Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 okt 2009 10:55
Beste Porsche forum bezoekers,
Ik heb mij een tijdje geleden hier netjes voorgesteld en ondertussen mijn ogen en oren goed de kost gegeven. Ondertussen heb ik diverse malen contact gehad met medeforumgenoot Bronto die mij voor een groot deel heeft bij gepraat over mijn wensen om een Porsche aan te kopen.
Vanaf heden is de zoektocht begonnen en ben door jullie en zijn advies overstag gegaan om er eentje te halen uit Duitsland (wat ik zelf nog steeds eng vindt) maar wel ga doen omdat ik er nu ook helemaal achter sta.
Er zijn hier op het forum diverse mensen die dit traject hebben afgelegd en misschien willen deze reageren in de thread met nog een paar goede adviezen.
Zoals de zaak er nu voorstaat wil ik in de aankomende periode proberen om er eentje te scoren met de volgende wensen.
- Cabriolet
- Type 911/997
- Kleur zwart
- Diverse opties zoals navigatie e.d.
- Kilometer stand niet te hoog
Het liefst haal ik hem weg bij een Dealer (via Porsche.de) zodat er ook internationale garantie op zit? Budget ligt zo rond de 65.000e (incl. bpm/invoerrechten e.d.) Is dit reeel?
De auto zal redelijk veel gebruikt worden en niet puur om in de garage te staan. Waar moet ik hier op letten?
Speelt de kredietcrisis en het feit wat je hem in de winterperiode gaat kopen een grote rol, kan er wat van de prijs afgehaald worden en wat is normaal hierin? Zeg ik zie er een staan bij een dealer voor 58000e gaat die dan weg voor 55.000?
Hoe zit het met betalen aan een dealer, kan ik dat gewoon via een telefonische overboeking doen? Verzekering al van te voren regelen zodat ze er vanaf weten?
Waar moet ik goed opletten en misschien nog tips om het allemaal beter te laten verlopen aangezien dit niet helemaal mijn ding is. Bronto zal mij verder ook adviseren en bijstaan maar zou heel graag ook jullie meinig willen horen.
Bedankt forumgenoten en ik hou jullie up to date.
14 okt 2009 11:06
staat hier al een hoop over geschreven en ja, meerderen hebben dit gedaan.
of het reeel is - check mobile.de
vul de zoeksleutels in zoals jij je nieuwe auto wenst - als er maar eentje binnen budget valt is het niet reeel. Als je keuze hebt uit diverse die voor die prijs kunnen, is het reeel. Dan zoek je degene die je wilt hebben en dan bel/mail je met de aanbieder wat zijn scherpste exportprijs is. En dan ga je onderhandelen. En dan proef je wat mogelijk is. Vr pr 58K zonder inruil zou je in deze tijd zomaar voor 52K de deur uit kunnen rijden als hij eager is. Niet te bang zijn. Het is een absolute kopersmarkt. En nee heb je en een dreun kun je krijgen... De rest is simpel.
Betaling kan je per computer doen terwijl je daar bent. Of cash meenemen als je dat durft. Of per telefonische overboeking (wel vooraf je bank checken). Of je pinlimiet een dagje laten verhogen...
Vantevoren verzekeren op chassisnr is niet dom. Als je hem gaat rijden is hij WA (!!) verzekerd via de exportplaten. Ik weet niet precies of je hem voorlopig al allrisk kan verzekeren (meen dat hier wel eens wat over geschreven is op dit forum), maar dat zou mijn voorkeur hebben.
Ik zou eerst even de zoekfunctie gebruiken op info over importeren. Dan weet je weer meer. Is niks engs aan...
Succes - mooi doel!
14 okt 2009 13:11
Niks engs aan, wel best wat heisa, maar het is het wel waard imho.
15 okt 2009 12:38
Als je het eng vindt moet je het niet doen. Bij Porsche Dld kan je prima een auto kopen zelf al een paar keer gedaan. Toch heb ik mijn laatste gewoon bij een Porsche Centrum in Ned. gekocht. Verschillen zijn namelijk niet meer zo groot.
Grtz. Boxi
15 okt 2009 12:43
boxi schreef:Verschillen zijn namelijk niet meer zo groot.
Beetje afhankelijk van welk model en welke uitvoering. Aanbod is meestal wél veel groter...
15 okt 2009 14:43
+1 Kan idd nog wel een hoop schelen hoor!