Je moet iig nooit beginnen met de gedachte dat 'je het geld er uit kan halen e.d.' een P is met vele onderdelen flink duurder. Ik was bijvoorbeeld voor een koppelingskabeltje van mijn 924 €108,- kwijt terwijl je bij een 'gewone' auto vaak voor €30,- al klaar ozu zijn (imitatie is ook slechter te krijgen).
Ik heb dus een 'goedkope' 924 gekozen en tot nu toe is het me meegevallen.
Mijn lijstje tot nu toe:
-Lekkende benzine pomp (kon voor enkele euro's gefixed worden voor nieuwe fittingen maar heb voor de zekerheid nieuwe pomp genomen)
-Nieuwe bougie kabelset (eentje klemde niet goed, kon ook van de sloop eentje halen maar is het maar meteen goed)
-Nieuw benzine filter (gewoon omdat de oude er oud uitzag)
-Nieuwe bougies (gewoon voor de zekerheid, kosten toch geen drol)
-Nieuwe koppelingskabel (oude was gebroken, 2e handse kon ook goed maar zekerheid voor alles :+ )
-Nieuwe startmotor
-Uitlaat is een beugeltje van afgebroken maar moet voor 2 tientjes wel te lassen zijn.
In totaal ben ik nu ongeveer 750eu kwijt geweest maar voor de rest ziet het er eigenlijk allemaal netjes uit, als ik puur het broodnodige had gedaan was ik met 100eu ook wel klaar geweest maarja ik wil gewoon dat het goed zit. Ik heb ook niet de intentie om hem te verkopen en gewoon elke keer hem zover mogelijk perfect te maken zodat ik er jaren plezier van kan hebben.
En tja het kost ook wat meer benzine (die vna mij rijd gewoon perfect op 95 maar gooi er voor de zekerheid toch 98 in) en olieverbruik is zelfs nog minder als in het boekje staat haha (heb 1,5l per 1000km gezien nou dat krijg ik echt niet voor elkaar, eerder 10x zo weinig).
Al met al is het gewoon wat duurder maar je kunt er bijna alles zelf aan doen, wat erg in het voordeel is t.o.v. zelfs al de goedkoopste nieuwste auto's. Maar je rijd dan wel in iets aparts (zo voelt het en er zijn ook nog maar minder als 800 in Nederland).
Vergeet alleen niet dat veel onderdelen al gauw het dubbele kosten bij een 944 t.o.v. een 924