Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Boete zwitserland

03 sep 2009 22:36

Beste,

zojuist een boete gekregen vanuit Zwitserland vanwege een (vermeende) snelheidsovertreding.
Bedrag dient overgemaakt te worden op een rekening nr van de rabobank in groningen.

Iemand ervaring met het niet betalen? M.a.w. zijn er consequenties?
Vanuit Italie er vorig jaar ook een gehad, laten verlopen en nooit iets meer van vernomen.

groet,

Mark

Re: Boete zwitserland

03 sep 2009 22:38

Zijn al heel wat draadjes over dit soort zaken..zie o.a. boete Italië.

03 sep 2009 22:40

zoekfunctie gebruiken. ik zou hem maar betalen. je zal de eerste niet zijn die in NL moet voorkomen voor een boete in Zwitserland.

03 sep 2009 23:07

Maatje van me kreeg een boete voor te snel rijden. Moest ook voorkomen omdat hij niet betaald had + verhoging. Uiteindelijk € 1.500,- boete en een stafblad voor 50 te hard op de snelweg....
Zwitsers komen de poen echt wel halen hoor. :wink:

03 sep 2009 23:33

In juni te hard gereden in Zwitserland.
Ongeveer 1 maand later Nederlandstalige brief vanuit Zwitserland gehad, te betalen via bank in Freiburg (Duitsland) in Euro's.
Trouw betaald ...

04 sep 2009 9:38

Er staan heel wat camera's na de grensovergang :bang:

Zou maar gewoon betalen :salut:

04 sep 2009 9:58

Ik zou eerst checken of het te betalen bedrag inderdaad voor de Zwitserse overheid is.
Betalen op een rekening in Groningen klinkt mij onlogisch in de oren.

Heb er destijds (1996) ook één gehad, maar die moest ik overmaken naar Zwitserland.

04 sep 2009 10:10

Mark schreef:Beste,

zojuist een boete gekregen vanuit Zwitserland vanwege een (vermeende) snelheidsovertreding.
....

Hoezo vermeend? Mag toch hopen dat een echte Porschefahrer altijd te hard rijdt. :mrgreen:
De kunst is niet gepakt te worden (en geen onverstandige snelheden op onverstandige plaatsen te rijden).
Als je wel gepakt wordt niet zeuren; gewoon betalen.

on-topic:
Niet alle Zwitserse boetes lopen volgens mij via dezelfde route. snelweg/geen snelweg en in welk Kanton kan verschil maken.
Zwitserse Raborekening in Groningen vind ik zo via Google, zal wel kloppen dus.
Olaf schreef:
.... krijg je gewoon thuis :arrow: hebben 'n bankrekening in Groningen en 'n Incasso-bureau ergens in de Flevopolder :wink:

viewtopic.php?t=18263&view=previous

Slechts mijn 2 Rappen :wink:

04 sep 2009 11:04

Snelheid boetes zijn inderdaad kanton afhankelijk en verschillend kantons kunnen verschillend manieren hebben om het te innen. Of ze er achteraan gaan heeft ook met de hoogte te maken. Als je van plan bent in de toekomst nog naar zwitserland te gaan zou ik het zeker betalen.

04 sep 2009 11:16

@gast URI ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kantons_van_Zwitserland

Vriend van mij is in Zwitserland geflitst met meer dan 15 km/u en dacht ook zie het wel.
En was dit na 2 jaar vergeten en dacht ik ga weer even door Zwitserland.

Betalen aan de grens (uit de rij gehaald) en dreiging inleveren rijbewijs meteen en celstraf wegens niet betalen etc.
Oftwel gast niet meer door Zwitserland fahren of met andere auto en dan niet per ongeluk aangehouden worden bij paspoortcontrole.

04 sep 2009 11:40

Respect voor je omgeving misstaat niemand.

Als je een bon krijgt niet zeiken maar gewoon aftikken.

04 sep 2009 11:43

ik had vorig jaar ook 2 boetes in 2 verschillende kanton's in die Schweiz. Eentje moeten betalen op een rekening in freiburg en eentje inderdaad diep in de provincie groningen. Heb ik toen wel even gecheckt met de bank en dit klopte wel. Waarom dit in een gehucht in groningen moet kon niemand me vertellen.

Als je nog een keer door CH wil, zou ik maar wel betalen. Zijn normaal redelijk punctueel en grondig die zwitsers.

04 sep 2009 12:56

gast schreef:
GhostRider schreef:Zwitsers komen de poen echt wel halen hoor. :wink:

Tuurlijk....... (en als ik niet meer actief ben hier hebben ze me in een zwitserse cel gestopt :mrgreen: )

Mijn kanton was meen iets met "uri".

