Uitkomst van ons onderzoek naar (rode) 997 kleuren.
Robijnrood is de actuele metallic rode kleur sinds begin 2008, naast het bekende Indisch rood (wat overigens 'rozer' is geworden).
De voorloper er van carmonarood - slechts korte tijd beschikbaar tot eind 2007 -, ben ik eerst gaan bekijken (in D.) en deze viel onmiddellijk af: een saaie, wat matte kleur. Is soms ook te zien op een Cayenne, naast het nieuwere GTS rood.
(Arenarood van de 993 is paarser).
Allemaal echt verschillende kleuren
De eerste keer dat er een P. in D. stond met deze kleur, ben ik met mijn vrouw - de kleur hè
- naar Frankfurt gegaan om deze te bekijken en we waren binnen 10 min. eensgezind: die wordt het.
Toen de auto klaar stond in de showroom, met de gekozen zwarte velgen met subtiel zilveren randje, waren we blij dat het niet een zilverkleurige, zwarte etc. was geworden; dit waren de kleuren die we zeker niet wilden.
Over smaak valt uiteraard...
Bijv. de getoonde Targa is onze keus niet, met die chromen rand en die 'verkeerde' daklijn.
Dus niemand hoeft zich ook te excuseren dat men robijnrood niet mooi vind.
Het is onze keus en wij zijn er happy mee.
Er zijn op dit moment veel merken met een dergelijke kleur in het programma. O.a. is er ook een MB CLS, maar ook BWM, en anderen. Maar vrijwel nooit deze kleur, dit effect.
Van heel veel mensen krijgen we ongevraagd opmerkingen dat men het een heel fraaie kleur vind, dus niet nadat wij onze P. geshowed hebben. Het schitterende effect in de zon wordt bereikt door mica-deeltjes in de lak. De kleur is moeilijk te vangen op een foto. Dus iemand die op basis daarvan een oordeel velt heeft geen goed beeld!
Wat ik er van vind: geen moment spijt van en dat is niet omdat dat nu wel 'moet'. We hadden ons goed georienteerd en wisten dus wat we uitkozen.
En of deze P. ooit weer is te verkopen, we houden ons er lekker helemaal niet mee bezig