Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 sep 2009 21:33
Beste forumleden,
Ik heb een 997 aangeschaft die een dezer dagen verscheept gaat worden.
Op het forum heb ik veel gelezen en geleerd, mijn dank hiervoor. Blijf toch met een paar vraagjes zitten:
1. Inzake verlichting (xenon), moet ik de hele unit vervangen EU spec of is dit niet nodig
2. Kan ik de wijzerplaten vervangen door OEM platen in kph of enkel het gehele cluster.
3. Ik ben voornemens de auto te keuren door TuV in Apeldoorn aangezien ik heb gelezen dat deze keuring minder strikt is. Is dit aan te raden?
4. Met welke zaken dien ik nog meer rekening te houden om de auto zonder al te veel zorgen door de keuring te krijgen.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
David
21 sep 2009 21:39
@2: ja, kunnen omgezet worden
@3: en dan eerst op Duits kenteken zetten? RDW keuring kost 1000E maar heeft wachttijd van (ik dacht) 3 maanden. Waarom zou je zo moeilijk doen?
@4: een hoop BPM en BTW en invoerrechten. Hopelijk niet vergeten in je calculaties mee te nemen?
22 sep 2009 6:45
inzake (1) xenon; moet geen probleem zijn , Xenon lampen zijn ook gecertfficeerd voor EU. Bij mijn boxster eas dit tenminste geen enkel probleem. Let op de zijlichten mogen niet permanent branden maar dit kan de dealer software matig veranderen. Sommige knippen de draadjes door maar dan geeft de boordcomputer een foutmelding. Succes.
Hans
22 sep 2009 13:06
Heb jij je wijzerplaten vervangen door kph exemplaren?
En wat is precies het CVO document, is dit een vereiste voor RDW?
Dank
22 sep 2009 13:33
Nee, ik mis het niet; gebruik de boordcomputer voor snelheid in kmh.
CVO is wel vereist, ik had het niet nodig want voerde auto als verhuisgoed in.
Hans
22 sep 2009 13:57
Hoe verkrijg ik deze CVO (weet de engelse benaming niet)
22 sep 2009 14:01
Bij Pon?
22 sep 2009 14:04
ik had gelezen op het forum dat PON deze niet verstrekt.
Deze kan ik niet in Amerika verkrijgen?
22 sep 2009 14:05
Dat noemen ze bij Pon een conformiteits verklaring.
Even bellen met die mensen daar, mailtje sturen en dan krijg je het thuisgestuurd, mits de uitvoering in NL bekend is.
22 sep 2009 22:27
Je vergeet 180E aftikken want dat kost zo'n ding. Maar je krijgt hem niet want het is een US auto en geen ROW. Dus op voor de Lelystad keuring @1000E
22 sep 2009 22:40
€ 165,=
Twee weken geleden lag ie in de brievenbus maar heb nog geen rekening gezien.
22 sep 2009 22:59
Wat heb jij voor moois gekocht dan?
22 sep 2009 23:03
Vandaag witte knippers en zwarte voor in de zijschermen.
22 sep 2009 23:34
foto van je nieuwe tut
ben benieuwd.
Grt Hans
23 sep 2009 11:20
Wellicht kun je me de juiste afdeling en contactpersoon mailen die jou heeft geholpen met de conformiteits verklaring.
Dank,
David
23 sep 2009 11:32
Nogmaals: die krijg je niet omdat je een US auto hebt en geen ROW. Je MOET dus op voor de individuele keuring.
01 okt 2009 3:43
Inderdaad, een CVO krijg je niet. PON is typisch zo'n importeur die liever geen grijze importen ziet. Doordat je geen CVO hebt, moet je voor een individuele keuring gaan. Dan heb je 2 keuzes, de TUV of de RDW. De TUV kun je in Apeldoorn laten doen, maar houdt er wel rekening mee dat daarna de auto een tageszulassung moet hebben in Duitsland. Dus hij moet even op naam van een Duitser toegelaten zijn. Anders heb je geen kentekenpapieren en kun je dus niet voor een gewone importkeuring bij de RDW terecht. Dus reken daar ook maar even 200 euro voor.
Ik weet niet wat de wachttijd bij de RDW is, maar 3 maand lijkt me beetje erg lang. Gewoon even bellen en dan weet je het. Een recente Porsche zal er zonder problemen door heen komen. Wel eerst even langs de dealer om alles om te laten proggen. Zelfs de sidelights kunnen in de computer omgeprogt worden, dus ga niet naar een "importspecialist" de draden doorknipt. Dan kun je dat later door de dealer laten herstellen.
Wat betreft de koplampen, als die een E keur hebben (en dat hebben ze) hoef je daar niks aan te doen.
op het Duitse porsche forum (pff-online.de) is iemand actief die andere wijzerplaten levert. Ik heb daar goede reacties over gelezen.
Waar je verder voor moet zorgen is een goede verzekering. Vanaf het moment dat je de auto afhaalt in de haven is het risico voor jou en aangezien een 997 wel serieus geld kost, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.