Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 sep 2009 18:11
Na 3 maanden met mijn gereviseerde motor ben ik nu al 50 liter motorolie verder. Dit door de veelvuldige verversingen in het begin. (9 liter per keer)
Ik had een 60 liter van halfsynthetische 10w 40 gekocht en deze begint nu op te raken. Na zo'n 900Km moet ik nog 1 keer de olie verversen als onderdeel van het inlopen. Daarna heb ik dus geen olie meer.
Ik twijfel nu of ik nog een nieuw vat zal halen OF gewoon per keer de benodigde olie zal kopen. Qua prijs scheelt het de helft per liter, dus in principe de moeite waard. Maar hoelang kan ik een vat olie goed houden? 60 liter zijn zeg maar 6 keer beurten en dus ongeveer 6 jaar.
Gaat de kwaliteit van de olie achteruit als het in een afgesloten vat zit?
Thanx weer!
15 sep 2009 18:28
Tja, zit wat in.
Beetje zonde om Mobil formula S na 30 liter te moeten afschrijven. Maar 3.70 euro per liter i.p.v. 11 euro is wel weer de moeite waard.
Qua dopes en kwaliteit van de doorontwikkelde olies zind ik niet zo heel spannend. Belangrijk als je ook nieuwe techniek in een auto krijgt, maar met een klassieke 911 zoals mij maakt dat niet uit.
Hoeveel vocht kan zich gaan ophopen in een vat wat afgesloten is? Hoelang zou zo'n proces duren?
15 sep 2009 21:25
Kleine verpakking kopen, geld dat je in je zak houdt in wat Call opties op de beurs stoppen ....
15 sep 2009 21:47
Tja Hessel ,
als je dichter bij mij woonde konden we ieder 30 liter nemen ,
maar 185 km is iets te ver !!
15 sep 2009 23:03
leuk om te horen dat de garages een marge van 300% maken op hun olie
15 sep 2009 23:52
de meer je koopt, des te minder per liter het kost. Misschien dat dat het ook wel is. Ben wellicht te hollands, betaal niet graag te veel
Heb nu ook een goede 10W 40 half syntheet van een gerenommeerde duitse fabrikant voor 2.10 euro per liter. Daar heb je nog niet eens bouwmarkt shit voor....