Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Invoeren uit Duitsland

25 sep 2009 20:40

Er is hier al wat meer over geschreven hier maar ik kom er niet helemaal uit. Misschien dat jullie me kunnen helpen voor een indicatie; komt ie;

Hoeveel kost het ongeveer om een auto van ongeveer 20 jaar te importeren vanuit Duitsland? Bijvoorbeeld een 3.2 Ik kwam er via o.a. de Autoweek site er niet uit. Zijn er hier veel forummers die hier ervaring mee hebben?

Re: Invoeren uit Duitsland

25 sep 2009 20:48

geen bpm. geen btw. rdw keuring van 200 euro. apk'tje erop en rijden maar. Oja, nieuwe platen voor iets van 19 euro gewoon en 35 voor opgelegde nummers. zo even uit mijn hoofd.

25 sep 2009 21:24

klopt 8)

25 sep 2009 21:27

Even uit mijn hoofd: RDW is toch zelfs maar zo'n 125 euro (inc APK)?

25 sep 2009 22:02

Is het niet zo dat je nog 10% rest BPM moet dokken?

25 sep 2009 22:08

3.2 zijn schofterig duur in dld en ik vertrouw die tellerstanden daar voor geen meter. maar geen rest bpm imho.

26 sep 2009 11:07

Ik heb zelf het gevoel dat de wagens in Duitsland gewoon net eens stukje beter onderhouden worden. Ze zijn den wel iets duurder maar ook hier in nederland zie ik soms flinke prijzen voor 3.2's. Staan er hier ook heel veel zonder enige of vage historie of met veel roest maar dan nog steeds voor rond de 20-23. Vandaar dat ik Duitsland als een serieuze optie zie

26 sep 2009 12:17

uiteindelijk komen ze allemaal uit DLD :mrgreen:

27 sep 2009 18:54

Er moet altijd nog bpm betaald hoe oud de wagen ook is al zou het voor een wagen van 20 jaar zeer weinig zijn.

Er zijn diverse reken programmas op internet te vinden.

Mvg

Ed

27 sep 2009 19:46

Wat zei je nou Emigreren naar Duisland.
O ja 1 Europa ????????????????????

01 okt 2009 3:33

Na ongeveer 19 jaar is de BPM volledig afgeschreven en betaal je dus geen BPM meer. Daarvoor is het percentage afschrijving al zo groot dat de BPM geen naam mag hebben.

In duitsland is het inderdaad zaak om goed op te letten. Zo is er geen NAP of zo. Je kunt het beste kijken op oude TUV rapporten, aangezien die niet nagemaakt worden. Onderhoudsboekjes zijn ook goed, maar wel altijd de dealer die gestempeld heeft bellen. Je zou niet de eerste zijn met een mooi ingevuld boekje door een dealer die 10 jaar geleden is opgehouden te bestaan....

01 okt 2009 7:13

aan de andere kant - knoeien met de kilometerstand is in duitsland erg strafbaar. handelaars kunnen van rechtswege opgelegd krijgen dat ze niet meer in auto's mogen handelen. risico nemen ze vaak niet. kans dat een teller in duitsland is teruggedraaid is derhalve kleiner dan in NL. Hoewel het uiteraard wél gebeurt. Is ooit gebeurd met een 3.2 van iemand hier die naar duitsland verkocht werd en daar met ik meen 80.000 km minder in de verkoop ging. Is nog een serieuze zaak geworden.

01 okt 2009 9:02

je moet zeker nog bpm betalen. dat is namelijk veranderd. ik heb de mijne geimpoteerd uit belgie.

die rekenprogramma's dat klopte bij mij niet helemaal. ik heb de douane gebeld en zij kwamen ook op een hoegr bedrag uit.

ik heb uiteindelijk rond de 900 euo bpm moeten betalen. die van mij is wel uit '93. jouw auto was misschien nieuw goedkoper en dus zou

je minder bpm moeten betalen.

succes

01 okt 2009 10:07

BPM vrij na 234 maanden...dus 19,5 jaar.