Jou komen ze straks letterlijk halen :mrgreen: , de rest gaat gelukkig nog via leuke briefjes...

04 sep 2009 13:13

wie wel/niet betaalt, bepaalt... Als gast niet betaalt is dat zijn goed recht. En zijn risico. Who gives a f*ck? :?

04 sep 2009 13:16

Mark schreef:Iemand ervaring met het niet betalen? M.a.w. zijn er consequenties?

Incasseur van 'n bedrijf uit de Flevo-polder (meen ik) ... staat volgens mij ook in die NL-talige brief (met Groningse bankgegevens) die je hebt gehad :idea:

04 sep 2009 17:34

Staat niets van een incassobureau op.

Ach ja, had gehoopt dat ik hem niet zou krijen maar helaas, dit weekend dan maar ff overmaken en daarna weer snel vergeten 8)

groet,

Mark
ps thx allemaal voor de respons

04 sep 2009 17:36

Mark schreef:Ach ja, had gehoopt dat ik hem niet zou krijen maar helaas

dat hopen we allemaal...... :wink:

04 sep 2009 17:41

wat is de schade eigenlijk?

04 sep 2009 17:47

gast schreef:Ik heb inmiddels een andere otootje en betalen kan altijd nog. Gokje hoort bij mijn leven. Ben inmiddels ook niet meer zo'n Zwitserland fan met al die debiele geldkastjes langs de snelwegen. Het is net een flipperkast daar. 80 -100-80-120-80-120-80-100-80-120 etc etc. Slaat echt nergens op. NL in het kwadraat :bang:

Nee, met vliegtuig kom ik ook in Italie en eromheen kan ook. :lol:

Ik woon in Zwitserland, maar Zwitserland heeft absoluut minder flitspalen dan Nederland en zeker minder mobiele radar controles. Flitspalen staan voornamelijk in de stad en verder bijna geen aan de snelweg. Voor de orde ik rij voornamelijk tussen Basel -Zürich -Luzern - Chur- St Moritz - Lugano. Dus het westelijke gedeelte kom ik niet zo vaak en kan ik weinig over zeggen. Voor de bijdehantjes onder ons die zeggen dat CH kleiner is... ook in verhouding.

04 sep 2009 18:09

In het westen tussen Bern en Basel ben je wel aan de beurt dan. Vaste kamera's en mobiele units. Zeker op de snelweg voor Basel en op de rondweg. Vorig jaar op de weg van Montreux naar Basel 2 keer geflitst.

05 sep 2009 11:42

Volgens mij kan een snelheidsovertreding in Zwitserland gelijk staan aan een millieu delict. Afhankelijk van de luchtkwaliteit op dat moment. Smog gevaar kan een normale snelheidsovertreding ineens 3 x zo duur maken.
Laatst bijgewerkt door Q&A op 06 sep 2009 9:26, in totaal 1 keer bewerkt.

05 sep 2009 16:20

Rare jongens die Zwitsers...

:smurf:

11 sep 2009 10:37

Q&A schreef:Volgens mij kan een snelheidsovertreding in Zwitserland gelijk staan aan een millieu delict. Afhankelijk van de luchtkwaliteit op dat moment. Smog gevaar kan een normale snelheidsovertreding ineens 3 x zo duur maken.

Onzin klopt niet.

11 sep 2009 11:21

Was in Duitsland destijds wél zo. Iig, in de zomer had je, o.a. in deelstaat Hessen, af en toe smogalarm en dan mocht je op de snelweg niet harder dan 80 km/u. Werd overigens wel duidelijk aangegeven. Reed je dan te hard, was de boete duidelijk hoger dan normaal. Beetje wat in Nederland geldt voor snelheidsovertredingen bij wegwerkzaamheden.

11 sep 2009 13:06

Gelukkig is Zwitserland nog geen deelstaat van Duitsland :wink: Als het aan Gadhafi ligt gat dit overigens veranderen

Tot 25 km/h te hard krijg je een normale boete. Tolerantie is 8 km/h. Als je gewoon betaalt wordt die overtreding uit het register geschrapt, daarboven moet je voorkomen. De rechter kijkt dan ook naar inkomen en vermogen, zeker bij herhalingsovertredingen. Zo zijn er dan ook boetes bekend van €20k en meer voor zware overtredingen in combinatie met goed gevulde bankrekeningen. Mijn hoogste boete staat nog op CHF60 oftewel €40, kwestie van je ogen open houden bij het uitrijden van een tunnel (dit is de plaats waar meestal de mobiele controles staan) :wink:
Plaats een reactie