ik zal dan maar het goede advies geven. allereerst: goede keuze, vind de 964 ook een van de mooiste modellen!!
wat betreft het schakel/tiptronic verhaal, ik zal het bot zeggen. ben je een luie rijder dan pak je de tip, ben je een actieve dan pak je de schakel. is natuurlijk beetje kort door de bocht, maar zo zie ik het een beetje. m.i hoort een sportwagen met de hand geschakeld te worden en een porsche 911 is toch echt wel een sportwagen. lekker met het gas spelen, schakelen wanneer jij dat wilt etc. wat betreft de km stand moet je wel opletten. als je er een ziet met ongeveer 2 ton op de teller zit je meestal wel tegen een revisie van de motor en eventueel de automatische versnellingsbak aan. dat kan aardig in de papieren lopen, dus houdt daar rekening mee. ook dingen zoals koppelingsplaat, roest etc zou ik extra op letten. aankoopkeuring zijn de meningen niet echt over verdeeld, das gewoon een must. het is geen garantie dat je een goede auto koopt, maar je hebt iig meer zekerheid dat je niet voor verassingen komt te staan dan wanneer je geen akk laat uitvoeren. ook geeft het een goede onderhandelingspositie als er enkele mankementen blijken te zijn. van kessel sportcars in deurne is zover ik het weet wel een eerlijk bedrijf, what you see is what you get. meestal zijn het schadeauto's die ze hebben staan of echte opknappertjes. echte topstaat van enkele specialist dealers hoef je m.i dus ook niet te verwachten, maar wie weet. Ik zou zeggen, ga lekker kijken, rijden, keuren, onderhandelen en eventueel kopen. als je niet weet of je liever schakelt of .......... moest je gewoon zowel de tip als de schakel een keer rijden en voor jezelf de keuze maken, maar als je het mij vraagt gewoon schakelen
. Ook zou ik lekker rustig kijken en vooral niet te gehaast de knoop doorhakken omdat je wilt rijden, de zoektoch zelf is meestal ook al een leuke ervaring!
Succes