Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 9:06

wat is het verschil tussen Carrera 3.0 en een sc .30 of waar zit het verschil ?

Re: wss een domme vraag

11 aug 2009 9:11

Productieaantallen, Carrera is exclusiever.
PK's: Carrera - 210 / SC 188 of 204
Cool-factor: Carrera spreekt meer tot de verbeelding

Er zijn vast nog wel wat andere dingen...

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 9:25

Had een Carrera 3.0 geen 200 pk :?: en de 2,7 210 pk :!:
Dacht dat de SC wat duurzamer was (bleef langer heel).
Maar kan het mis hebben :oops:

PS
SC is toch Super Carrera :?:

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 9:28

Het is Carrera 3.o :wink:

1976 Porsche 911 Carrera 3.0
Wheelbase 2272 mm
Track front 1369 mm
rear 1380 mm
Length 4290 mm
Width 1652 mm
Height 1321 mm
Length:wheelbase ratio 1.89
Ground clearance 121 mm
Kerb weight 1120 kg
Fuel capacity 79.6 litres
Bore × stroke 95.00 mm × 70.40 mm
Cylinders F-6
Displacement 3 litre - 2994 cc
2 valves per cylinder (12 valves in total)
Compression ratio 8.50:1
Fuel system Bosch K-Jetronic fuel injection
Maximum power (DIN) 199.7 PS (197.0 bhp) (146.9 kW) @ 6000 rpm
Maximum torque (DIN) 255.0 Nm (188 ft·lb) (26 kgm) @ 4200 rpm
Top Speed 230 km/h (143 mph)

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 9:39

1980 Porsche 911 SC
Wheelbase 2271 mm
Track front 1360 mm
rear 1370 mm
Length 4290 mm
Width 1650 mm
Height 1340 mm
Length:wheelbase ratio 1.89
Ground clearance 143 mm
Fuel capacity 80 litres
Bore × stroke 95.00 mm × 70.40 mm
Cylinders F-6
Displacement 3 litre 2994 cc
2 valves per cylinder (12 valves in total)
Dry sumped
Compression ratio 9.80:1
Fuel system Bo K-Jet fuel inj.
Maximum power (DIN) 174.4 PS (172.0 bhp) (128.3 kW) @ 5500 rpm
Maximum torque (DIN) 256.0 Nm (189 ft·lb) (26.1 kgm) @ 4200 rpm

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 10:07

weeral wa bijgeleerd se
merci he Pmakkers

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 10:53

Indien ik me niet vergis is er (in Europa) twee maal een vermogenswijziging geweest van de 3.0 SC. Eerst had hij toch 180 pk, daarna 188 en op het einde 204 pk.
En waar de naam 'SC' voor stond is in het verleden hier al wel vaker discussie gevoerd...

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 11:01

Kijk eens op deze site http://www.911carrera3.co.uk/



Carrera 3 heeft 200 PK,is lichter,pakt beter op,zijn er minder van gemaakt en mag die mooie stickers dragen

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 12:53

... mag meer toeren maken (max. 6800 meen ik tegen een 3.0 SC 6.200? ) Motor is ook veel meer hoogtoerig ingesteld dan een SC. Blok is hetzelfde basis blok als gebruikt voor Turbo 3.0, verder is er nog iets met Nikasil cilinders, maar daar weet ik zo uit mijn hoofd details niet van C3.o vs SC... :roll:

Verder hebben veel Carrera 3.o EXW een aantal goodies als: Fuchs, dikkere stabi's van de Turbo (= standaard C3.o), Bilsteins etc. Al met al een lekkere stugge, sportieve auto. En inderdaad zoals Andre al aangeeft, ze mogen EXW de mooie Carrera stickers dragen! Dat zijn er niet zoveel (alleen '73 Carrera 2.7RS, 77-75 Carrera 2.7 en 76-77 Carrera 3.0)

Meer te lezen hier (leuk artikel!):

http://www.hertogassurantien.nl/files/9 ... e.indd.pdf

(Dacht even dat ze mij en andre op de foto hadden gezet! :shock: :lol: )

Enig nadeel, een goede Carrera 3.o is lastig te vinden, want al meer dan 30 jaar oud en weinig gemaakt. Als je er eentje kan vinden zijn ze meestal prijzig, vaak 2x een SC... of ze dat echt waard zijn....tsja, rationeel denkend niet ben ik bang, emotioneel denkend weer wel.

Zijn wel leuke autos!

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 12:56

zijn de carrera's al verzinkt, dacht het wel toch?
anders iets om mee te nemen in de overwegingen :idea:

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 13:15

Jeroen C3.0 schreef:Verder hebben veel Carrera 3.o EXW een aantal goodies als: ...dikkere stabi's


Had de (latere) SC met 204 pk dit ook niet?

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 13:21

Marco schreef:zijn de carrera's al verzinkt, dacht het wel toch?
anders iets om mee te nemen in de overwegingen :idea:


Alle carrera's vanaf '76 waren verzinkt

Re: wss een domme vraag - verschil Carrera 3.o en SC -

11 aug 2009 16:19

Afbeelding
waarde van de Carrera 2.7 is tussen haakjes bij de cijfers van de Carrera 3.o
Afbeelding
Afbeelding

een 3.0 carrera heeft het zelfde onderblok als een 3.0 turbo
met de oude boringen voor de krukas, en 6 bouten voor het vliegwiel

vanaf de 3.0 SC andere boringen, en 9 bouten voor het vliegwiel

op een 3.0 carrera of 3.0 turbo blok kun je nog een oude 66mm krukas monteren om kortere slag te krijgen, en dat lukt niet op een 3.0SC onderblok

(of je moet een 962 krukas liggen hebben)


930/02
ROW 30carrera
95x70.4
200bhp@6000 rpm
188 ft/lbs @4200rpm
8.5:1 compressie


930/03
ROW 30 SC
95x70.4
180 bhp@5500
175 ft/lbs @ 4200
niksasil cyllinders
49mm in
41.5mm ex
30SC 8.5:1 compressie



930/9
ROW 30SC
same as 930/3
except
8.6:1
188 bhp@5500
188 ft/lbs@ 4200

930/10
ROW 30SC
same as 930/9
except
9.8:1
204 bhp@5900 rpm
189 ft/lbs @ 4200
fuel requirement 98 RON


only 3687 examples of the Carrera 3.0 were produced compared to nearly 58,000 911SCs and 76,500 3.2 Carreras.

the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg - making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg.

the Carrera 3.0 was never officially imported into the United States - the 911S sold there was a variation of the 2.7 litre model with 165bhp. There are a few there now, though!

the Carrera 3.0, despite a reputation for being a 'tamed-down' version of the original 2.7RS and 2.7 Carreras, had almost identical 0-60 and 0-100mph performance figures but was endowed with so much extra torque that it could pull from 25 to 100mph in top gear over 3 seconds faster than either of its production predecessors.
Effe wat copy and paste!

Bert
Plaats een reactie