01 okt 2009 10:57

Inderdaad.

@toeterdetoet: Seimi schreef terecht iets van 19 jaar :P

01 okt 2009 10:58

ik weet voor 99% zeker dat dat veranderd is. maar ook ik kan me vergissen hoor :lol:

een auto wordt ook niet meer wegenbelastingvrij na 25 jaar. is ook veranderd maar dat is een ander verhaal

01 okt 2009 11:10

Sinds 2008 is het 234 maanden. Daarvoor was het na 300 maanden BPM vrij.

01 okt 2009 11:39

toettoet schreef:ik weet voor 99% zeker dat dat veranderd is. maar ook ik kan me vergissen hoor :lol:

En ik weet 100% zeker van niet. En laat het mijn vak nou zijn (BPMberekenen.com) :mrgreen:

Je mag namelijk kiezen voor afschrijving volgens een tabel. De laatste staffel daarvan is de volgende:
9 jaar en 6 mnd, korting 90% plus 0,083% per maand dat de auto ouder is. Dan kom je na 235 maanden op meer dan 100% afschrijving van de BPM uit. Oftewel, bpm vrij.

01 okt 2009 13:38

wat een vak :shock: de hele dag maar bpm berekenen... :?

:mrgreen:

01 okt 2009 13:45

Ik heb het er maar druk mee. Iedere keer als iemand een berekening doet, reken ik het snel op de zakjapanner uit :salut:

01 okt 2009 18:38

Siemi schreef:
toettoet schreef:ik weet voor 99% zeker dat dat veranderd is. maar ook ik kan me vergissen hoor :lol:

En ik weet 100% zeker van niet. En laat het mijn vak nou zijn (BPMberekenen.com) :mrgreen:

Je mag namelijk kiezen voor afschrijving volgens een tabel. De laatste staffel daarvan is de volgende:
9 jaar en 6 mnd, korting 90% plus 0,083% per maand dat de auto ouder is. Dan kom je na 235 maanden op meer dan 100% afschrijving van de BPM uit. Oftewel, bpm vrij.

Hee, dan heb jij ook op het e46 forum rondgehangen toch? Toen ik mijn 330d nog had meen ik me althans te herinneren dat iemand van dat forum bpmberekenen.com gemaakt had.

01 okt 2009 18:48

Klopt als een bus. Ik ben daar tot een paar maand geleden mod geweest en ik hang daar nog steeds veel rond, ondanks dat ik geen 330d M meer heb. Maar genoeg over mij, auto's uit Duitsland gaat het hier om :drive:

01 okt 2009 20:30

nou gelukkig is er iemand die het 100% zeker weet daar hebben we wat aan :lol:

ik vond het al verschirikkelijk dat ik bpm moest betalen laat staan voor auto's die nog ouder zijn.

02 okt 2009 23:29

Beetje off topic...... :wink:
Aangezien er ook veel gekocht wordt in NL wat naar bijv. Duitsland gaat vraag ik me af of er ( P ) dealers zijn in het buitenland zijn die interesse hebben in een inruiler uit NL. Iemand dit ooit ter sprake gebracht tijdens zijn zoektocht?

02 okt 2009 23:44

Porsche dealers in principe niet. Die verkopen alleen maar origineel Duitse auto's. Maar handelaren maakt het voor een gunstige Porsche niet veel uit. Bij een nieuwere is door de BPM teruggave het soms erg aanlokkelijk. Bij een oudere maakt het vaak weinig uit qua verschil. Al is er in Duitsland gewoon veel meer aanbod.

Als je je Porsche bij een dealer witl inruilen, dan kan dat bijna altijd wel. En dan is de inruilprijs niet eens zo heel slecht (verglijkbaar met NL of marginaal minder). In de autohandel wordt al meer europees gedacht dan je zou verwachten.
Plaats een reactie