Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 sep 2009 16:43
Ik zet mijn porsche 993 binnenkort in de winterstalling. Welke accu druppelaar is in dat kader geschikt? (Ik heb nog in het archief geneuzeld, maar ik kwam er niet echt uit).
Dank.
08 sep 2009 16:52
bij de dealers een versie voor sigarettenaansteker zo'n € 60,-
08 sep 2009 16:58
Druppel lader thread
Ik heb zelfs de C-tek XS3600 werkt prima
08 sep 2009 17:05
De C-Tek XS 800 is ook prima als onderhoudslader (gekocht voor ca. € 45 incl BTW)
08 sep 2009 22:13
Heb originele van Porsche maar is eigenlijk gewoon van C-tek haha... dus gewoon naar autoshop gaan en kopen
08 sep 2009 22:42
BTRIII schreef:Ik heb zelfs de C-tek XS3600 werkt prima
Kook.
09 sep 2009 8:28
Hoi allemaal,
Even een newby vraag. Gebruiken jullie de druppellader bijvoorbeeld voor periode's dat je op vakantie bent en de accu gedurende die weken kan leeglopen of.....?
Thx
09 sep 2009 8:49
Hallo,
Ik gebruik mijn 964 erg onregelmatig, soms een week intensief, dan weer niet. Hij staat permanent aan een ctek infuus. Zomer en winter, dag en nacht. Kan geen kwaad, de accu is altijd in topconditie. Niets is zo erg als een lege accu in een prima auto of een alarm dat op willekeurige momenten afgaat omdat er te weinig boordspanning is.
09 sep 2009 8:59
En dat ding werkt gewoon via je 12 volt(aansteker) aansluiting op je dashboard?
Of zijn er nog andere varianten?
09 sep 2009 9:12
nee, zit permanent aangesloten op de accu, snoer komt aan de voorkant naar buiten (gaat goed, rubber van snoer en kofferbakafdichting kunnen dat heel goed hebben). Lijkt lastig, maar is een minuutje werk bij thuiskomen en wegrijden.
09 sep 2009 9:24
ik heb geen garage. aan de accu is het standaard laadsnoertje van de ctek gemonteerd. Ik gooi het verlengsnoer en de ctek in de kofferbak, sluit het snoertje aan op de ctek lader en gooi de klep dicht. Verlengsnoer kan makkelijk in de hoek langs het rubber van de kofferklep en alles is 'waterdicht' opgeslagen en werkt gewoon op de oprit. Ik heb hem erop staan als ik meer dan 4 dagen de 911 niet verwacht te gebruiken. Maar ook niet altijd. Soms staat hij 2 weken zonder lader. Als ik eraan denk zet ik hem er dan weer op.
09 sep 2009 12:34
Ok ff op Google gezocht en inderdaad handig dat je het stekkertje eenmalig moet aansluiten aan de polen en dat je dan een makkelijk toegankelijke verbinding hebt. (Die van die sigarenaansteker wordt gebruikt bij kwikfit als ze je accu wisselen zodat je alarm denkt dat er stroom op blijft staan.)
zie:
http://www.rustbuster.nl/CTEK/Inbouw.htm
09 sep 2009 17:32
Hoe herken je nou een goede druppellader?
Hier loopt iedereen weg met die CTEK. Heb ik zelf ook.

Als ik echter op een Ducati-/Japansenaaimachine site lees, zal en moet je echt alleen maar een Optimate kopen.
Dat is toch puur marketing?
Accu Porsche 996 en Ducati 996 zijn volgens mij technisch/principieel toch 100% hetzelfde?
Optimate blabla:
http://www.optimate-sp.com/index.htmlCTEK blabla
http://www.ctek.com/NL/Use-Charger.aspx
09 sep 2009 18:03
ctek kwam ik nieuw in de doos tegen toen we het huis van mijn vader na zijn overlijden leeghaalden. mijn vorige had ik bij renntech gekocht maar mee verkocht met de vorige 964 coupe. ctek werkt perfect. dus een optimate zal ook best goed zijn, maar ik ben tevreden met mijn ctek. en als er zoveel van verkocht worden en ik lees enthousiaste reacties zal hij best goed zijn. ga ik dan maar van uit.
09 sep 2009 18:31
horn schreef:ctek kwam ik nieuw in de doos tegen
Die heb jij toch te koop voor
Euro 25.911
09 sep 2009 20:26
Airhead schreef:Als ik echter op een Ducati-/Japansenaaimachine site lees, zal en moet je echt alleen maar een Optimate kopen.
Dat is toch puur marketing?
Accu Porsche 996 en Ducati 996 zijn volgens mij technisch/principieel toch 100% hetzelfde?
Ik gebruik ook een Optimate voor mijn hobby-auto & 2 moto's, zeer tevreden van overigens & zoals Horn al aanhaalde zo'n laadsnoertje is erg handig 'plug & druppelload'