Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 18:57

Vandaag proef gereden in een Boxster S(3,2uit de VS) uit 2001 en een 993 uit 1996 samen met een vriend om evt. te ruilen voor een 964. De kappersauto is qua wegligging en sportiviteit vele malen beter. Alleen bij het starten van de wagens gaat je voorkeur uit naar de 993 vanwege het mooiere geluid van de motor. Rij technisch is de Boxster S vele malen beter. Reacties???? En ik heb er nu lekker zelf ook één
(Boxster 3,2S).

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:02

Je hebt net je 964 ingeruild voor een 3.2 S, en je gaat weer proefrijden in een andere 3.2S en een 993?
Ik volg dit even niet meer...

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:11

de 964 van z'n vriend inruilen :bang: begrijp ik uit het verhaal

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:28

welkom to the club :thumleft: :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:31

:popcorn:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:43

Dus als ik het goed begrijp en kan volgen prefereer jij de boxster boven een 993 ?

ieder zijn keus maar :bang:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:48

ik zeg verder niets maar gewoon effe uit nieuwsgierigheid marcel wat zou jou keuze zijn ?
993 of boxster ?

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:53

Ik begrijp Soepkip wel hoor, hier om de hoek wonen ook twee vriendjes met een Boxster. :wink:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:55

Twee vriendjes met één Boxster? :^:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:57

Absoluut mee eens, na twee jaar in een Boxster 3.2 S uit 2001 te hebben gereden en sinds mei dit jaar een 993 te hebben aangeschaft. Kan ik zeggen dat de Boxster veel strakker rijdt. Binnenkort gaat er een Bilstein setje onder de auto en daarmee is het zweverige en comfortablele karakter (wat je niet bij een Porsche zou verwachten) verleden tijd. Maar dat de Boxster een goede koop is, is absoluut een feit. Tja en al die zogenaamde echte Porsche rijders met hun 993, 964, 996, 997 enz. die afgeven over de Boxster, LEKKER BELANGRIJK.
De vreugde om welk type Porsche dan ook te kunnen rijden, zou zeker hier op het forum meer gedeeld en gerespecteerd moeten worden. :res:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:57

Ja. Samen uitgezocht denk ik. :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 19:59

strakker rijden ze zeker...audi tt quattro nog meer.... :popcorn:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:02

samesame schreef:De vreugde om welk type Porsche dan ook te kunnen rijden, zou zeker hier op het forum meer gedeeld en gerespecteerd moeten worden. :res:

Wordt het ook. Wat niet uitsluit dat je er slechte en flauwe grappen over mag maken. Het grappige is dat je hier meestal wel een goede onderlinge sfeer vindt, maar dat het lijkt dat mensen die iets anders dan een 911 hebben erg snel op de p*k getrapt zijn als er grappen gemaakt worden over hun 'minderwaardige' auto's. Niemand vindt het, maar happen dat ze doen... :cheesy:
En een Boxster? De 911 was altijd mijn jongensdroom. Maar als een Boxster een achterbank had, stond er hier ook een S op de oprit...

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:08

Als je dan toch een boxster koopt heb je ook nog bijpassend ondergoed....

http://shopping.ninemsn.com.au/reviews/n2n-grey-mojave-muscle-jock-boxster-trunk-metro-gay-m/itemid30151548/?itemtext=itemname:n2n-grey-mojave-muscle-jock-boxster-trunk-metro-gay-m

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:12

Qua uiterlijk en geluid blijft de 964 super en ook de 993 en (sommige) opvolgers.
Maar vandaag inderdaad weer met een andere Boxster S proef gereden met een vriend, die 964 rijdt, en die Boxster S is gewoon qua wegligging superieur. Je kunt veel meer gooien en smijten dan met zo'n zware kont.
Blijft dat wanneer er bij dezelfde garage een 993 start je kippenvel krijgt van de mooie roffel en het uiterlijk.
Kortom alles heeft wat moois, maar de 986 en 987 hebben de beste weglgging. Voor zover ik heb meegemaakt natuurlijk.

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:19

Ja. Maar wie zoekt nou de auto met de beste wegligging? :roll: En dat bedoel ik serieus.

Een Fiat Panda heeft de allerbeste asbak (zo'n verschuifbaar plastic asbakje dat van links naar rechts geschoven kan worden - briljant bedacht!). Een Volvo 480 heeft een asbak die niet open kan als de pook in zijn 5 staat. Laat je een auto daarom staan?

Wat ik bedoel te zeggen - top dat een Boxster zo'n goede wegligging heeft. Kan je er de slalom mee winnen. Ik heb niet veel ervaring met een Boxster en heb vier keer een 964 gehad. Heb eigenlijk nog nooit wat te klagen gehad over de wegligging. Of over de emotie (de 2e met een tip dan een beetje uitgezonderd).

