, de wegligging met het daaraan gepaard gaande "comfort" , merk je dat je in een nieuwe en wat dat betreft gewoon veel betere auto zit!
Ik heb erg veel schik met de mijne, maar zou me niet minder gelukkig voelen met zo'n auto als Paul heeft.
27 jul 2009 17:35
Die 997 S vind ik persoonlijk 1 van de mooiste wagens/motoren.... maar ja wie ben ik
Auto heeft een mooie lijn, voor en achterkant zijn grandioos... en het geluid met zo'n knopje is
27 jul 2009 18:14
993turbopeter schreef:Denk er aan mijn 993turbo te verkopen en te vervangen door een 997s of 4s. Maar weet niet of een 997 s met minder pk's en koppel ook echt trager gaat zijn of dit wel meevalt door de nieuwere techniek.
Da's wel heeeel toevallig
. Heb dit weekend mijn 993 turbo ingeruild op een 4S handbak 2006
Alle twee super mooie en tijdloze automobielen. Ik kan mij je vraag dus zeer goed voorstellen. Je kunt mijns inziens geen verkeerde keuze maken. Ga rijden in de 997 (4)S en je zult het ervaren en weten ( hoop ik
)
27 jul 2009 18:23
Bedankt voor de reacties, zo te lezen is de 997s niet trager wel minder douw in de rug maar comfortabeler.
27 jul 2009 18:25
en sportuitlaat lijkt een lekkere optie zo te horen.
27 jul 2009 18:37
Ik heb op circuit Zolder al gesport met mijn 997S 'tegen' een 993 turbo. Net dezelfde acceleratie maar hogere bochtensnelheden voor de 997S. Ik ging er vlotjes voorbij...
Op
www.fastestlaps.com kan je vast en zeker ook vergelijkend materiaal vinden. Zo draaien beide wagens een identieke rondetijd op Hockenheim, getest door Sport Auto. Zie:
http://www.fastestlaps.com/track7.html
27 jul 2009 18:53
rafv schreef:Net dezelfde acceleratie maar hogere bochtensnelheden voor de 997S. Ik ging er vlotjes voorbij...
Nou geloof ik zonder meer dat de 997 een betere wegligging heeft, maar dat jij er vlotjes voorbij ging met een hogere bochtsnelheid is daar geen bewijs van. Dat ligt vooral aan de persoon achter het stuur.
27 jul 2009 18:56
Dat klopt Devils Son, nu ken ik de man met de 993turbo wel en dat is dan weer een onbekende minder in de vergelijking. Laat ons het erop houden dat beide wagens aan elkaar gewaagd zijn.
28 jul 2009 7:56
Ik kan me wel voorstellen, dat de 993 Turbo uiteindelijk meer sensatie biedt; maar goed, ik ben dan ook iemand met een hang naar het wat oudere, en dus niet onbevooroordeeld. Ook ik krijg overigens water in de mond van een 997 (4)S, het een sluit het ander niet uit! Ik denk hooguit dat de nostalgische persoonlijkheidscomponent nog wel eens bedroeft zou terugdenken aan die woeste voorganger.
28 jul 2009 9:11
... kan me wel voorstellen, dat de 993 Turbo uiteindelijk meer sensatie biedt ...
Tijdens mijn zoektocht toentertijd naar een vervanger voor de 3.2 met het hele gamma 993 gereden, ook met een TT.
Snelle auto zeker maar zeker niet opwindend. Heb geen moment overwogen er een te kopen.
Maar dat is uiteraard mijn smaak (heb na een proefrit met een echt héél snelle 996 TT ook geen moment de wens gehad er 1 te bezitten).
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak
28 jul 2009 10:17
Geinig linkje dit en mooi overzichtje van de specs van de diverse modellen. Lees ook eens de opmerkingen onderaan elke pagina, zitten hilarische teksten bij
28 jul 2009 12:35
diggler_911 schreef:Lees ook eens de opmerkingen onderaan elke pagina, zitten hilarische teksten bij
Bijv. dat de achterbanden van de 997 265 breed zijn
Die 6 moet 180 graden gedraaid worden
28 jul 2009 13:49
Het zijn natuurlijk 2 verschillende auto's. De 993 TT gebruik je mi. meer als liefhebbers/hobby auto. De 997S kan je natuurlijk dagelijks rijden met alle comfort en electronica. De beleving van een 993 TT spreekt mij momenteel meer aan door bijvoorbeeld het ouderwetse interieur, geluid, uiterlijk etc. Kortom nostalgie met prestaties die kunnen wedijveren met hedendaagse supersportwagens.
De prestaties vind ik bij deze keuze eigenlijk geen rol spelen.
Ik zou trouwens gaan voor een 997 GT3.
29 jul 2009 11:26
Teun schreef:Ik zou trouwens gaan voor een 997 GT3.
+ 1
29 jul 2009 12:39
De GT3 hebben we serieus overwogen maar vanwege het overwegend gebruik op de openbare weg van af gezien. Helemaal super voor het circuit natuurlijk.
Overigens is de S onze vrije tijd/fun auto en in dit opzicht geweldig want zeer sportief te rijden (dus niet dagelijks met comfort en electronica).
29 jul 2009 17:42
Niets ten nadele van de 997 S hoor! Top auto.
Overigens de 997 GT3 is er ook in een luxe uitvoering, dus met achterzitjes, open dak en zonder kooi.
Zo'n Clubsport uitvoering zou niets voor mij zijn.
29 jul 2009 17:44
Teun schreef:
Overigens de 997 GT3 is er ook in een luxe uitvoering, dus met achterzitjes, open dak en zonder kooi.
Maar ook die is van het type minder comfort en meer sportiviteit.
29 jul 2009 18:03
Klopt, ik heb erin gereden. Goed te doen hoor!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.