waarde van de Carrera 2.7 is tussen haakjes bij de cijfers van de Carrera 3.o
een 3.0 carrera heeft het zelfde onderblok als een 3.0 turbo
met de oude boringen voor de krukas, en 6 bouten voor het vliegwiel
vanaf de 3.0 SC andere boringen, en 9 bouten voor het vliegwiel
op een 3.0 carrera of 3.0 turbo blok kun je nog een oude 66mm krukas monteren om kortere slag te krijgen, en dat lukt niet op een 3.0SC onderblok
(of je moet een 962 krukas liggen hebben)
930/02
ROW 30carrera
95x70.4
200bhp@6000 rpm
188 ft/lbs @4200rpm
8.5:1 compressie
930/03
ROW 30 SC
95x70.4
180 bhp@5500
175 ft/lbs @ 4200
niksasil cyllinders
49mm in
41.5mm ex
30SC 8.5:1 compressie
930/9
ROW 30SC
same as 930/3
except
8.6:1
188 bhp@5500
188 ft/lbs@ 4200
930/10
ROW 30SC
same as 930/9
except
9.8:1
204 bhp@5900 rpm
189 ft/lbs @ 4200
fuel requirement 98 RON
only 3687 examples of the Carrera 3.0 were produced compared to nearly 58,000 911SCs and 76,500 3.2 Carreras.
the Carrera 3.0 is lighter than it successors, weighing in at 1093kg - making it almost 6% lighter than the SC (1160kg) and almost 10% lighter than the 3.2 (at 1210kg) in standard form. The standard car also weighs less than the later (1987-1989) stripped-down Carrera 3.2 Club Sport which weighed in at 1170kg.
the Carrera 3.0 was never officially imported into the United States - the 911S sold there was a variation of the 2.7 litre model with 165bhp. There are a few there now, though!
the Carrera 3.0, despite a reputation for being a 'tamed-down' version of the original 2.7RS and 2.7 Carreras, had almost identical 0-60 and 0-100mph performance figures but was endowed with so much extra torque that it could pull from 25 to 100mph in top gear over 3 seconds faster than either of its production predecessors.
Effe wat copy and paste!
Bert