Maar ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met een boxster S. :cheers:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:23

Buly schreef:
strakker rijden ze zeker...audi tt quattro nog meer....

Ja inderdaad Audi TT quattro 225 pk na de aanpassing van spoiler, andere stabilisators en esp.

Blijft dat ik vandaag mijn oude 964 zag staan en is gelukkig al verkocht aan een pot. liefhebber. Mooie bak.
Qua emotie zijn die 964's het beste. Maar zodra je in een Boxster S hebt gereden wil je qua wegligging niet meer terug.

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:30

De cayman heeft ook fantastische rijeigenschappen. En ik geloof ook direkt dat de bezitters van een cayman of boxster s enorm genieten van hun auto. Ik vind ze zelfs nog mooi ook.
Mijn jongensdroom is echter de 911, dus ook al had ik de achterbank niet nodig, kwam er bij mij geen boxster/cayman op de oprit.
Wel leuk om te lezen dat de topicstarter zo enthousiast is over zijn auto :thumleft:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:31

of tegen beter weten in zichzelf tracht te overtuigen dat hij de goede keuze heeft gemaakt... (geintje soepkip :lol:)

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 20:48

soepkip 986 schreef:Qua uiterlijk en geluid blijft de 964 super en ook de 993 en (sommige) opvolgers.
Maar vandaag inderdaad weer met een andere Boxster S proef gereden met een vriend, die 964 rijdt, en die Boxster S is gewoon qua wegligging superieur. Je kunt veel meer gooien en smijten dan met zo'n zware kont.
Blijft dat wanneer er bij dezelfde garage een 993 start je kippenvel krijgt van de mooie roffel en het uiterlijk.
Kortom alles heeft wat moois, maar de 986 en 987 hebben de beste weglgging. Voor zover ik heb meegemaakt natuurlijk.




ik rij nu zelf in een 986 maar ik heb hiervoor in een 968 gereden en ik moet tot mijn spijt toegeven dat de 968 veeeeeel harder de bocht om ging en altijd grip had....met de boxster durf ik geen gas te geven op een natte rotonde.....het is wel te doen maar dan moet je ruimte genoeg hebben 8)

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 21:06

Persoonlijk vind ik de keuze tussen een 964 of 993 enerzijds en anderzijds een Boxter S geen keuze. In het verleden met regelmaat in een Boxster van de zaak (zo'n roelerende weekendhoer) gereden en altijd het gevoel gehad van 'net niet'. Zeker op momenten wanneer ik naast een 911 stond of reed. Ik ben het wel met je eens dat de auto geweldig rijdt maar prefereerde destijds mijn Elise boven de Boxster.

Mijn advies is dus lekker blijven genieten van zo'n 964! :drive:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 21:54

ik ben met mijn vriendin een boxster 2.5 en 3.2 986 gaan testen (voor haar :^: ) en ik was enorm onder de indruk van hoe makkelijk zo'n ding rijdt. je bent er gewoon onmiddelijk mee vertrokken, en het karretje vraagt om gereden te worden. Alleen de klank... :( het leek wel een naaimachientje. Tot we het dak opendeden :shock:
Volgend jaar kiezen mijn vennoot en ik nieuwe firmawagens, en ik denk dat het een 987 wordt. Die vervangt natuurlijk de Mercedes, niet de 911 :mrgreen:
Ieder zijn plezier, en ik hou mijn SC'tje nog even, maar die Boxsters mogen er toch echt wel zijn volgens mij :salut:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 22:23

Inderdaad, hangt de keuze ook af van de bestemming van de wagen. Persoonlijk vind ik het onvoorspelbare weggedrag juist wel geinig als ik in het weekend met de 911 onderweg ben. Dan heb ik juist niet zoveel behoefte aan 'de perfecte wegligging' en 'stabiliteit' en 'comfort'. Mocht ik die behoefte wel hebben dan pak ik gewoon de quattro.

Maar even met permissie; was je 964 wel goed uitgelijnd? Gebruik maar eens de zoekfunctie.

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 22:43

De 964C4 was super. Blijkt ook uit AKK van kopers.
Maar scheelt 8/9 jaar in techniek.
Het gaat niet om gelijk te krijgen want voor elke P valt wat te zeggen.
Het is gewoon leuk sturen. :drive:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 22:45

soepkip 986 schreef:Blijft dat ik vandaag mijn oude 964 zag staan en is gelukkig al verkocht aan een pot. liefhebber. Mooie bak.
Qua emotie zijn die 964's het beste.

klik...snel verkocht soepkip...... 8)
Plaats een reactie