Ja, vandaag was het zover. Mijn 911 ging na 5 jaar restauratie naar de APK en..... is goegekeurd!!
Ik heb al redelijk wat gepost op dit forum, met name vragen tijdens de opbouw, maar nog nooit mijn "elfer" laten zien.
Ik heb deze 911 5 jaar geleden gekocht als project. Het is van origine een italiaans geleverde en geheel origineel, matching numbers 911 T uit 1971. In 2001 geimporteerd en 3 jaar gereden door iemand die graag de stijl van een klassieke 911 wilde, maar de auto niet goed onderhield. Na 30 jaar in de Veneto in italie te hebben rondgereden, waren all rubbers redelijk verdroogd en dit is in NL niet verholpen, zodat de auto langzaam werd opgegeten door de roestduivel. Uiteindelijk liep de auto niet meer lekker en heeft de toenmalige eigenaar na de raming van de reparatiekosten hem weggedaan en heb ik hem voor een nu belachelijk lage prijs kunnen kopen.
Motor moest kompleet gereviseerd worden. Na ontmanteling kwam ik onder andere het volgende tegen:
- Erg veel afzetting in de motor van roet
- Drijfstangen waren ovaal bij krukas
- klepgeleiders/kleppen waren op
- heel veel vuil in de motor
Na een complete revisie en meteen een upgrade naar hydraulische kettingspanners, is de motor weer een plaatje! Origineel 2.2 met zenith's.
Toen de carrosserie. Dorpels rot bij slotplaat en a-stijl, deuren aan de onderkant veroest met enkele gaten, rand waar de voorspatborden aanhangen kompleet verroest en nog wat kleine gaatjes hier en daar. Dus na al het laswerk de auto helemaal kaal gehaald en laten spuiten in de originele Burgundy red (2424) in compleet nieuw 2K laksysteem.
In 2 maanden na terugkomst van de spuiter de auto weer opgebouwd met nieuwe hemel en tapijtset en vandaag naar de APK met positief resultaat! Ben erg tevreden en trots op mijn prestatie en kan niet wachten om er echt lekker mee te rijden..
Even wat voor en na foto's:
Voor
Na
Nu nog de motor inrijden. Hoop jullie snel te zien op een meeting en thanks voor jullie hulp!!
Laatst bijgewerkt door
Hessel op 30 jul 2009 19:27, in totaal 2 keer bewerkt.