Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

originele fuchs...

28 aug 2009 13:21

Beste mensen,

Al een tijd ben ik op zoek naar een 3.2, meestal zitten daar fuchs onder...

Ik vroeg me een paar dingen af;

-Zijn die nu origineel matzwart of blinkend zwart?
-het hart, is dit ingekleurd? was dat een optie?
-je hebt ook veel replica's, hoe haal je de echte er uit?


groetjes axe

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 14:24

Ik zal mijn best doen...

1. volgens mij mat.
2. standaard zwart, maar als optie ingekleurd, kleur auto bijv. rood ala CS (Club sport). Sommige limit editions als jubi 25 of CS EXW
3. Weet ik eigenlijk niet, maar ik neem aan een Porsche art. no. 911.. ... .. of 930 .. ... ?

Succes!

Wel het mooist, Fuchs onder een G-model

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 14:47

qua origineel fuchs, op de achterkant, op de "bladen" zie je een porsche onderdeel nummer. (beginnend met 901/911/930) Daarnaast moet het 'PD' logo erop staan en een klein vosje.

Op replica's staat normaal gesproken alleen de velgmaat.

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 15:04

De spaken van originele velgen zijn wat ronder, de imitaties hebben wat scherpere randen. En het grootste verschil zit hem denk ik wel in het gewicht. Ik heb bij van Zweeden een keer een echte en een nepper tegelijk opgetild, en dan zit er merkbaar verschil in het gewicht. Alleen als ze onder een auto gemonteerd zitten wordt dat natuurlijk wat lastig :wink: .

:idea: Echte fuchsen zijn er onder de 3.2 alleen in 15" en 16". Imitaties zijn ook in 17" te krijgen.

Echt:AfbeeldingReplica:Afbeelding

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 17:18

Dat zijn wel hele slechte replica's hoor.
Je hebt er tegenwoordig die je vanaf de foto bijna niet meer van echt kan onderscheiden...

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 17:52

Ik heb ook replica's 15x6j en die zijn echt niet te onderscheiden van originals. Deze zijn inderdaad wel heel erg grof. Echt even op de achterkant kijken.

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 18:13

is dit dan zo een gekleurd hart? voor fuchs?
Afbeelding

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 18:46

Lijkt wel 'n claxon-button :mrgreen:

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 18:48

een onderzetter?.... 8)

Re: originele fuchs...

28 aug 2009 19:18

prijzig onderleggerke :mrgreen:

kijk ik bedoel zoiets... toch knap...

Afbeelding

Re: originele fuchs...

30 aug 2009 18:24

Weet er iemand waar je die kan kopen?

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 9:21

probeer het eens op pelicanparts

Ik heb er toevallig net vier besteld en vrijdag binnen gekregen, maar heb gekozen voor de origineel zwarte center caps, niet de gekleurde. Ik vond bovendien de gekleurde erg prijzig.

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 9:46

Jouw plaatje is idd een toeterknop voor midden op het stuur :cheesy: past niet :wink:.

Fuchs centercaps op ebay.de - nieuw ong 150 euro de set.

Hier, hier bijvoorbeeld.

Afbeelding

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 11:31

Het zwarte hart is mat, maar wel 'fris' mat, dus niet dof zoals je helaas heel veel ziet.
Dan is de lak mishandeld met agressieve velgenreiniger of zo :x

De naafdop hierboven rechts geeft het wel goed weer :idea: :wink:
(Wat dat overigens voor een bevestiging is, met die boutjes :?: Origineel is gewoon inklikken.)

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 12:21

kan je je bierglas vastschroeven? :lol:

On topic: Ik zie op ebay bij al die reproducties verschillende bevestigingsmethoden - metalen klikkers, gewoon vastdrukken en bovenstaande schroefjes :roll:

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 13:29

Nee Horn, bovenop het glas vastschroeven :mrgreen:

Helaas hebben deze doppen niet de 2 gaatjes die er normaal in zitten voor demontage :cry:

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 13:49

Waarvoor heb je die 2 gaatjes nodig dan Paul? Als je je wiel demonteert kun je daarna toch met een stomp voorwerp gewoon de centercaps eruit tikken?

Ook al vaker geschreven: velghart dof? zuurvrije vaseline erover, gewoon zoals het in het boekje staat :wink:

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 15:45

Als het wiel gemonteerd is dan kun je met een 'trekkertje' met 2 pootjes de dop er uit trekken.
(Gebruik zelf wel eens een heel dunne inbussleutel waarvan je het korte einde insteekt en achter de dop kunt draaien.)

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 16:56

Maar waarom zou je je centercaps eraf willen halen als je wielen nog aan de wagen zitten? Je haalt ze er toch alleen maar af als je wilt balanceren of banden vervangen?

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 20:50

Geen echte, wel mooi

Wat een prijzen :shock:

Afbeelding

Eurowerks/Zuffenhaus

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 22:32

Dat zijn echt forse bedragen!! :(

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 22:34

En je mag er alleen maar mee rallycrossen (FOR OFF-ROAD USE ONLY) 8) Yanks... :bang:

Re: originele fuchs...

31 aug 2009 23:13

Waarom moeten de caps er af als je de wielen laat balanceren? Om ze te beschermen? Ze vormen wel een (klein) onderdeel van de totale balans lijkt me.

Re: originele fuchs...

01 sep 2009 13:16

kvond het al een beetje raar uitzien... :mrgreen: maar de claxon stond dan toch bij de caps... (in mijn verdediging :D )

bedankt voor de antwoorden... ik ga er mij een paar bestellen op ebay!!

Re: originele fuchs...

01 sep 2009 13:43

Stimpy911 schreef:Waarom moeten de caps er af als je de wielen laat balanceren?

De as van de balanceermachine, door het wiel, etc... :lol:

(Balanceren aan de wagen: niet aan beginnen, niet nodig als e.e.a. goed wordt gedaan, gecontroleerd :idea: ).
Plaats een reactie