Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 aug 2009 20:56
Er was vanmorgen een klant bij ons en hij vertelde dat een vriend van hem een 912 6 cilinder heeft en hij zei ORIGINEEL 6 cilinder.
En toen kwam de discusie! nee meneer dat is niet origineel dat moet toch een 4 pitter zijn? Bestaat dat? 6 pits 912???
volgens hem waren er 12 met 6 cilinders uitgerust.
26 aug 2009 21:30
Hmmm... ik kan daar niets over terug vinden.
Ik lees wel dat er enkele 911's met een 4 cilinder zijn gebouwd, maar niet andersom...
26 aug 2009 21:36
Als het zo zou zijn, dan had het vast ook
op deze site gestaan
26 aug 2009 21:37
Op de Amerikaanse markt, belangrijk voor Porsche, kostte een 911 toentertijd ca. 5500 dollar, bijna 1500 dollar meer dan een 356. Daarom werd de 912 geïntroduceerd als tegenhanger van de 911. Voor wat betreft het onderstel en de carrosserie was de 912 identiek aan de 911. Motorisch gezien was de 912 voorzien van de oude flat-four (616/36 en 616/39 motor) i.p.v. de nieuwe flat-six motor. De 616/39 motor is voorzien van een pomp voor secundaire luchtinjectie in de uitlaatpoorten. Het ontstekingssysteem is voorzien van een vacuümunit die afhankelijk van de gasklepstand, middels een ontlastklep, wordt bediend. Dit alles om tegemoet te komen aan de Amerikaanse milieueisen.Om de prijs te laten zakken werd de 912 verder uitgekleed, geen teakhouten dashboard, geen tijdklok, geen houten stuurwiel en geen chromen wielen.De 911 bleek een verkoopsucces te zijn voor Porsche maar de 912 was zelfs niet aan de slepen, ze verkochten als zoete broodjes. Het aantal verkochte 912’s was bijna dubbel zo groot als de 911’s. Porsche had de markt heel goed ingeschat! De 912 verscheen op de Europese markt in 1965 en werd in 1966 op de Amerikaanse markt geïntroduceerd.Porsche zag echter in dat het middenmotor-concept het concept voor de toekomst was en de 914 zou de opvolger worden van de 912. De productie van de 912 werd in 1969 gestopt. In 1976 werd voor de Amerikaanse markt nog de 912E gebouwd als tussenmodel tussen de 914 en diens opvolger de 924. De 912E was voorzien van een type 4 Volkswagen motor (o.a. bekend uit de 412LE versie).
The 912E was the last air-cooled four-cylinder vehicle produced by Porsche.
Volgens mij (kan het ook in Morgan niet vinden) geen 6-cilinder 912 geweest.
26 aug 2009 21:37
mckok schreef:...volgens hem waren er 12 met 6 cilinders uitgerust.
er zijn duizenden 912's met een 6 cilinder uitgevoerd... die noemen ze 911
26 aug 2009 21:47
Ook de uitlaten waren van de kever
26 aug 2009 22:05
Gewoon een broodje aap verhaal dus, zal wel een omgebouwde 912 zijn geweest!
26 aug 2009 22:06
tja, of een niet omgebouwde 911...
26 aug 2009 23:30
Geïmporteerd uit Polen toevallig?
27 aug 2009 9:28
Is nooit zo geleverd!!
Er zijn er wel veel omgebouwd(kat).
27 aug 2009 19:33
inderdaad een ombouw. Waarom zou Porsche de moeite doen om een 912 badge op een 911 te plaatsen
27 aug 2009 19:52
felix bahama 912 schreef:(kat)
911 nummer in 'n 912 gelast - of andersom
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.