Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 okt 2009 16:33
Beste Porsche kenners,
Al veel gelezen en geschreven over de (motor van de) 996 natuurlijk, maar ben toch van plan om er een aan te schaffen. Blijkbaar heeft porsche (vooral in 1998 - 2000) veel motoren van de 996 in een andere fabriek laten produceren om aan de gigantische vraag te kunnen voldoen. Juist de motoren die ergens anders geproduceerd zijn geven veel problemen. Blijkbaar is het mogelijk om te herleiden in welke fabriek een motor geproduceerd is, als het serienummer van de motor bekend is. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Is daar een speciale site voor of zo?
26 okt 2009 16:35
kan je vertellen hoe je aan die wetenschap bent gekomen?
ik weet overigens niet het antwoord op je vraag. Misschien PON ff bellen?
26 okt 2009 16:41
Da's idd een (voor mij) nieuwe theorie!
26 okt 2009 16:42
Als dit waar is dan wordt het kopen van een 996 uit die bewuste jaren opeens minder risicovol.
26 okt 2009 16:55
China?
26 okt 2009 17:04
Als dit waar zou zijn, zouden de P specialisten/dealers dit ook weten. Dan zouden ze namelijk veel meer geld voor een 3.4 handbak met de juiste motor kunnen vragen.
Broodje aap verhaal?
26 okt 2009 17:07
Wolluk schreef:Blijkbaar heeft porsche (vooral in 1998 - 2000) veel motoren van de 996 in een andere fabriek laten produceren om aan de gigantische vraag te kunnen voldoen. Juist de motoren die ergens anders geproduceerd zijn geven veel problemen.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het staat redelijk haaks op het feit dat ook de huidige 997 motoren het probleem (echter in mindere mate) kennen.
Het is een ontwerpfout. Nou zou het best kunnen dat elders geproduceerde motoren daar sneller last van hebben, maar dan nog... waarom hebben we dit hier nooit gehoord? Zal toch niet zo zijn dat het nooit besproken is...
26 okt 2009 17:11
...lijkt me dus....
26 okt 2009 19:28
Klinkt mij ook heel erg vreemd in de oren! En al zouden ze in een andere fabriek gemaakt zijn dan neem ik aan dat dit gewoon volgens het Porsche-standaard procedure gaat qua motorbouw en kwaliteit en materiaal gebruik!
Dus ik zeg ook Broodje aapje verhaaltje
26 okt 2009 20:26
Broodje aap verhaal vind ik ook wel weer erg kort door de bocht. Zo van: Ik heb er nog nooit van gehoord dus zal het wel niet waar zijn
Ik ben benieuwd naar onderbouwende info van de topicstarter
26 okt 2009 21:21
Enneh is de 3.4 motor in de Cayman een afgeleide van de 996plof?
26 okt 2009 21:24
gewoon regelmatig de bladeren weghalen.
26 okt 2009 21:46
gast schreef:Net als het ontwerpfout verhaal overigens.
Jij denkt dat er echt zoveel productiefouten gemaakt worden?
26 okt 2009 23:48
gast schreef:tolerantie is (imho) het sleutelwoord in deze. En te grote toleranties vallen m.i. niet onder ontwerpfout en wel onder productiefout.
Er zijn meerdere problemen en ik heb toch echt gelezen over welke ontwerpfout het zou zijn. Ik kan het echter zo niet reproduceren.
Overigens is de carteropbouw van een 3.6 hetzelfde als de 3.4, oftewel hetzelfde ontwerp. Het verschil in plofaantal is echter significant minder
Het zou zo maar een combinatie kunnen zijn. Zwak punt wat met teveel toleratie een probleem gaat vormen.
27 okt 2009 1:59
gast schreef:Bij een ontwerpfout gaat 100% stuk
Dat is natuurlijk volslagen onzin. Een ontwerpfout kan gewoon inhouden dat de constructie zodanig is dat deze (te) kwetsbaar is.
Ik ga overigens niet zo snel uit van wat jij of ik leest, maar van mijn eigen ervaring als (ex) mede eigenaar van een motor revisie bedrijf en monteur.
Als argument is dit niet zo'n sterke...
Overigens beperk ik mij tot het probleem op de foto. De gescheurde cilinderwand dus. Dat je er weer andere zaken bijhaalt is kenmerkend
Kenmerkend als in: ik lees de OP wel goed en zie dat daar helemaal niet de beperking wordt gemaakt mbt de cilinderwand?
(ik zie overigens helemaal geen foto van een gescheurde cilinderwand...)
27 okt 2009 3:58
gast schreef:Broodje aap verhaal. Net als het ontwerpfout verhaal overigens.
Roep ergens "plof" of "996" in combinatie met "motor" en gast duikt op met z'n twee centen.
Zoals ze hier zeggen: "There's a river in Egypt..."
03 nov 2009 16:17
Beste Allen,
Bedankt voor jullie reacties! Hoopte al een beetje op het meest gegeven antwoord, aangezien ik er nooit van gehoord had (op die ene keer na dan...), een porsche monteur met 18 jaar werkervaring er nooit van gehoord had en een kennis met 30 jaar porsche rij- en porscheclubervaring er nooit van gehoord had. Nu ook niemand op porscheforum er van gehoord heeft, mag ik wel stellen dat er dus niks van waar is!
Thanx!
03 nov 2009 16:37
Wolluk schreef:Nu ook niemand op porscheforum er van gehoord heeft, mag ik wel stellen dat er dus niks van waar is!
Dat vind ik dan weer net teveel eer...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.